Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Paranoid Delusions

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Common Gatecrash Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 6
0,15
 2
0,70
Paranoid Delusions | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,15 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,70 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
3-2-2015 22:33:00

Dat gaat juist contra-productief werken: als bij een kaart niet in een FAQ staat dat 0 damage geen damage triggers triggert, gaan mensen juist aannemen dat het voor die kaart juist wél geldt, anders had het er wel bij gestaan zoals bij die andere kaarten...

3-2-2015 20:00:00

Als je alles in 1x doet wel ja, dan zijn het honderden/duizenden kaarten.
Gewoon iedere keer dat de vraag opkomt aan die kaart toevoegen, je hoeft niet perse alles in 1x te doen.

3-2-2015 19:55:00

Dat zijn veel kaarten.. :\

3-2-2015 15:04:00

Blijft toch een vraag die iedere zoveel tijd terugkomt. Misschien handig dat bij dit soort kaarten in de FAQ te zetten?

3-2-2015 15:00:00

Nee.

3-2-2015 14:56:00

Is 0 combat damage nogsteeds combat damage?
BV: Deze kaart ge-ciphert op Birds of Paradise.
De bird doet 0 combat damage. trigert de Paranoid Delusions?

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-8-2013 09:03:00

Ik heb m zelf ook en speel dit kaartje met oa Deathcult Rogue. Werkt als een trein en mensen tegen wie ik speel vinden dit echt niet leuk.
Ik vind het een topkaart!

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2013 22:43:00

Als je het goed speelt is het sowieso voor 6 kaarten. Prima limited kaartje.

25-1-2013 18:53:00

Verder is dit een common en glimpse een rare

Mat (50) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2013 18:48:00

Hmm dan ga ik voor dat laatste!
Ik denk dat jij denkt dat Cipher niet zo super is ...

25-1-2013 18:07:00

Deze is wel heel veel slechter dan Glimpse the Unthinkable. Of denk ik dat Cipher niet zo super is?

Oracle

Sorcery 

Target player puts the top three cards of their library into their graveyard.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

Decktips