Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vraag over Tangle Angler

Scroll: [boven|reacties|beneden]
28-1-2011 17:18:00

Onlangs was er een kleine discussie over de kaart Tangle Angler.
Laten we bijvoordbeeld stellen, ik val aan met Tangle Angler en mijn tegenstander heeft enkel een untapped Copper Myr op het veld.
Ik betaal 1 groene mana en zeg dat zijn myr mij moet blocken, mijn tegenstander activeert dan zijn ability door zijn myr te tappen en krijgt 1 groene mana bij zijn mana pool.
Is dit wel een correcte zet? En indien ja, wat gebeurt er dan?

Reacties (3)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
28-1-2011 17:23:00

''blocks if able'' dus als hij de myr tapt vòòr deze blockt is het een getapte creature en getapte creatures kunnen niet als blokker worden gedeclareerd.

Let op, getapte creatures kunnen WEL blokken, maar alleen nadat ze ongetapt gedeclareerd zijn als blokker

28-1-2011 17:36:00

Ok, dus als ik het goed begrijp speel ik in dit scenario 1 groene mana kwijt en krijgt mijn tegenstander 1 poison counter.
Correct?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-1-2011 17:50:00

Ja, dat klopt. De ability van de Tangle Angler zegt alleen dat als het creature KAN blocken, dan MOET hij dat ook. Maar in dit geval kan hij niet blocken (want hij is tapped), dus hoeft hij dat ook niet te doen. Als hij geen andere blockers heeft dan komt de Angler door en geeft je tegenstander 1 poison counter.

Scroll: [boven|reacties|beneden]