Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Stuffy Doll + Guilty Conscience

Scroll: [boven|reacties|beneden]
31-3-2011 23:48:00

Simpele vraag:
Is Stuffy Doll + Guilty Conscience een eindeloze loop die resulteert in gelijkspel, of eindigt deze loop simpelweg als je tegestander dood is en win je dus?

Meningen op EssentialMagic hierover zijn nogal verdeeld, dus vraag het hier maar eens.

Reacties (4)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
1-4-2011 00:13:00

Neem ook aan dat ik in multiplayer geen nieuwe target mag kiezen nadat mijn tegenstander dood gaat.

Dus zit te denken aan (mono-white) manieren om Stuffy Doll terug in mijn hand te nemen en te recasten. Heb tot nu toe:
Glimmerpoint Stag
Whitemane Lion
Stonecloaker

Enchantments gaan wel naar de graveyard wanneer ik zoiets zou doen toch? Of word de enchantment met stuffy samen ge-exiled in het geval van Glimmerpoint Stag?

1-4-2011 00:16:00

de enchantments (aura's specifiek gaat het hier om) vallen er inderdaad af.
Verder is het zo dat het triggered abbilities zijn (zie het woord Whenever).
Na elke trigger worden er gecontroleert of er iets raars gebeurt (bijvoorbeeld een andere trigger etc, ook wel state based actions genoemd dacht ik). Dus je tegenstander gaat dood en de loop stopt want de triggered abbility van stuffy doll heeft geen legal target meer.
En inderdaad je mag dan niet een andere speler kiezen aangezien dat alleen mag als hij in het spel komt.

1-4-2011 00:20:00

'Is Stuffy Doll + Guilty Conscience een eindeloze loop die resulteert in gelijkspel, of eindigt deze loop simpelweg als je tegestander dood is en win je dus? '

-Er zijn hier 2 triggered abilities die steeds op elkaar af gaan, in dit geval kijkt het spel dus steeds vorodat een trigger werkelijk op de stack gat of er iemand dood is of niet. dus op een gegeven moment zal je pop geen schade meer kunnen doen aan je opponent doet hij niets meer. Als er heel stom een Platinum Angel in het spel is dan is het een ander verhaal...


'Neem ook aan dat ik in multiplayer geen nieuwe target mag kiezen nadat mijn tegenstander dood gaat. '


-Nope, zo broken is het popje niet

Dus zit te denken aan (mono-white) manieren om Stuffy Doll terug in mijn hand te nemen en te recasten. Heb tot nu toe:
Glimmerpoint Stag
Whitemane Lion
Stonecloaker

'Enchantments gaan wel naar de graveyard wanneer ik zoiets zou doen toch? Of word de enchantment met stuffy samen ge-exiled in het geval van Glimmerpoint Stag?'

-Als je de pop op de een of andere wijze uit het spel haalt (dit kan terug naar je hand zijn, naar de GY, exiled wat dan ook) dan blijven de enchantments achter (tenzij het effect anders zegt). Als de permanent weg is gaat het spel kijken en ziet enchant permanents liggen die nergens op liggen en verwijdert deze dan ook uit het spel.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-4-2011 08:58:00

De loop gaat door tot je tegenstander dood is, want daarna doet de Stuffy Doll geen damage meer omdat de speler er niet meer is.

Scroll: [boven|reacties|beneden]