Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nim Deathmantle

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
9,95
 -
14,95
Nim Deathmantle | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2013 09:46:00

Waarom zou een shroud beest niet ge-equipped worden?

3-1-2013 09:36:00

Kan je met deze ook een beest met shroud terughalen? Ik denk, en duim, van wel. Al hoewel het shroud beest natuurlijk niet geequiped word. Hij werkt immers ook op beesten met protection from artifacts. Am i right?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2012 08:35:00

Dat staat er toch?

Citaat uit de vraag: "Één van mijn tegenspelers speelt een Wrath of God. Ik betaal en nog eens ( voor elke trigger), en beide komen terug, correct?

Ten minste, dat zou zo zijn, maar mijn andere tegenspeler speelt (voordat ik mijn betaald heb) een Krosan Grip op mijn Nim Deathmantle.
De beide triggers liggen nog steeds op de stack, dus ik kan alsnog betalen en mijn twee creatures terug krijgen, correct?"


Waarop ik dus nog antwoord met:
"Maar waarschijnlijk is het handiger als je ene tegenstander Wrath of God cast en je andere tegenstander daarna gelijk reageert met Krosan Grip, voordat Wrath of God resolvet?"

16-5-2012 08:30:00

ik kwam er achter dat met Yosei, the Morning Star een sac outlet en genoeg mana deze best naar is.

Ik snap trouwens dat WoG verhaal niet. Krosan Grip sloopt toch de Nim Deathmantle voordat de WoG resolved dus die triggers zijn er helemaal niet want er is nog geen WoG geweest.
Of wordt er bedoelt dat de tegenstander eerst de WoG laat resolven en dan Krosan Grip speelt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-3-2012 19:26:00

@Leslie: Een paar kanttekeningen: Als Strangleroot Geist *met* een +1/+1 counter de graveyard in gaat, dan triggert Undying niet, dus valt er weinig te stacken.

Als een kaart van zone wisselt (en dat doet hij twee keer, van de battlefield naar de graveyard en vice versa), is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan. De nieuwe Strangleroot Geist komt dus inderdaad zonder +1/+1 counter op de battlefield (want die weet er niks van dat hij in zijn vorige bestaan counters had).

Overigens, als er wel wat valt te stacken (als hij geen +1/+1 counter had en Undying wel triggert), dan fizzlet de Undying trigger niet als je ze op de beschreven manier stackt, want fizzlen is een andere term voor gecountered worden on resolution. Hij resolvet wel degelijk, maar doet zoveel als mogelijk en dat is helaas helemaal niks als de kaart voordien al van zone gewisseld is, waardoor de Undying trigger de kaart dus niet meer terug kan vinden. Fizzlen is alleen maar bij gebrek aan legal targets (of een intervening-if clause waar niet meer aan voldaan wordt). In dit geval is dat niet zo heel erg belangrijk, maar als een ability meerdere (sub)effecten heeft, dan is het verschil tussen gecountered worden en niks doen of resolven en zoveel als mogelijk doen, wel van belang.

6-3-2012 19:19:00

Als Gheist een counter had triggered er alleen Nim Deathmantle. En in deze situatie had hij een counter, dus je kan hem alleen met Nim Deathmantle terughalen. Als hij geen counter had, kan je inderdaad de abilities stacken en gaat het inderdaad zoals jij zegt Leslie.

6-3-2012 17:21:00

Ze triggeren beiden, dus je mag kiezen welke je eerst op de stack doet, en welke dus als eerste/laatste resolved! In het geval dat je Strangleroot Geists triggered ability op de stack doet en dán die van Nim Deathmantle, zal Nim Deathmantle als eerste resolven en haal jij je Strangleroot Geist terug. Die ability van Strangleroot Geist ligt dan nog op de stack, maar zal niets meer doen omdat Strangleroot Geist alweer op de battlefield ligt (deze 'fizzled').

6-3-2012 17:18:00

Hij komt zonder counter terug. Dit omdat je de abilitie van Nim Deathmantle gebruikt, en als het beest in de graveyard is er alle counters vanaf gaan en het weer terugkomt als gewoon wat er op de kaart staat.

6-3-2012 17:03:00

Als mijn Strangleroot Geist met een +1/+1 counter de graveyard in gaat. En ik gebruik Nim Deathmantle zijn ability. Komt hij dan terug zonder counter?

pallie (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2011 01:01:00

Geen idee, deze kaart is echt nuts in commander

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2011 19:59:00

Dat zou idd slimmer zijn, maar het was een hypothetische situatie. Het is fijn, dat hij werkt, zoals ik dacht .

Maar als hij werkt, zoals ik dacht, waarom is hij dan zo goedkoop?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2011 16:24:00

Split Second houdt alleen het casten van spells en het activeren van activated abilities (die geen mana ability zijn) tegen.

Dat dingen triggeren, houdt hij al niet tegen. Laat staan het resolven van dingen die al op de stack liggen. Je betaalt die ook pas tijdens het resolven van de trigger. Dat maakt hem niet anders dan andere triggers.

Krosan Grip maakt wel Nim Deathmantle kapot voordat de triggers resolven. Die doen dus zoveel als mogelijk. Je kan betalen, dus dat doe je. De kaart kan naar de battlefield ge-returned worden, dus dat gebeurt. Maar Nim Deathmantle kan niet meer ge-attached worden, want die is er niet meer, dus dat gebeurt niet.


Maar waarschijnlijk is het handiger als je ene tegenstander Wrath of God cast en je andere tegenstander daarna gelijk reageert met Krosan Grip, voordat Wrath of God resolvet?

2-11-2011 16:21:00

Correct, de triggered abilities doen nog steeds zo veel als ze kunnen ook al ligt Nim Deathmantle niet meer op het battlefield.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2011 15:55:00

Dus als ik het goed begrijp;

Stel, ik heb een Numot, the Devastator, Detritivore en deze liggen. Daarnaast heb ik open liggen.
Één van mijn tegenspelers speelt een Wrath of God. Ik betaal en nog eens ( voor elke trigger), en beide komen terug, correct?

Ten minste, dat zou zo zijn, maar mijn andere tegenspeler speelt (voordat ik mijn betaald heb) een Krosan Grip op mijn Nim Deathmantle.
De beide triggers liggen nog steeds op de stack, dus ik kan alsnog betalen en mijn twee creatures terug krijgen, correct?

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-10-2011 12:12:00

De cranial plating is eigenlijk ook de mechanix die Nim-beesten hadden in dat block. Dus het is neit gek dat ze op elkaar lijken. Als je op de plaatjes kijkt, zie je dan ook bij de Nim een soortgelijke helm op hebben die tot over hun rug loopt, dus de arts is wel toepasselijk naar mijn idee.

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature gets +2/+2, has intimidate, and is a black Zombie. (A creature with intimidate can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
Whenever a nontoken creature is put into your graveyard from the battlefield, you may pay 4. If you do, return that card to the battlefield and attach Nim Deathmantle to it.
Equip 4

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Once Nim Deathmantle returns a card from your graveyard to the battlefield, it will remain on the battlefield indefinitely, even if Nim Deathmantle becomes unattached from it.

1/1/2011
Nim Deathmantle’s color-changing and type-changing effects override the equipped creature’s previous colors and creature types. After Nim Deathmantle becomes equipped to a creature, that creature will be a black Zombie, not any other colors or creature types.

1/1/2011
Nim Deathmantle causes the equipped creature to be a black Zombie even if it didn’t return that creature to the battlefield from the graveyard.

1/1/2011
Once Nim Deathmantle becomes unattached from a creature, its color-changing and type-changing effects stop affecting that creature. The creature will no longer be black and will no longer be a Zombie (unless its printed characteristics or some other effects still cause it to be black and/or a Zombie, of course). This is true even if Nim Deathmantle returned that creature to the battlefield from the graveyard.

1/1/2011
You choose whether to pay 4 as Nim Deathmantle’s second ability resolves. Although players may respond to this ability, once it begins to resolve and you decide whether to pay, it’s too late for players to respond.

1/1/2011
If the nontoken creature that caused Nim Deathmantle’s second ability to trigger is somehow removed from your graveyard before that ability resolves, you may still pay 4 as it resolves. Even if you do, however, no card will be returned to the battlefield.

1/1/2011
Nim Deathmantle’s second ability may return a card it can’t equip to the battlefield. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into your graveyard from the battlefield, Nim Deathmantle’s second ability triggers. If you pay 4 as it resolves, you’ll return that card to the battlefield. However, Nim Deathmantle can’t equip it, so Nim Deathmantle remains attached to whatever it was already equipping (or, if it was unattached, it remains so). The same is true if a nontoken creature with protection from artifacts is put into your graveyard from the battlefield, for example.

1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into your graveyard from the battlefield at the same time, Nim Deathmantle’s second ability triggers that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. If you pay 4 more than once, each card you paid 4 for will end up on the battlefield under your control, and Nim Deathmantle will end up attached to the last card that returned to the battlefield this way that it could equip.

Decktips