spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
16-11-2018 10:26:48 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Nim Deathmantle informatie
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare
Geef commentaar op Nim Deathmantle
Nim Deathmantle komt voor in
Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
5,50
 -
9,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Arnyx (45) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid zwoan (160) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 2
ikkes (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Premium lid Peter (116) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid pi (91) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
ronolade (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Anne-jan van aperlo (30) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Trisss (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
goossens Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Squido (Heerlen) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Wouter Vermeer (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Bob Janssen (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid JOBtheDUTCH (90) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Rowland (63) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Job Randsdorp (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Jelle L (Zwolle) (130) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Official Rules Advisor TeiZ (Castricum) (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Torec (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
henkjanwiegers (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
MoRdRed (Maasbracht/Maastricht) (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Wesley (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Rimmy Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Stefan Gordijn (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
NIKE Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Ruud (Haarlem) (60) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Roald (73) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
T - inactief (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Thallid (Almere) (23) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Nim Deathmantle uit Scars of Mirrodin. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Official Judge Jelle Zwaan (80) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-10-2013
De Nim Deathmantle ziet de creatures nog dood gaan, dus je mag per creature betalen om creatures terug te halen. Maar Nim Deathmantle blijft zelf in de graveyard liggen en kan zichzelf niet attachen aan een creature.
Zodd Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-10-2013
Als je deze in het spel hebt liggen met wat creatures, en er wordt bv een Planar Cleansing gespeeld, dan kan je nog steeds creatures in leven houden door 4 per creature te betalen toch? De Deathmantle zelf blijft dan wel in de graveyard lijkt me.
Ron (Utrecht) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-5-2013
Klopt, ik las later de vraag nog eens en bedacht me toen pas dat met "ineens" één effect bedoelt werd. Maar dat maakt Sybren al duidelijk.
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-5-2013
Voor de volledigheid: Ron heeft het over de volgorde waarin de creatures naar de graveyard gaan, maar dit is alleen van belang als er verschillende destroy effecten zijn of als er creatures door first strike dood gaan; als er gewoon combat of een Day of Judgment achtig effect is, gaan alle creatures tegelijk dood. De eigenaar van die creatures mag bepalen in welke volgorde ze naar de graveyard gaan, en geheel onafhankelijk daarvan mag de eigenaar van de Deathmantle kiezen in welke volgorde de triggers op de stack gaan (ze resolven as usual in omgekeerde volgorde).
TL;DR: ja, je mag betalen, dan krijg je beide creatures terug, en je kunt zelf bepalen aan welk creature de Deathmantle equipped blijft; het andere creature ligt wel op de battlefield, maar unequipped.
Sybren Huyink (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-5-2013
Hij triggert voor elk creature dat dood gaat, dus ja.
Edit: Ron was eerder en als ze beide tegelijk gaan, moet je zelf bepalen hoe de triggers op de stack komen. Dus als je hem geequiped wil aan beest A dan moet je eerst de trigger van beest A op de stack leggen en dan die van beest B.
Ron (Utrecht) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-5-2013
Ja, Nim Deathmantle triggert dan twee keer en per trigger kan je betalen om het creature terug te halen. De volgorde waarin ze naar de graveyard gaan en daarmee de triggers dus op de stack komen is van belang om te kijken aan welk creature de Nim Deathmantle uiteindelijk attached wordt.
verwijderd op verzoek (45) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-5-2013
Als er 2 creatures ineens naar GY gaan, kan ik door 8 te betalen ze beide terughalen?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-3-2013
Sowieso kun je triggers stacken als ze tegelijkertijd op de stack willen. Als je het zodanig stackt dat de trigger van Nim Deathmantle als eerste resolvet, heb je geen last van de Persist trigger.

Plus dat Persist in dit geval toch al niet triggerde omdat Woodfall Primus doordat hij terugkwam in stap 2, al een -1/-1 counter had.
verwijderd op verzoek (45) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-3-2013
Kun je hem sowieso terughalen met deathmantle? Want door de persist ability komt hij toch automatisch terug? Of betaal je die 4 in respons?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-3-2013
* Sacrifice Woodfall Primus aan Ashnodís Altar voor .
* Hij komt terug door de Persist.
* Sacrifice hem nogmaals aan Ashnod's Altar voor .
* Betaal aan de trigger van Nim Deathmantle om hem terug te halen.

Zoiets?
verwijderd op verzoek (45) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-3-2013
Kan iemand me de combo eens uitleggen met Ashnodís Altar en bv Woodfall Primus. Daar zou je alle non-creature permanents mee moeten kunnen mollen. Maar is geen infinite combo hé?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-1-2013
Ja, in de rules text tellen alleen manasymbolen mee voor de color identity. Color words tellen niet mee.
verwijderd op verzoek (53) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-1-2013
Mag je deze ook spelen in niet-zwarte commander decks?
Superne5k (149) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-1-2013
Omg dat is echt sick, helemaal met Multani, Maro-Sorcerer. Thanks!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 3-1-2013
Grotendeels.

Dat Shroud creatures hiermee teruggehaald worden klopt; de ability target niet en heeft daardoor geen last van shroud. Dat Nim Deathmantle daarbij niet attached klopt niet. Als je hiermee een shroudbeest terughaalt komt de Mantle er gewoon op te zitten. Equipments targeten alleen wanneer je de equip ability activeert ('Equip ' = ': Attach to target creature you control', grof verwoord.) Normaal equippen op shroud kan daardoor niet, maar met dit soort omwegen is het prima te doen. (Bij protection is het hetzelfde verhaal, alleen wordt er daar niet attached omdat protection dat ook verbied).
Meer commentaar >
Nim Deathmantle | Scars of Mirrodin
Oracle tekst
Artifact - Equipment 
Equipped creature gets +2/+2, has intimidate, and is a black Zombie. (A creature with intimidate can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
Whenever a nontoken creature is put into your graveyard from the battlefield, you may pay 4. If you do, return that card to the battlefield and attach Nim Deathmantle to it.
Equip 4
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
1/1/2011
Once Nim Deathmantle returns a card from your graveyard to the battlefield, it will remain on the battlefield indefinitely, even if Nim Deathmantle becomes unattached from it.

1/1/2011
Nim Deathmantleís color-changing and type-changing effects override the equipped creatureís previous colors and creature types. After Nim Deathmantle becomes equipped to a creature, that creature will be a black Zombie, not any other colors or creature types.

1/1/2011
Nim Deathmantle causes the equipped creature to be a black Zombie even if it didnít return that creature to the battlefield from the graveyard.

1/1/2011
Once Nim Deathmantle becomes unattached from a creature, its color-changing and type-changing effects stop affecting that creature. The creature will no longer be black and will no longer be a Zombie (unless its printed characteristics or some other effects still cause it to be black and/or a Zombie, of course). This is true even if Nim Deathmantle returned that creature to the battlefield from the graveyard.

1/1/2011
You choose whether to pay 4 as Nim Deathmantleís second ability resolves. Although players may respond to this ability, once it begins to resolve and you decide whether to pay, itís too late for players to respond.

1/1/2011
If the nontoken creature that caused Nim Deathmantleís second ability to trigger is somehow removed from your graveyard before that ability resolves, you may still pay 4 as it resolves. Even if you do, however, no card will be returned to the battlefield.

1/1/2011
Nim Deathmantleís second ability may return a card it canít equip to the battlefield. For example, if a nontoken artifact thatís become a creature is put into your graveyard from the battlefield, Nim Deathmantleís second ability triggers. If you pay 4 as it resolves, youíll return that card to the battlefield. However, Nim Deathmantle canít equip it, so Nim Deathmantle remains attached to whatever it was already equipping (or, if it was unattached, it remains so). The same is true if a nontoken creature with protection from artifacts is put into your graveyard from the battlefield, for example.

1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into your graveyard from the battlefield at the same time, Nim Deathmantleís second ability triggers that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so youíll determine in which order they resolve. If you pay 4 more than once, each card you paid 4 for will end up on the battlefield under your control, and Nim Deathmantle will end up attached to the last card that returned to the battlefield this way that it could equip.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Nim Deathmantle samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Nim Deathmantle
Zoek decks met Nim Deathmantle
Nim Deathmantle toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Scars of Mirrodin / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 22 leden ingelogd op NederMagic.
3699 paginas bekeken sinds 16-11-2018 9:47:49
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.