Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mindslaver

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin
 -
3,95
 -
14,95
Scars of Mirrodin
 -
3,95
 -
11,95
Mindslaver | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
13-4-2011 15:22:00

Tenzij je een random planeswalker hebt om de klap op te vangen

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-4-2011 14:02:00

Klopt, maar als je maar met z'n tweeen speelt, moet je dus je tegenstander wel JOU aan laten vallen

13-4-2011 13:44:00

Maar je mag natuurlijk wel met alles aanvallen zodat ze allemaal getapt worden.

13-4-2011 02:53:00

Okee, want 'n vriend van ons speelde Mindslaver altijd en besloot dan altijd alles te 'tappen' zonder reden. Maar dan weten we nu dat dat helemaal niet had gemogen. Thanks.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-4-2011 14:17:00

Klopt. Je mag precies hetzelfde doen wat je zelf ook zou mogen doen in je eigen beurt. Je tegenstander doet namelijk alles zelf, alleen jij zegt wat hij moet doen. Je mag dus niet zomaar een creature tappen, want dat mag namelijk niet. Maar als het een Prodigal Sorcerer is, kun je hem wel tappen om ergens 1 damage op te schieten bijvoorbeeld.

12-4-2011 13:11:00

Als er een spell of ability is die dat doet wel. Je mag wezens niet zomaar tappen. Landjes kun je uiteraard tappen voor mana.

12-4-2011 13:08:00

Mag je met Mindslaver alle kaarten van de tegenstander 'tappen' en er daarna niets mee doen? (Zodat alle kaarten van de tegenstander, als ik weer aan de beurt ben, 'tapped' blijven?

7-2-2011 13:06:00

Gisteren op de 2HG Launch Party kon ik zo snel niet de goede regel vinden, dus bij deze alsnog de beloofde quote uit de Comp Rules

Als je in 2HG een Mindslaver cast, target je daarmee een enkel hoofd, maar je controlt het hele team gedurende de volgende beurt. Dat is ook logisch, Time Walk geeft ook het hele team een extra beurt, niet dat 1 speler een extra beurt neemt en de andere speler ondertussen even een kop koffie kan gaan halen Dat komt doordat 2HG gebruik maakt van de Shared Team Turns Option, en dat houdt in dat:

805.8. If an effect gives a player an extra turn or adds a phase or step to that player's turn, that player's team takes the extra turn, phase, or step. If an effect causes a player to skip a step, phase, or turn, that player's team does so. If a single effect causes more than one player on the same team to add or skip the same step, phase, or turn, that team adds or skips only that step, phase, or turn. If an effect causes a player to control another player, the controller of that effect controls the affected player's team.

27-12-2010 12:28:00

niet aan een stuk door maar telkens als ik hier keek

26-12-2010 23:49:00

@Henk Ha ha ha! Jij snapt het ;-)

26-12-2010 23:33:00

Coole '[Robin]' opmerking sleepless!
Of moet ik zeggen: 'Ha Ha Ha dat is een goede grap', Sleepless Pandemonium?

26-12-2010 23:24:00

Maar heb je er echt twee maanden over lopen denken? Zo ja dan had je het eerder mogen vragen.

26-12-2010 23:18:00

cewl thats out of my head

26-12-2010 22:03:00

Robin was de robot van Bassie en Adriaan dus je moet het lezen in één flauwe emotieloze robot stem.


Dus inderdaad sarcasme.

Maar de Robin tags waren één beetje één injoke in mijn examenklas zeg maar... en Robin zei altijd ha ha ha wat één goede grap Bassie!

Beetje duidelijk?

26-12-2010 21:55:00

It's called: Sarcasm.

Oracle

Legendary Artifact 

4, T, Sacrifice Mindslaver: You control target player during that player's next turn. (You see all cards that player could see and make all decisions for the player.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
Only lets you make decisions that the player would actually make. If another effect allows another player to make decisions that would normally be made by that player, such as having another player decide how combat damage is dealt, then the other effect takes precedence.

12/1/2004
You control them for the entire turn, from the untap step to the cleanup step.

12/1/2004
You could gain control of yourself using Mindslaver, but gaining control of yourself doesn’t really do anything.

12/1/2004
You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

12/1/2004
You can’t make the other player concede. A player can choose to concede at any time.

12/1/2004
You get to make every decision the other player would have made during that turn. You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can spend mana in the player’s mana pool only on that player’s spells and abilities. The mana in your mana pool can be spent only on your spells and abilities.

12/1/2004
You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and when they resolve. For example, you choose the target for that player’s Shock, and what card that player gets with Diabolic Tutor.

12/1/2004
You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and when they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Nantuko Husk or have your opponent’s Timberwatch Elf give your blocking creature +X/+X.

12/1/2004
You make all decisions for the other player’s triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve.

12/1/2004
You choose which creatures attack and how those attacking creatures assign their combat damage.

12/1/2004
You also make choices for your own permanents, spells, and abilities as usual.

12/1/2004
You can’t make any decisions that aren’t called for or allowed by the game rules, or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on.

12/1/2004
If you make another player cast Shahrazad, you don’t control that player in the subgame, but you continue to control them once the subgame is completed.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips