Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2015 | 0,35 | 1,00 | ||
Scars of Mirrodin | 0,30 | 1,50 |
Vraagje Precursor Golem ligt in mijn graf en ik speel er een Footsteps of the Goryo op.
Op battlefield komen vervolgens drie golems.
Maar ik twijfel over wat er gebeurd aan het einde van de turn. De tokens blijven die wel of niet liggen?
Hiermee kun je ook een mooi aantal +1/+1 counters op je Nivmagus Elemental leggen.
Jammer dat populate niet target
Ja, want tokens verdwijnen als ze in een andere zone dan de battlefield terechtkomen.
Gelukkig krijg je wel weer 3 nieuwe golems, dus veel maakt t niet uit.
Wat gebeurt er als je een Cloudshift hierop speelt ? Gaan dan al mijn golem-tokens dood ?
Ik heb nu een deck met Blade Splicer, Precursor Golem, Solemn Simulacrum ...en dan de Spellskite die hen beschermt
Zit verder nog Restoration Angel, Deadeye Navigator, Conjurer’s Closet en Venser, the Sojourner in.
Wil ze allemaal 4 keer in het deck...dat wordt echt Golem terror..maar das nog even te duur voor mij... eerst even dit deckje goed werkende krijgen zie hier
Lijkt me vrij speelbaar in een standard-omgeving of niet? Negen power aan golems voor vijf mana
Natuurlijk happen ze ook allemaal dezelfde removal maar de extra's zijn sowieso gratis dus je ruilt nog altijd 1-for-1
Hoi HDG,
ja t werkt wel leuk maar met ook nog eens een Blade splicer erbij is het echt gestoord veel golems spammen xD
kan trouwens ook nog met een Restoration Angel
@ Teferi (beetje necro-post, sorry)
Blinking abilities gaan heeeeeel slecht met deze jongen, en werken denk ik niet zoals jij zou wensen. Als je namelijk Momentary Blink zou spelen op deze, Blinken ook je andere golems. Dat zijn echter tokens. Zodra die de battlefield verlaten komen ze niet meer terug. Je Precursor Golem komt natuurlijk wel terug, dus je krijgt weer 2 tokens.
*edit: ik zie dat je non-instant/sorc's in je post had. Dan werkt't weer wel . Excuus haha*
Zie de rulings rechts:
If an instant or sorcery spell has multiple targets, but it's targeting the same Golem with all of them (such as Agony Warp targeting the same Golem twice), Precursor Golem's last ability will trigger.
Werkt deze kaart met Seeds of Strength als je 3x dezelfde golem target?
Want dat zou inhouden dat Seeds of Strength 3x gekopieerd wordt op de andere golems.
Ik ga deze kaart blinken met abilities.. xD
met bijv. Glimmerpoint Stag, Conjurer’s Closet, Deadeye Navigator of Nephalia Smuggler
Leuker met een gekickte Rite of Replication
Er cool met Cackling Counterpart, Twisted Image en Assault Strobe!
Targets worden meegekopieerd, helaas.
Artifact Creature - Golem 3 / 3
When Precursor Golem enters the battlefield, create two 3/3 colorless Golem artifact creature tokens.
Whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only a single Golem, that player copies that spell for each other Golem that spell could target. Each copy targets a different one of those Golems.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
The second ability triggers whenever a player casts an instant or sorcery spell that targets only one Golem and no other object or player. That Golem can be Precursor Golem itself, one of the Golem tokens it created, or any other Golem. It doesn’t matter who controls the Golem.
1/1/2011
If an instant or sorcery spell has multiple targets, but it’s targeting the same Golem with all of them (such as Agony Warp targeting the same Golem twice), Precursor Golem’s last ability will trigger.
1/1/2011
Any Golem that couldn’t be targeted by the original spell (due to shroud, protection abilities, targeting restrictions, or any other reason) is just ignored by Precursor Golem’s second ability.
1/1/2011
The controller of the spell that caused Precursor Golem’s second ability to trigger also controls all the copies. That player chooses the order the copies are put onto the stack. The original spell will be on the stack beneath those copies and will resolve last.
1/1/2011
The copies that Precursor Golem’s second ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Precursor Golem’s second ability itself) won’t trigger.
1/1/2011
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copies will have the same mode. Their controller can’t choose a different one.
1/1/2011
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Fireball does), the copies have the same value of X.
1/1/2011
The controller of a copy can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.
Decktips