Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Throne of Eldraine.

Regels - Uitleg Flashback

Flashback is een ability afkomstig uit Odyssey block (, , ), en is teruggebracht in Time Spiral block (, , ) en Innistrad (). Flashback laat je spells die in je graveyard liggen hergebruiken.

Uitleg
Flashback word geschreven als "Flashback [VALUE]"

Dit betekent:
Flashback [VALUE]: When this card is in your graveyard you may play it for [VALUE]. Then exile it.

Vertaald levert dit op:
Flashback [VALUE]: Als deze kaart in je graveyard ligt mag je hem casten voor [VALUE] waarna je de kaart exiled.

Flashback kosten hoeven niet per-se mana te zijn, zo zijn er kaarten die je levens laten betalen of kaarten laten discarden.

Je mag een spell met flashback alleen casten wanneer je dit normaal ook zou mogen doen. Dus een sorcery met flashback mag je alleen in je eigen beurt casten, wanneer je normaliter ook een sorcery zou mogen casten. Een instant met flashback mag je dus ook gewoon op elk moment casten dat je een instant zou mogen casten.

Als je een kaart flashbacked raakt die kaart altijd exiled zodra hij de stack verlaat, ongeacht waar hij normaal heen zou gaan. Een gebuybackte flashback kaart gaat niet naar je hand, een flashbackte Beacon of Unrest wordt niet teruggeschud, enzovoorts.

Flashback is een alternatieve cost, en kan daardoor niet gecombineerd worden met andere alternatieve costs. Je kan bijvoorbeeld geen Fist of Suns gebruiken om kaarten voor te flashbacken.

Voorbeelden
Voorbeeld A: Je hebt een Volley of Boulders in je graveyard liggen, je betaalt om hem te spelen, nu gaat de kaart op de stack waarna hij, na resolven, exiled wordt.

Voorbeeld B: Je hebt een Moan of the Unhallowed in je graveyard liggen, die je voor flashbacked. Je tegenstander reageert met een Counterspell. Normalitair gaat een gecounterede spell naar je graveyard, maar omdat je hem Flashbackte wordt Moan of the Unhallowed alsnog exiled.

Voorbeeld C: Je hebt Dralnu, Lich Lord in het spel en een Force of Will in je graveyard. Je tegenstander cast een spell, en in reactie geef jij Force of Will flashback met Dralnu. Je mag Force of Will voor flashbacken, maar niet voor 1 leven en een blauwe kaart uit je hand exilen.





Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.

Terug naar het overzicht






Voorbeelden van kaarten met Flashback.