Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sarkhan the Mad

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Mythic Rise of the Eldrazi Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 6
2,50
 -
17,95
Sarkhan the Mad | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 2,50 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 17,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
24-3-2011 11:58:00

Blood Clock misschien? Ik denk niet dat er iets is wat or is wat dat kan doen.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-3-2011 11:07:00

Misschien niet helemaal geschikt voor comment bij deze kaart, maar wie weet een goeie kaart (liefst B or R) om deze weer terug naar je hand te krijgen?

22-3-2011 12:27:00

Bah koffie
Ik ben ziek, wat kan ik er aan doen!

22-3-2011 12:15:00

Goedemorgen! Hier heb je een kop koffie.

22-3-2011 12:12:00

Is dat nummertje vanaf onder of 7 onder jou oude comment?

22-3-2011 12:01:00

Prima punt. Die 7 onderin is ook prachtig!

22-3-2011 11:45:00

haha, niet gezien

22-3-2011 11:44:00

Goed punt voor het einde van zo'n discussie

22-3-2011 11:40:00

Prachtige art^1!!

21-3-2011 00:14:00

Naar mijn weten heeft Sarkhan inderdaad in een aantal goede Jund lijsten gezeten. Daar werd deze hoofdzakelijk gebruikt om kleine tokens in grotere tokens (met flying) te veranderen.
In de tijd dat Sarkhan gespeeld werd, werden een drietal "finishers" gespeeld, altijd een van de drie:
1. Siege-Gang Commander, deze maakt net als Sprouting Thrinax veel beestjes en is daarmee top icm Sarkhan.
2. Broodmate Dragon, deze combineerd niet geweldig met de -2 van Sarkhan, maar de -4 wordt er wél een stuk beter door.
3. Grave Titan, deze maakt wederom een hoop tokens...

In die tijd vond ik Sarkhan the Mad een prima walker. De reden dat deze nu niet meer gespeeld wordt ligt denk ik aan een paar dingen:
1. Er zijn weinig tot geen beesten die meerdere beesten neerleggen/achterlaten. Ze bestaan wel, maar zijn vaak van dusdanig lage kwaliteit dat ze zonder Sarkhan niet echt speelbaar zijn. (denk aan beesten zoals Nest Invader...)
2. Ik zou beweren dat alle niet agro decks Jace 2.0 spelen. Je speelt blauw en áls je er twee kleuren bij wilt spelen, dan zijn dat vaak niet zwart en rood. Daarmee zal Sarkhan dus ook niet in een control deck opduiken (althans niet zolang Jace 2.0 bestaat en aangezien ze in hetzelfde block zitten zla iedereen (met geld) altijd voor Jace kiezen).

Máár niet getreurd, er zijn al wat neo-jund lijsten. Nu moeten we alleen nog een of enkele beestjes hebben die voor een relatief lage cost relatief veel beesten neerleggen en Sarkhan zal weer potentie hebben

20-3-2011 23:37:00

Ik kan zo snel geen deck verzinnen waarin Sarkhan the Mad nog gespeeld wordt. Dit is wel eens anders geweest. Toen Jund nog T2 legaal was. Daarin werd het ding toch echt niet voor zijn -4 gespeeld. Natuurlijk komt het wel eens voor dat je die ability kan gebruiken. Met de andere 2 abilities is het echter veel makkelijker een goed effect te sorteren.

Ik denk dat de 0 ability een beetje onderschat wordt. Het is goed mogelijk om hiermee gedurende een aantal beurten kaarten te pakken. Als je geen blauw speelt (bv Jund) dan is Jace namelijk niet echt een optie. Dat Sarkhan meer kan dan alleen kaarten trekken is een mooie bonus.

Hij werd eigenlijk alleen gespeeld in Jund om de Sprouting Thrinax of om tokentjes te veranderen in 5/5 draken.

20-3-2011 23:27:00

@dragonheart
waarom zou die situatie zich alleen buiten de toernooiscene voordoen?
De enige reden die ik kan bedenken is dat deze niet in een toernooiwaardig deck gespeeld wordt (naar mijn weet).
Ik zie ik geen reden waarom een tegenstander niet op <=5 leven zou kunnen staan in een potje

Bovendien is de 0 ability inderdaad niet top. Het is in ieder geval niet waarom je hem speelt want dan is jace 2.0 beter met z'n brainstorm. Het is vooral een noodoplossing als je sarkhan op 1 staat of als je niks beters met hem te doen hebt (als je bv geen creatures hebt). Als je hem in je deck stopt zal dat voornamelijk zijn om 1 van zijn twee andere abilities te gebruiken.

20-3-2011 23:12:00

In de situatie die jij beschrijft, wil je inderdaad liever -4 doen.

In de praktijk denk ik dat die situatie zich alleen gaat voordoen buiten een serieus toernooi.

Waaiiiit. Deze eet een Blightsteel Colossus op! Krijgt hij er wel een draak voor terug, maar dat is detail.

Oracle

Legendary Planeswalker - Sarkhan 

0: Reveal the top card of your library and put it into your hand. Sarkhan the Mad deals damage to himself equal to that card's converted mana cost.
-2: Target creature's controller sacrifices it, then that player creates a 5/5 red Dragon creature token with flying.
-4: Each Dragon creature you control deals damage equal to its power to target player or planeswalker.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem vinden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Unlike previous planeswalkers, Sarkhan the Mad has no way to raise his loyalty.

6/15/2010
Once the first ability starts to resolve and you reveal the top card of your library (and see how much damage Sarkhan the Mad deals to himself), it’s too late to respond.

6/15/2010
The first ability causes Sarkhan to deal damage directly to himself, resulting in that many loyalty counters being removed from him. The damage would never have been dealt to you, so prevention effects that would prevent damage from being dealt to you won’t affect it.

6/15/2010
If the targeted creature is an illegal target by the time the second ability resolves, the ability doesn’t resolve. The player won’t get a Dragon token.

6/15/2010
If the targeted creature is a legal target by the time the second ability resolves but its controller can’t sacrifice it (due to Tajuru Preserver, perhaps), the ability continues to resolve. That player gets a Dragon token.

6/15/2010
You choose a single target as you activate the third ability. All your Dragons deal damage to that player.

6/15/2010
If you target an opponent with the third ability, you choose separately for each Dragon creature you control whether or not to redirect the damage dealt by that Dragon to a planeswalker that player controls.

Decktips