Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,50
FOIL
€ 4,95
If Leyline of Punishment is in your opening hand, You may ''Begin the game with it on the Battlefield''
Wat bedoelen ze daar precies mee?
1.Dat je hem gratis kan neerleggen nee toch?
2.Of voor je upkeep nog, dat je eerst Betaalt, en dan hem speelt en dan begint je Upkeep, en Untap je je Mana die je net hebt betaalt...
3. het eerst wat je doet na je Upkeep/Drawstep is deze op het veld leggen?
4. geloof ik zelf, als je hem op het begin van het hele potje in je hand hebt, dan mag je hem gratis neerleggen. Toch? anders niet.
Of je pakt met wit natuurlijk Healing Salve of met groen Healing Leaves.
groen is de kleur van lifeGAIN niet lifegain preventing. voor het preventen van life krijgen moet je toch echt richting rood/zwart kijken
Zo snel zou ik er niet een weten. Maar deze kun je ook gewoon in je deck doen. Zolang hij maar in je hand zit komt hij direct in het spel.
Is er ook een groene kaart voor legacy zodat je geen levens krijgt?? ik verlies namelijk omdat mijn tegenstander mij levens geeft!
ik was inderdaad de Pyroclasm vergeten
maar dat bedoelde ik wel.
ik dacht dat de damage genegeerd werd, maar die maakt ze dus wel dood...
minder
Ik mis de reden waarom ze dood zouden gaan.
Algemeen:
Pyroclasm, andere global damage, combat damage maakt ze gewoon af. Leyline voorkomt dat protection de damage prevent.
Lightning Bolt e.d. werkt niet, omdat je de walkers nog steeds niet mag targeten door protection.
ik heb 2x Kor Firewalker liggen
mijn opponent heeft Leyline of Punishment
gaan mijn firewalkers dood aangezien damage niet prevent kan worden?
Jiddo
jup, dat dacht ik dus ook al, ik wou het graag wel even zeker weten. bedankt voor het ophelderen.
Je kan nog steeds counteren.
Maar dingen zoals Safe Passage werken niet meer. Dat is echt preventen.
ik vroeg me af hoe 'damage cannot be prevented' hier wordt bedoeld.. kun je bijv. een lightning bolt nog wel counteren of voorkom je het dan doormiddel van de counter waardoor de counterspell wordt genullified? ty in advance.
Dit is gewoon een uitstekende SB kaart en zoals hieronder is vermeld is dit dé oplossing voor een aantal problemen waar de rode decks tegenaan liepen. De witte leyline geeft misschien shroud, maar net als iedere kaart is het...welja een kaart. De meeste mensen zullen niet zo snel de witte leyline spelen enkel om van een paar lightning bolts af te komen die anders gewoon op je creatures worden gespeeld
Devastating Summons dus
nou dat is juist het voordeel van rdw, je gaat in de red zone met unearthables en met weenies zodat je vroeg in de game al dmg hebt als hij de leyline heeft ja dan gebruik je je direct dmg voor de red zone vrij te maken logischerwijs alleen vertraagt het je een beetje wat jammer is maar meer effect heeft ie niet volgens mij die witte.
Dah. (dat is ja)
Maar er komt nu ook Leyline of Sanctity. Die houdt direct damage tegen. =(
Maar dan board je Lightning Bolt gewoon uit (of nietm natuurlijk), en schopt met Kargan Dragonlord, de Unearthables, en die Elemental beesten waar je land voor sacrificed, waarvan ik de naam (VHAET) gek genoeg de naam van vergeten ben.
hij verslaat firewalkers en baneslayers de grootste put in de weg voor RDW om nu in huidige T2 echt door te breken voor men stabilized.
Enchantment
If Leyline of Punishment is in your opening hand, you may begin the game with it on the battlefield.
Players can't gain life.
Damage can't be prevented.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/15/2010
Spells and abilities that would normally cause a player to gain life still resolve, but the life-gain part simply has no effect.
8/15/2010
If a cost includes life gain (like Invigorate’s alternative cost does), that cost can’t be paid.
8/15/2010
Effects that would replace gaining life with some other effect won’t be able to do anything because it’s impossible for players to gain life.
8/15/2010
Effects that replace an event with gaining life (like Words of Worship’s effect does) will end up replacing the event with nothing.
8/15/2010
If an effect says to set a player’s life total to a certain number, and that number is higher than the player’s current life total, that part of the effect won’t do anything. (If the number is lower than the player’s current life total, the effect will work as normal.)
8/15/2010
Damage prevention shields don’t have any effect. If a prevention effect has an additional effect, the additional effect will still work (if possible). Spells that create prevention effects can still be cast, and abilities that create prevention effects can still be activated.
8/15/2010
Static abilities that prevent damage (including protection abilities) don’t do so. If they have additional effects that don’t depend on the amount of damage prevented, those additional effects will still work. Such effects are applied only once per source of damage.
8/15/2010
Effects that replace or redirect damage without using the word “prevent” are not affected by Leyline of Punishment.
8/15/2010
If a creature is dealt lethal damage, it can still regenerate. If it does, the damage marked on it will be removed from it.
6/8/2016
A player’s “opening hand” is the hand of cards the player has after all players have taken mulligans and “scryed” if applicable. If players have any cards in hand that allow actions to be taken with them from a player’s opening hand, the starting player takes all such actions first in any order, followed by each other player in turn order. Then the first turn begins.
Decktips