Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cast Through Time

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Mythic Rise of the Eldrazi Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
1,75
 -
6,95
Cast Through Time | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 1,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
26-2-2018 17:37:00

Zie de officiele rulings:

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponent's hand due to Sen Triplets), rebound won't have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel

Nee dus.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-2-2018 17:19:00

Krijgen copies of spells ook rebound? Als ik bv. Lightning Bolt speel vanaf de top van mijn library met Melek, Izzet Paragon, klopt het dan dat de originele en de kopie in de volgende upkeep nogmaals gecast worden?

2-1-2014 16:43:00

Correct.

2-1-2014 16:26:00

oke, dus als je een Twincast rebound kun je die niet meer spelen omdat je dan geen legal target hebt, net zoals met Counterspell?

6-12-2013 17:14:00

In je upkeep gaan eerst alle rebound abilities ("At the beginning of your next upkeep, ... paying its mana cost." zie de tekst van Cast Through Time) boven elkaar op de stack in de volgorde die je wilt.
1: De rebound ability bovenop de stack resolvet als eerste.
2: Daardoor komt de bijbehorende spell boven op de stack.
3: Dan resolvet die spell.
4: Herhaal tot de stack leeg is.

Spells die je cast door rebound kunnen dus nooit elkaar targeten. Je kan wel gewoon een Twincast uit je hand spelen om een rebound spell te kopieren.

6-12-2013 16:41:00

oke, kun je dan uberhaupt wel reageren op de rebound spells met andere rebound spells?

bv. een Unsummon komt terug met rebound en daar reageer ik dan op door bv. Twincast te spelen die terug komt met rebound om Unsummon te copyen. of werkt Twincast gewoon niet met rebound?

alleen met instants kun je dan reageren/stacken met rebound of zo?

6-12-2013 16:29:00

Je cast de spells, dus die gaan op de stack.

Je mag ook helemaal zelf de volgorde bepalen, omdat de triggered abilities, die gemaakt zijn door rebound, tegelijk triggeren.

Maar je kan nooit je Twincast je Time Warp laten kopieren. Als je de rebound abilities zo op de stack legt dat je Time Warp eerst cast, ziet de stack er zo uit:

TOP
Rebound van Time Warp
Rebound van Twincast
BOTTOM

De rebound van Time Warp resolvet als eerste, waarna de stack er zo uit ziet:

TOP
Time Warp (De spell zelf dus)
Rebound van Twincast
BOTTOM

Time Warp resolvet nu voordat je Twincast aan de beurt komt.

Andersom, als je Twincast eerst wil casten, lukt dat niet omdat je dan geen targets hebt.

6-12-2013 16:18:00

de spells die terug komen door de rebound, komen die op de stack?

mag ik dan ook zelf bepalen welke ik dan eerst speel of moeten ze in volgorde dat je ze eerder hebt gespeeld terug komen?

bv. Twincast en Time Warp. ik speel die gratis door de rebound. kan ik dan Time Warp eerst spelen en die dan door de Twincast laten copyen?

18-6-2013 16:00:00

Edit: ik had een foute gedachte.

18-6-2013 14:58:00

Goede bonus, vooral omdat hij die in dit geval ook heeft, de Terror heeft ook rebound.
De conclusie is eigenlijk dat je helemaal niets hebt aan een Wild Ricochet met rebound, omdat je er geen legal target voor kan creëren (ik kan ook even geen uitzondering bedenken) aangezien triggered abilities altijd eerst op de stack gaan en je er dus geen spell tussen kan krijgen.

Official Rules Advisor Tom T (14) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2013 14:29:00

Upkeep:

Rebound trigger op de stack.
Als deze resolved leg je een Wild Ricochet op de stack. Dit kan je alleen doen als je al een legal target hebt voor de Wild Ricochet. Als je die niet hebt, kan je de Wild Ricochet niet met de rebound spelen.

Als je op de rebound trigger reageert met bv. een Lightning Bolt ziet de stack er zo uit:

-top-
Lightning Bolt
Rebound trigger Wild Ricochet
-bottom-

Als je dan de stack afwerkt resolved eerst de Lightning Bolt en ligt daarna niet meer op de stack. Vervolgens resolved de rebound trigger en tussen het resolven de trigger en het op de stack leggen van Wild Ricochet heb je geen kans om te reageren, omdat dat gezamelijk een onderdeel op de stack is.

Bonus:
Stel dat je twee rebound triggers hebt, gaan die na elkaar op de stack in de volgorde zoals jij kiest. Tussen die twee triggers kan je niets spelen, dus je kan er geen Lightning Bolt tussen cheaten.

17-6-2013 20:45:00

Dat gaat qua timing net niet lukken. In je upkeep triggert de rebound en zodra die resolved kan je de Wild Ricochet casten, maar die heeft geen targets. Je Lightning Bolt ligt namelijk nog niet op de stack of is al geresolved...

17-6-2013 20:37:00

Als ik Cast Through Time heb liggen en ik cast een Wild Ricochet op bv een Terror, kan ik dan deze Wild Ricochet exilen en in mijn upkeep een Lightning Bolt spelen die vervolgens gecopieerd wordt met de eerder ge-exilede Wild Ricochet?

30-12-2012 14:34:00

Nope.

6/15/2010 Multiple instances of rebound on the same spell are redundant.

30-12-2012 14:32:00

als je deze 2 keer hebt liggen kan je dan een instant of sorcery 3 buurten spelen

Oracle

Enchantment 

Instant and sorcery spells you control have rebound. (Exile the spell as it resolves if you cast it from your hand. At the beginning of your next upkeep, you may cast that card from exile without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
If a spell with rebound that you cast from your hand doesn’t resolve for any reason (due being countered by a spell like Cancel, or because all of its targets are illegal), rebound has no effect. The spell is simply put into your graveyard. You won’t get to cast it again next turn.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponent’s hand due to Sen Triplets), rebound won’t have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel).

6/15/2010
If a replacement effect would cause a spell with rebound that you cast from your hand to be put somewhere else instead of your graveyard (such as Leyline of the Void might), you choose whether to apply the rebound effect or the other effect as the spell resolves.

6/15/2010
Rebound will have no effect on copies of spells because you don’t cast them from your hand.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from your hand and it resolves, it isn’t put into your graveyard. Rather, it’s exiled directly from the stack. Effects that care about cards being put into your graveyard won’t do anything.

6/15/2010
At the beginning of your upkeep, all delayed triggered abilities created by rebound effects trigger. You may handle them in any order. If you want to cast a card this way, you do so as part of the resolution of its delayed triggered ability. Timing restrictions based on the card’s type (if it’s a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law).

6/15/2010
If you are unable to cast a card from exile this way, or you choose not to, nothing happens when the delayed triggered ability resolves. The card remains exiled for the rest of the game, and you won’t get another chance to cast the card. The same is true if the ability is countered (due to Stifle, perhaps).

6/15/2010
If you cast a card from exile this way, it will go to your graveyard when it resolves, fails to resolve, or is countered. It won’t go back to exile.

6/15/2010
Multiple instances of rebound on the same spell are redundant.

6/15/2010
The rebound effect is not optional. Each instant and sorcery spell you cast from your hand is exiled instead of being put into your graveyard as it resolves, whether you want it to be or not. Casting the spell during your next upkeep is optional, however.

6/15/2010
If a spell moves itself into another zone as part of its resolution (as Arc Blade, All Suns’ Dawn, and Beacon of Unrest do), rebound won’t get a chance to apply.

6/15/2010
If a spell you cast from your hand has both rebound and buyback (and the buyback cost was paid), you choose which effect to apply as it resolves.

6/15/2010
You’ll be able to cast a spell with flashback three times this way. First you can cast it from your hand. It will be exiled due to rebound as it resolves. Then you can cast it from exile due to rebound’s delayed triggered ability. It will be put into your graveyard as it resolves. Then you can cast it from your graveyard due to flashback. It will be exiled due to flashback as it resolves.

6/15/2010
For the rebound effect to happen, Cast Through Time needs to be on the battlefield as the spell _finishes_ resolving. For example, if you cast Warp World from your hand, and as part of its resolution it puts Cast Through Time onto the battlefield, Warp World will rebound. Conversely, if Warp World shuffles your Cast Through Time into your library as part of its resolution, and doesn’t put another one onto the battlefield, it will not rebound.

6/15/2010
If you cast an instant or sorcery spell from your hand and it’s exiled due to rebound, the delayed triggered ability will allow you to cast it during your next upkeep even if Cast Through Time has left the battlefield by then.

6/15/2010
If you cast a card from exile “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. Any X in the mana cost will be 0. On the other hand, if the card has optional additional costs (such as kicker or multikicker), you may pay those when you cast the card. If the card has mandatory additional costs (such as Momentous Fall does), you must pay those if you choose to cast the card.

6/15/2010
If a spell has restrictions on when it can be cast (for example, “Cast [this spell] only during the declare blockers step”), those restrictions may prevent you from casting it from exile during your upkeep.

6/15/2010
If you cast a spell using the madness or suspend abilities, you’re casting it from exile, not from your hand. Although those spells will have rebound, the ability won’t have any effect.

6/15/2010
Similarly, if you gain control of an instant or sorcery spell with Commandeer, it will have rebound, but the ability won’t do anything because that spell wasn’t cast from your hand.

Decktips