spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-10-2018 8:09:59 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Jump-Start
Jump-start is een mechanic die voorkomt op sommige instants en sorceries van de Izzet-guild in Guilds of Ravnica (GRN). "Jump-start" betekent "You may cast this card from your graveyard by discarding a card as an additional cost to cast it" en "If this spell was cast using its jump-start ability, exile this card instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack."

Als je een spell met Jump-start vanuit je hand cast, gebeurt er dus niets bijzonders. Als de kaart in je graveyard ligt (ongeacht hoe hij daar terecht is gekomen), mag je de kaart casten als je hem normaliter ook kan casten; sorceries alleen in je eigen beurt tijdens een main phase en als de stack leeg is, instants wanneer je priority hebt. Het casten gaat hetzelfde als altijd: je legt de kaart op de stack, kiest targets en dergelijke, betaalt de cost, en daarnaast ook de extra cost van het discarden van een kaart.

Als een spell met Jump-start resolvet en je had hem vanuit je hand gecast, gaat hij van de stack naar de graveyard. Als dit in je eigen beurt was, heb jij meteen weer priority en kun je de spell nog een keer casten, voordat je tegenstander de gelegenheid heeft om bijvoorbeeld zijn Relic of Progenitus te activeren. Als je de spell vanuit je graveyard had gecast, gaat hij vanaf de stack altijd naar de exile zone, zelfs als een ander effect iets anders probeert; dit is vergelijkbaar met hoe Flashback werkt.


Voorbeeld A:
Je cast Chemisterís Insight uit je graveyard door te betalen en een kaart te discarden. Je tegenstander wil hierop reageren door de Insight te Extirpaten. Helaas voor hem is dit niet mogelijk: tegen de tijd dat hij priority heeft, ligt de Insight al op de stack en niet meer in de graveyard.

Voorbeeld B:
Je cast Chemisterís Insight uit je graveyard door te betalen en een kaart te discarden. Je tegenstander cast Remand op je Insight. Als Remand resolvet, trekt je tegenstander een kaart en gaat Insight van de stack naar de exile, en trek jij geen kaarten.

Voorbeeld C:
Je hebt Fist of Suns liggen en wilt Direct Current casten uit je graveyard. Je mag kiezen of je voor de normale cost of betaalt; ongeacht welke je kiest, je moet nog steeds ook een kaart discarden.


 




Enkele kaarten met Jump-start.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 4 leden ingelogd op NederMagic.
3890 paginas bekeken sinds 20-10-2018 6:43:31
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.