Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mirrorweave

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Rare Shadowmoor Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
0,75    
Commander Anthology II
 -
0,75    
Shadowmoor
 1
1,00
 6
14,95
Mirrorweave | Shadowmoor

 Op voorraad 

€ 1,00 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95 (6x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
21-1-2011 17:21:00

Beste Ferdi en Xander

Het kan wel gewoon hoor.. Je cast Dreaddie, die resolved, dan komt zijn triggered ability op de stack, dan cast je de instant mirrorweave daaroverheen. Die resolved, al je beestjes worden dreadnoughts, dan komt Dreaddies ability en gaat óf dood óf je sact een van je nep-dreaddies

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2011 12:36:00

Maar dat kost je dan dus maar 1 zo'n tokentje...

Ferdi (74) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2011 12:29:00

Je weet wel dat je Mirrorweave niet je Phyrexian Dreadnought mag targetten op het moment dat de dreadnought op de stack ligt? Dus je moet dan alsnog creatures sacrificen met total power 12.

24-11-2010 18:08:00


Dit zoo een van de vettere kaarten van Magic gewoon (Of had ik dat al eens gezegd? )
Dr gaat sowieso nog wel een beest komen die ultiem misbruik van dit kaartje gaat maken

En t blijft leuk je Phyrexian Dreadnought te casten, Mirrorweave erop te spelen om vervolgens je vijf 0/1 tokens 12/12 tramplers te maken

24-11-2010 13:19:00

Het worden allemaal planeswalkers.
Ze gaan niet dood, maar worden wel in de graveyard geplaatst (Planeswalker rule)

verders staat er bij Gideon in de official ruling:
If you activate Gideon Jura's third ability and then a permanent that's already on the battlefield becomes a copy of him, that copy will be just a planeswalker, not a creature. If the original Gideon Jura is still on the battlefield by the time the copy effect happens, each of those permanents will be put into his owner's graveyard as a state-based action due to the "planeswalker uniqueness rule." If the original Gideon Jura is gone by this time, the other permanent will be put into his owner's graveyard as a state-based action for having no loyalty counters on him (unless, for some odd reason, he already had loyalty counters on him).

24-11-2010 12:49:00

Als je Gideon Jura target nadat je hem een creature hebt gemaakt, gaan dan alle creatures dood omdat ze allemaal het type Planeswalker - Gideon krijgen?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-11-2010 10:59:00

Het idee erachter is redelijk hetzelfde (twee legendary kaarten met dezelfde naam, of twee planeswalkers met hetzelfde type). Maar de uitvoering is HEEL anders.

1. Een Legendary kaart mag niet dezelfde NAAM hebben als een andere legendary kaart, maar naar types kijkt de Legend Rule niet.

2. Planeswalkers kijken alleen naar TYPE. Dus ook al heten Jace Beleren en Jace, the Mind Sculptor niet hetzelfde, ze zijn wel beide van het TYPE Jace.

3. Captain Sisay kan geen Planeswalkers zoeken, want die zijn niet Legendary. Gideon Jura krijgt ook geen bonus van Day of Destiny als je zijn 3e ability activeert.

4. Planeswalkers zijn ook niet legendary omdat....er niet op de kaart staat dat ze legendary zijn!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-11-2010 09:35:00

Met nadruk op "alsof". Het mag op elkaar lijken, maar planeswalkers zijn NIET legendary. Dan had het type van Gideon Jura moeten zijn: Legendary Planeswalker - Gideon. (Legendary is namelijk een supertype.)

---

CR 204.4d Any permanent with the supertype "legendary" is subject to the state-based action for legendary permanents, also called the "legend rule" (see rule 704.5k).

vs.

306.4. If two or more planeswalkers that share a planeswalker type are on the battlefield, all are put into their owners' graveyards as a state-based action. This is called the "planeswalker uniqueness rule." See rule 704.

24-11-2010 09:23:00

Dat dacht ik al wel. Ik had gisteren nogal wat discussie over het feit dat planeswalkers legendarisch zijn. Ik heb de regels even gezien, en er staat duidelijk bij dat de planeswalkers subtypes(in dit geval Gideon) functioneren alsof ze legendarisch zijn.

24-11-2010 07:04:00

Ja, je target namelijk een creature.

24-11-2010 03:26:00

Kan ik een Gideon Jura die zijn 0 ability heeft gedaan targeten met deze kaart?

22-9-2010 05:37:00

Inderdaad, copy-effecten veranderen alleen wat normaal op de kaart staat, andere effecten blijven werken (dus ook deze persist).
Ook komen ze inderdaad terug als zichzelf met een -1/-1 counter, want alleen beesten die in het spel waren wanneer Mirrorweave resolved worden erdoor beïnvloed. Op het moment dat ze terugkomen door persist zijn het nieuwe beesten, en dus geen Hydropons meer.

22-9-2010 03:17:00

Volgens mij ging het erom of hij zijn beesten dan allemaal terug zou krijgen omdat ze Persist hebben gekregen gezien ze veranderen in 0/0's. winking smile
En als welke beesten, ik denk zelf gewoon als de originele beesten gezien ze een Zone verlaten en daarna weer in komen MET -1/-1 counters en niet als 4/4's.

22-9-2010 03:15:00

Volgens mij ging het erom of hij zijn beesten dan allemaal terug zou krijgen omdat ze Persist hebben gekregen gezien ze veranderen in 0/0's. winking smile

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2010 15:57:00

Als ze al persist hadden gekregen van Cauldron houden ze die, maar zelfs al had de Hydropon van de Cauldron persist gekregen, dan zouden de creatures die in kopietjes veranderen dat niet van de Hydropon krijgen. Een kopie kopieert alleen wat op de kaart staat, plus andere kopieereffecten.

Oracle

Instant 

Each other creature becomes a copy of target nonlegendary creature until end of turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Wat doet Mirrorweave precies?
Antwoord: Mirrorweave zorgt ervoor dat alle andere creatures (dus ook die van je tegenstander) een kopie worden van het creature dat je target. Dit betekent dus dat de andere creatures de waardes die op de kaart zelf staan exact overnemen. Dit is inclusief naam, creaturetype, power, toughness, abilities en kleur. Maar hij kopieert geen counters, Aura's en tijdelijke bonussen zoals Giant Growth.

Vraag: Ik speel een Mirrorweave op een Merfolk Looter en ik heb ook een Krosan Cloudscraper in het spel. Wat gebeurt er?
Antwoord: Jouw Krosan Cloudscraper zal veranderen van:
Krosan Cloudscraper
Creature- Beast Mutant
At the beginning of your upkeep, pay or sacrifice Krosan Cloudscraper.
Morph -
13/13

Naar een:
Merfolk Looter
Creature - Merfolk Rogue
: Draw a card, then discard a card.

Vraag: Hoe werkt dit als ik een Mutavault die een creature is target?
Antwoord: Mirrorweave kijkt naar wat er op de kaart staat. Alle creatures veranderen in wat er op de Mutavault staat geprint. Dit houdt in dat het GEEN creatures zullen zijn, maar ongeanimeerde Mutavaults.

Vraag: Hoe werkt Mirrorweave met kaarten zoals Figure of Destiny die ik al naar 8/8 heb geactiveerd?
Antwoord: Mirrorweave kopieert alleen wat op de kaart staat. De andere creatures zullen dus 1/1 Figure of Destiny creatures worden.

Vraag: Stel dat het creature dat ik target een +1/+1 counter heeft, wat dan?
Antwoord: Deze wordt niet meegekopieerd. Een Arcbound Worker targetten met Mirrorweave betekent dat alle creature 0/0 Workers worden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2008
Each other creature copies the printed values of the targeted creature, plus any copy effects that have been applied to that creature. They won’t copy other effects that have changed the targeted creature’s power, toughness, types, color, or so on. They also won’t copy counters on the targeted creature (they’ll each just retain the counters they already have).

5/1/2008
If the targeted creature is itself copying a creature, each other creature will become whatever it’s copying, as modified by that copy effect. For example, if you target a Cemetery Puca that’s copying a Grizzly Bears (a 2/2 creature with no abilities), each other creature will become a Grizzly Bears with the Cemetery Puca ability.

5/1/2008
This effect can cause each other creature to stop being a creature. For example, if you target an animated Mutavault (a land with an activated ability that turns it into a creature), only the printed wording will be copied - the “becomes a creature” effect won’t. Each other creature will become an unanimated Mutavault.

5/1/2008
Noncopy effects that have already applied to the other creatures will continue to apply to them. For example, if Giant Growth had given one of them +3/+3 earlier in the turn, then Mirrorweave made it a copy of Grizzly Bears, it will be a 5/5 Grizzly Bears.

5/1/2008
If the targeted creature is a token, each other creature copies the original characteristics of that token as stated by the effect that put it onto the battlefield. Those creatures don’t become tokens.

5/1/2008
As the turn ends, the other creatures revert to what they were before. If two Mirrorweaves are cast on the same turn, they’ll both wear off at the same time.

Decktips