Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cast Through Time

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Mythic Rise of the Eldrazi Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
1,75
 -
6,95
Cast Through Time | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 1,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
14-12-2011 03:04:00

edh momentje met Time Stretch en consorten?

2-4-2011 15:57:00

Grrr!

Ik had inderdaad ook bij willen zetten dat je een spell maar één keer kunt casten als je het cast. Maar dat leek me echt overbodig.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-4-2011 15:50:00

Nou, hij heeft dus wel dubbel rebound, maar je hebt er niets aan Als je hem cast uit exile, is hij daar niet meer, dus kun je hem niet nogmaals daaruit casten.

2-4-2011 14:09:00

Nope. Je kunt iedere spell maar één keer exilen.

2-4-2011 14:01:00

las mijn spel zelf al rebound heeft, krijgt hij dan dubbel rebound?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-3-2011 13:00:00

LOL Het kan zijn dat het Engels gewoon niet helemaal duidelijk is, niet iedereen is even vloeiend daar in.

Maar dat klopt. Beacon of Tomorrows stopt zichzelf in je library, waardoor je hem niet meer kunt exilen. Dus kun je hem niet rebounden.

9-3-2011 11:39:00

Het staat er gewoon bij!

9-3-2011 11:37:00

6/15/2010 If a spell moves itself into another zone as part of its resolution (as Arc Blade, All Suns' Dawn, and Beacon of Unrest do), rebound won't get a chance to apply.

wil dit zeggen dat ik een beacon of tommorows hiermee niet can rebounden?

5-8-2010 20:32:00

De combo waarbij je oneindig veel beurten neemt dmv Time Warp en Call to Mind wordt nogal eens gebruikt in decks met Pyromancer Ascension

In jouw idee krijg je het volgende:
Cast Through Time op het veld, Call to Mind in je graveyard
T1 Cast Time Warp
T2 neem extra beurt van Time Warp
Rebound van Time Warp -> Time Warp in je graveyard
Cast Call to Mind en haal Time Warp terug
T3 neem extra beurt van Time Warp
Rebound van Call to Mind, haal Call to Mind terug -> Call to Mind in je graveyard
Cast Time Warp
T4 neem extra beurt van Time Warp
Rebound van Time Warp -> Time Warp in je graveyard
Cast Call to Mind en haal Time Warp terug
En dan kan je T3 en T4 constant herhalen

Maar goed, ik denk dat het Ascension verhaal uiteindelijk beter werkt aangezien je dan niet hoeft te wachten voordat een bepaalde kaart je grafbak in gaat. Met de Ascension kan je vervolgens bijvoorbeeld ook Lightning Bolts terug halen om iemand af te branden

5-8-2010 20:18:00

Okay, thanks! Ik kan mezelf in deze situatie dus van 3 beurten voorzien. Met een Call to Mind in mijn hand en een in de graveyard heb ik de circel dus wel rond?

5-8-2010 19:29:00

Ik zou zeggen lees Rebound goed.

Het belangrijke stukje: "Exile the spell as it resolves IF you cast it from your HAND."

Maar goed, om een antwoord te gevan op je vragen:
"Kan je in je upkeep een spell die rebound kopieeren met Echo Mage?"
Is een spell die rebound een instant of sorcery spell? Ja, dus je kan die gewoon kopieeren met Echo Mage.
"Hebben de spells die je kopieerd ook rebound?"
Ja, een kopie is in principe een exacte kopie van het origineel, maar vanwege eerder genoemde heb je er niets aan. (en naar mijn weten "verdwijnt" een kopie gewoon wanneer het de stack verlaat (net zoals een token alleen "bestaat" als permanent en gewoon "verdwijnt" wanneer deze in de grafbak komt of "gebounced" wordt))

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2010 19:23:00

Zie nu dat er nog een andere vraag stond: Je kan de replicate versie wel kopiëren, maar die rebound dus niet opnieuw.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-8-2010 19:23:00

Neen, om dezelfde reden dat je bv niet kan replicaten. Alleen de eerste kan uit JE HAND komen.

5-8-2010 19:15:00

Indien ik deze enchantment en een Echo Mage met voldoende level counters heb liggen kan ik dan in mijn upkeep een spell die rebound kopieëren? Zo ja, rebound de gekopieerde spell dan ook weer opnieuw?
Als ik een Time Warp als voorbeeld neem, zou ik mezelf dan oneindig veel beurten kunnen geven?

27-6-2010 18:25:00

Ok, bedankt.

Oracle

Enchantment 

Instant and sorcery spells you control have rebound. (Exile the spell as it resolves if you cast it from your hand. At the beginning of your next upkeep, you may cast that card from exile without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
If a spell with rebound that you cast from your hand doesn’t resolve for any reason (due being countered by a spell like Cancel, or because all of its targets are illegal), rebound has no effect. The spell is simply put into your graveyard. You won’t get to cast it again next turn.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponent’s hand due to Sen Triplets), rebound won’t have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel).

6/15/2010
If a replacement effect would cause a spell with rebound that you cast from your hand to be put somewhere else instead of your graveyard (such as Leyline of the Void might), you choose whether to apply the rebound effect or the other effect as the spell resolves.

6/15/2010
Rebound will have no effect on copies of spells because you don’t cast them from your hand.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from your hand and it resolves, it isn’t put into your graveyard. Rather, it’s exiled directly from the stack. Effects that care about cards being put into your graveyard won’t do anything.

6/15/2010
At the beginning of your upkeep, all delayed triggered abilities created by rebound effects trigger. You may handle them in any order. If you want to cast a card this way, you do so as part of the resolution of its delayed triggered ability. Timing restrictions based on the card’s type (if it’s a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law).

6/15/2010
If you are unable to cast a card from exile this way, or you choose not to, nothing happens when the delayed triggered ability resolves. The card remains exiled for the rest of the game, and you won’t get another chance to cast the card. The same is true if the ability is countered (due to Stifle, perhaps).

6/15/2010
If you cast a card from exile this way, it will go to your graveyard when it resolves, fails to resolve, or is countered. It won’t go back to exile.

6/15/2010
Multiple instances of rebound on the same spell are redundant.

6/15/2010
The rebound effect is not optional. Each instant and sorcery spell you cast from your hand is exiled instead of being put into your graveyard as it resolves, whether you want it to be or not. Casting the spell during your next upkeep is optional, however.

6/15/2010
If a spell moves itself into another zone as part of its resolution (as Arc Blade, All Suns’ Dawn, and Beacon of Unrest do), rebound won’t get a chance to apply.

6/15/2010
If a spell you cast from your hand has both rebound and buyback (and the buyback cost was paid), you choose which effect to apply as it resolves.

6/15/2010
You’ll be able to cast a spell with flashback three times this way. First you can cast it from your hand. It will be exiled due to rebound as it resolves. Then you can cast it from exile due to rebound’s delayed triggered ability. It will be put into your graveyard as it resolves. Then you can cast it from your graveyard due to flashback. It will be exiled due to flashback as it resolves.

6/15/2010
For the rebound effect to happen, Cast Through Time needs to be on the battlefield as the spell _finishes_ resolving. For example, if you cast Warp World from your hand, and as part of its resolution it puts Cast Through Time onto the battlefield, Warp World will rebound. Conversely, if Warp World shuffles your Cast Through Time into your library as part of its resolution, and doesn’t put another one onto the battlefield, it will not rebound.

6/15/2010
If you cast an instant or sorcery spell from your hand and it’s exiled due to rebound, the delayed triggered ability will allow you to cast it during your next upkeep even if Cast Through Time has left the battlefield by then.

6/15/2010
If you cast a card from exile “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. Any X in the mana cost will be 0. On the other hand, if the card has optional additional costs (such as kicker or multikicker), you may pay those when you cast the card. If the card has mandatory additional costs (such as Momentous Fall does), you must pay those if you choose to cast the card.

6/15/2010
If a spell has restrictions on when it can be cast (for example, “Cast [this spell] only during the declare blockers step”), those restrictions may prevent you from casting it from exile during your upkeep.

6/15/2010
If you cast a spell using the madness or suspend abilities, you’re casting it from exile, not from your hand. Although those spells will have rebound, the ability won’t have any effect.

6/15/2010
Similarly, if you gain control of an instant or sorcery spell with Commandeer, it will have rebound, but the ability won’t do anything because that spell wasn’t cast from your hand.

Decktips