Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Regels - Uitleg Cipher

Cipher is een ability die op sorceries uit het Dimir guild in Gatecrash () voorkomt.

"Cipher" betekent "If this spell is represented by a card, you may exile this card encoded on a creature you control" and "As long as this card is encoded on that creature, that creature has ‘Whenever this creature deals combat damage to a player, you may copy this card and you may cast the copy without paying its mana cost.'"

Als je een spell met cipher cast, volg je de instructies die er op staan in die volgorde. Dus eerst doe je het normale effect van de spell, waarna hij als laatste onderdeel van het resolven naar de graveyard zou gaan. In plaats daarvan echter mag je die kaart exilen en op een van jouw creatures encoden.
Als dat creature combat damage aan een speler doet, mag je ene kopie van die spell make en hem gratis casten; je cast de spell daadwerkelijk, dus hij kan ge{cancel}d worden, en dingen die triggeren op het casten van spell triggeren, zoals bijvoorbeeld extort.
Als je oorspronkelijke spell gecounterd wordt, resolvet hij helemaal niet en doet niets van zijn effect; je mag hem dan dus ook niet op een creature encoden. Encoden target trouwens niet, dus dat kan prima op een beest met shroud!






Enkele kaarten met Cipher.