Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Eternity Vessel

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Mythic Zendikar Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
4,95
 -
9,95
Eternity Vessel | Zendikar

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-4-2011 07:42:00

Of als lifeloss, als je naar beneden gaat natuurlijk

14-4-2011 06:13:00

Jup.

14-4-2011 02:48:00

Telt dit als lifegain?

1-4-2011 10:37:00

Correct. Je mag best op -17 staan, maar je Vessel krijgt daar geen negatieve counters van.

107.1b Most of the time, the Magic game uses only positive numbers and zero. You can't choose a negative number, deal negative damage, gain negative life, and so on. However, it's possible for
a game value, such as a creature's power, to be less than zero. If a calculation or comparison needs to use a negative value, it does so. If a calculation that would determine the result of an effect yields a negative number, zero is used instead, unless that effect sets a player's life total to a specific value, doubles a player's life total, sets a creature's power or toughness to a specific value, or otherwise modifies a creature's power or toughness.

X staat dan voor 0, geen vooruitgang dus....

1-4-2011 10:17:00

Als je -17 leven hebt met een Platinum Angel, kun je dan weer je leven terug zetten op -17, of telt X dan als 0?

27-8-2010 22:11:00

Ik denk op mijn post. Maar aangezien ik de tegenstander's beurt heb overgenomen met Sorin (in mijn verhaaltje dan, he) mag ik gewoon zeggen dat ik zijn levensaantal wel tot 0 drop. En nog voordat het mijn beurt is, is hij dood.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2010 18:49:00

@Marc T.: Dat is een reactie op?

27-8-2010 18:39:00

fout er staat you may en your life total

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-7-2010 23:28:00

of hem gewoon aanvallen voor 20 schade

leuke combo, beetje moeilijk

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-4-2010 19:09:00

Dat werkt, maar dan kun je ook gewoon een Necropotence Donaten

22-4-2010 18:42:00

Wat nou als je hem Donate, Vampire Hexmage's effect gebruikt om de counters eraf te halen, (van tevoren miss hebt gekeken of hij een landje had) en dan met Sorin Markov de tegenstander's beurt gebruikt om een landje te spelen en dan WEL het effect van de Eternity Vessel gebruikt om de tegenstander te doden?

13-3-2010 14:47:00

Het heeft eigenlijk niet echt met triggered abilities te maken maar wel met het feit dat de 'MAY' onderdeel is van de ability. Je hoeft dus pas te beslissen wanneer je ability daadwerkelijk gaat resolven. En op dat moment wordt de gehele ability afgewerkt en kan niemand dus nog reageren.

13-3-2010 14:40:00

... Oh jah, dat was het gedoe met triggered abilities. Omdat ie sowieso triggered, omdat het een triggered ability is.
Verder wist ik het zeker alleen had ik het fout. Dat is anders dan het niet zeker weten. XD
Maar ja, ik ben ook weer wat wijzer. ^^

Tja, Magic heeft nogal veel regeltjes die soms verwarrend zin. Soms denk je het te weten, maar is het dus ook niet zo...

13-3-2010 14:36:00

Carlo, dat is niet waar!
Het gaat zo:
Hij speelt landje, landfall trigger gaat op de stack.
Jij reageert op de landfall trigger met Vampire Hexmage's ability waardoor de stack er zo uit ziet:
Top
Hexmage trigger
Landfall trigger
Bottom

Hexmage trigger gaat nu resolven, counters van de Vessel.
Vervolgens gaat de Landfall trigger resolven. Dit is de gehele 'Whenever a land enters the battlefield under your control, you may have your life total become the number of charge counters on Eternity Vessel.' ability.
NU heeft je tegenstander de keuze en kan ie het gerust niet doen! Bij een slimme opponent werkt het dus NIET.

Als je dus iets wil uitleggen, maar zelf niet helemaal zeker bent..doe het dan niet maar laat het over aan Lord of the Zombies, Dustin of iemand van de andere regelkenners. Ook als je iets verkeerd 4x herhaalt, blijft het verkeerd

Oracle

Artifact 

Eternity Vessel enters the battlefield with X charge counters on it, where X is your life total.
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, you may have your life total become the number of charge counters on Eternity Vessel.

NederMagic FAQ

Vraag: Telt dit als lifegain?
Antwoord: Ja, als je leven op een bepaald aantal wordt gezet, gain (of verlies) je de benodigde hoeveelheid leven (CR 117.5). Goed in combinatie met Sanguine Bond, niet meer zo goed als je tegenstander Everlasting Torment heeft liggen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
The landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability (such as Rampant Growth) causes you to put a land onto the battlefield under your control. It will even trigger when a spell or ability causes another player to put a land onto the battlefield under your control (as can happen with Yavimaya Dryad’s ability, for example).

10/1/2009
When a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one that resolves.

10/1/2009
Eternity Vessel’s landfall ability cares only about how many charge counters are on it, not what its controller’s life total was as it entered the battlefield. The number of charge counters may be changed by other spells and abilities.

10/1/2009
For your life total to become the number of charge counters on Eternity Vessel, you actually gain or lose the necessary amount of life. For example, if your life total is 4 when Eternity Vessel’s landfall ability resolves and Eternity Vessel has 12 charge counters on it, the ability will cause you to gain 8 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, your life total is the same as your team’s life total, so Eternity Vessel enters the battlefield with a number of charge counters on it equal to your team’s life total. When its landfall ability resolves, it causes its controller to lose or gain the appropriate amount of life, and the team’s life total is adjusted by the amount of life the player gains or loses as a result of this ability. Suppose Eternity Vessel has 15 charge counters on it when its landfall ability resolves, and its controller’s team has 11 life. That player’s life total is 11, which becomes 15, for a net gain of 4 life. The team’s life total becomes 15.

Decktips