spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-11-2017 15:15:30 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Imprint
Imprint is een ability die in het Mirrodin Block (, , ) geintroduceerd is en teruggebracht in Scars of Mirrodin block (, , .

Uitleg
Imprint bestaat in vele vormen, maar werkt altijd met het exilen van bepaalde kaarten. De Imprint kaart laat je altijd een kaart exilen, die daarna imprinted word.

Verder zit er altijd een 2e ability bij die dingen doet met de imprinted kaart. Dit kan van alles zijn, van kopiëen maken (Soul Foundry) tot abilities overnemen (Myr Welder) tot alleen naar de kleur kijken (Chrome Mox.

Imprint werkt alleen zolang de imprinted kaart imprinted blijft. Als de imprinted kaart op een of andere manier uit de exile zone gaat (bijvoorbeeld door eenRiftsweeper) werkt de imprint kaart niet meer.

De Imprint abilities zijn aan elkaar gelinkt. Dat houdt in dat de 2e ability (doe X met de imprinted kaart) alleen werkt voor kaarten die met de bijbehorende imprint ability exiled zijn. Imprinted kaarten kan je dus niet 'doorgeven' door iets te imprinten voor de ene ability, om vervolgens een andere ability over te nemen die met imprinted kaarten werkt.

Imprint komt voornamelijk op artifacts voor, maar dit is geen vaste regel. In theorie zou alles imprint kunnen hebben, maar tot nu toe is het alleen op permanents uitgebracht.

Voorbeelden
*Voorbeeld A:
Je speelt Chrome Mox, je exiled een Crosis, the Purger uit je hand voor Chrome Mox zijn Imprint ability. Hierdoor krijgt Chrome Mox zolang hij in het spel is en Crosis, the Purger op hem imprinted blijft de volgende ability ": add , , or to your mana pool." Dit krijgt hij omdat Crosis, the Purger zowel , , als in zijn mana cost heeft zitten.

*Voorbeeld B:
Je speelt een Panoptic Mirror, Mizzium Transreliquat en Isochron Scepter. Je gebruikt Mizzium Transreliquats ability om Panoptic Mirror tijdelijk te copyen en imprint een Searing Wind met de mirror ability. De volgende beurt verander je de Transreliquat in Isochron Scepter.

Je hebt nu een Isochron Scepter met een Searing Wind imprinted. Toch kan je de Wind niet casten met de Scepters ability, omdat die alleen werkt voor kaarten die met Scepters imprint ability exiled zijn. Terugveranderen naar Mirror heeft ook geen zin, omdat je Reliquat/Mirror niet meer de abilities heeft als wanneer je Searing Wind imprintte.

Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.

Terug naar het overzicht
 



Voorbeelden van kaarten met Imprint.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan
Commander 2017
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 27 leden ingelogd op NederMagic.
7137 paginas bekeken sinds 19-11-2017 13:22:52

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.