spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
22-10-2018 17:04:43 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Jace’s Archivist informatie
Serie: M12 (M12)
Rarity: Rare M12 Rare
Geef commentaar op Jace’s Archivist
Jace’s Archivist komt voor in
Serie Normaal Foil
M12
 -
1,50
 -
2,95
Commander 2013
 -
1,00    
Commander 2015
 -
0,75    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Red (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Tim Reus (Enkhuizen) (89) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
patje Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Jasiek (152) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Kenta (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Erwin Visscher (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
sensitizer Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Duncan (234) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Laurens (29) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Martin (97) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Mat (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Cornholio Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
lordkain (Den Haag) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Tristan (13) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Justin (Arnhem) (41) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Jesper C (99) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid bart meus (38) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Wietse (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Jelle L (Zwolle) (130) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Jace’s Archivist uit M12. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
NoParanoia (7) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-1-2017
Ok bedankt. Het voelde ergens al onlogisch aan dat het resolven telkens zou worden onderbroken door andere kaarten.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-1-2017
Je moet eerst het resolven van iets helemaal af maken en daarna gaan alle triggers pas de stack op. Dingen kunnen niet de stack op als iets nog bezig is met resolven. Beide spelers pakken dus eerst alle kaarten en als de ability helemaal klaar is met resolven, gaan er een hele zooi triggers van Sphinx’s Tutelage op de stack.
NoParanoia (7) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-1-2017
Is er een volgorde waarin spelers hun nieuwe kaarten moeten trekken ten gevolge van de ability van Jace’s Archivist? Deze vraag ontstond n.a.v. ondergenoemde situatie waarin de volgorde toch wel van belang bleek te zijn;

Speler A heeft Sphinx’s Tutelage en Jace’s Archivist liggen. Speler A gebruikt in zijn beurt de ability van Jace’s Archivist. Zowel speler A als B discarden hun volledige hand en moeten 5 nieuwe kaarten pakken. Speler A wacht netjes tot speler B zijn 5 kaarten gepakt heeft omdat hij weet dat Sphinx’s Tutelage zal triggeren bij elke kaart die hij pakt. Vervolgens pakt speler A de 1e kaart waarop de trigger van Sphinx’s Tutelage op de stack gaat. Hierop reageert speler B en speelt Naturalize op Sphinx’s Tutelage die naar de graveyard gaat.
Speler A is nu van mening dat hij beter niet netjes had moeten wachten, maar tegelijk/als eerste zijn kaarten had moeten pakken. Want dan had speler B zijn Naturalize wellicht moeten millen (door Sphinx’s Tutelage) of had speler B de Naturalize pas later getrokken. Of misschien had speler A wel een counterspell getrokken om de Naturalize te counteren.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-4-2016
Probeer dan ook een plekje te vinden voor Teferi’s Puzzle Box , Abomination en Stromgald Cabal .
Premium lid Roald Landheer (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-4-2016
Random kaart, tijd om een Pinhead alter te maken, de outfit klopt al een beetje
timewa Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-5-2014
Heeft iemand 'm al gespeeld met Notion Thief? Lijkt me best sterk... ga er eens een deckje mee bouwen.
Premium lid Rembrandt (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-5-2014
Parallel Thoughts in combinatie met een Jace’s Archivist is in commander een uitbundige, maar haalbare 6 tot 7 kaarten tutor (er van uitgaande dat er altijd wel iemand met 6 tot 7 kaarten in zijn/haar hand is). Overigens hetzelfde in combinatie met een Insidious Dreams.
Premium lid Bruxonn (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-5-2012
Jace: goh... pak maar 20 kaarten
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-4-2012
Op zich werkt dat wel ja, maar zie eerst maar eens die 10 kaarten in je tegenstanders hand te krijgen.
Yordi (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-4-2012
je zorgt gewoon dat de tegenstander 10 kaarten heeft. en Jace’s Archivist en Liliana’s Caress dan speel je Jace’s Archivist ability = win?
mathijs (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-9-2011
ik vindt deze erg leuk hoor, speel hem zelf met Wrexial, the Risen Deep om wat spells in de grafbak te krijgen
Premium lid 1338pat (4) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-9-2011
Ok thanks guys! clear, zoals ik dacht.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-9-2011
Er zijn een aantal zones in Magic, waaronder de battlefield, je hand en de stack. De spell die hij gecast heeft, ligt op de stack en is dus niet meer in zijn hand aanwezig. Als hij zijn hand moet discarden, blijft alles wat op de stack lag, dus gewoon op de stack liggen.

Als iets ge-resolved is, krijg je altijd weer de mogelijkheid om spells en abilities te spelen. Dus inderdaad kun je die counterspell dan gewoon nog spelen. De stack ziet er daarna zo uit:

---TOP
counterspell
Garruk
---BOTTOM
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-9-2011
De Garruk zit (zoals je zelf al zegt) op de stack en dus niet in de hand. Hij wordt dus ook niet gediscard.

De counterspell kan wel! Nadat Jace's ability geresolved is, ligt Garruk nog steeds op de stack en kan gecounterd worden.

(Zie het verhaal bij Standstill; daar is het wat uitgebreider uitgelegd )
Premium lid 1338pat (4) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-9-2011
Ik heb een situatie waarin mijn tegenstander een spell cast (planeswalker), deze komt op de stack en ik activeer nu mijn archivist, verdwijnt de garruk dan omdat hij zijn hand moet discarden? Ik denk dat garruk blijft liggen.

Stel dat de ability van de archivist resolved en ik pak kaarten en pak ook een counterspell, kan ik deze dan nog spelen op de garruk voordat deze resolved?

Meer commentaar >
Jace’s Archivist | M12
Oracle tekst
Creature - Vedalken Wizard 2 / 2
U, T: Each player discards their hand, then draws cards equal to the greatest number of cards a player discarded this way.
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
9/22/2011
If this ability causes a player to draw more cards than are left in their library, that player loses the game as a state-based action. If this ability causes all players to do this, the game is a draw.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Jace’s Archivist samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Jace’s Archivist
Zoek decks met Jace’s Archivist
Jace’s Archivist toevoegen aan je watchlist:
Versie uit M12 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 21 leden ingelogd op NederMagic.
4811 paginas bekeken sinds 22-10-2018 15:29:15
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.