spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-8-2019 11:12:13 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Ixidron informatie
Serie: Time Spiral (TSP)
Rarity: Rare Time Spiral Rare
Geef commentaar op Ixidron
Ixidron komt voor in
Serie Normaal Foil
Time Spiral
 -
1,95
 -
4,95
Commander 2014
 -
1,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Hrethgir (73) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Roy (178) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Wouter (136) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Ixidron uit Time Spiral. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2014
Tokens? Die kunnen in het algemeen ook face-down gelegd worden. Net zoals andere permanents die zelf geen Morph hebben, wordt het dus heel lastig om ze weer face-up te krijgen. Merk op dat in de regels ik citeerde, overal "face-down permanents" staat. Nergens staat "nontoken" en dus worden tokens niet uitgesloten.

Ixidron gaat je daar alleen niet bij helpen, want die heeft het wel degelijk over "nontoken creatures".

(Maar wat wel voor verwarring kan zorgen: als je een token laat uit phasen, gaat hij wel in rook op.)
Premium lid Bruxonn (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2014
Wat gebeurt er eigenlijk als je telkens face down legt?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2014
@Marco: Dat bewijzen komt als het potje afgelopen is of als hij van zone wisselt of zo.

Het moet te allen tijde duidelijk zijn welke face-down kaart welke is. Als jij bijvoorbeeld eerst 1 creature face-down speelt en daarna een tweede, dan moet duidelijk blijven welke de eerste en welke de tweede is. Je mag ze niet even door elkaar husselen zodat dat niet meer duidelijk is.

Aan het einde van het potje moet je al je face-down permanents revealen, dus als je beweert op commander damage gewonnen te hebben, kan het voor jou maar het beste ook daadwerkelijk je commander zijn die de fatale klap uitgedeeld heeft. Hetzelfde geldt als iemand hem bijvoorbeeld naar je hand terug wil sturen, dan moet je hem revealen, zodat gecontroleerd kan worden wat het was (bijv. of hij wel echt Morph had, als je een kaart als zodanig gespeeld had).

---
CR 707.6. If you control multiple face-down spells or face-down permanents, you must ensure at all times that your face-down spells and permanents can be easily differentiated from each other. This includes, but is not limited to, knowing the order spells were cast, the order that face-down permanents entered the battlefield, which creature attacked last turn, and any other differences between face-down spells or permanents. Common methods for distinguishing between face-down objects include using counters or dice to mark the different objects, or clearly placing those objects in order on the table.

707.9. If a face-down permanent moves from the battlefield to any other zone, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. If a face-down spell moves from the stack to any zone other than the battlefield, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. If a player leaves the game, all face-down permanents and spells owned by that player must be revealed to all players. At the end of each game, all face-down permanents and spells must be revealed to all players.
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2014
The job. Sorry, your qualifications don't match. =p
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2014
Turn down for what!?
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-12-2014
Ja, dat doet hij nog, want de eigenschap "commander" is een eigenschap van de kaart zelf, en dat kan niet veranderd worden:

903.3. Each deck has a legendary creature card designated as its commander. This designation is not a characteristic of the object represented by the card; rather, it is an attribute of the card itself. The card retains this designation even when it changes zones.
Example: A commander that's been turned face down (due to Ixidron's effect, for example) is still a commander. A commander that's copying another card (due to Cytoshape's effect, for example) is still a commander. A permanent that's copying a commander (such as a Body Double, for example, copying a commander in a player's graveyard) is not a commander.
Premium lid Marco (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-12-2014
Doet een commander die face-down ligt wel commander damage? Omdat je niet kan "bewijzen" dat het jouw commander is?
Olivier Bos (65) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 30-11-2014
Je opponent mag gewoon zijn commander naar de commandzone laten gaan wanneer dat normaal mocht (dus wanneer die dood gaat of ge-exiled word (dat geld ook als die facedown is)).
En als deze het spel verlaat blijven de creatures inderdaad 2/2 facedowns.
Md (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 30-11-2014
Ja oke, maar mag je opp zijn Commander niet naar de command zone brengen? En zelfs als deze het spel verlaat blijven de beesten 2/2 toch?
Olivier Bos (65) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 30-11-2014
dan heb je een facedown 2/2 creature zonder naam/type/abilities die wel commander damage doet.
Md (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 30-11-2014
Wat als je hiermee Commanders flipt?
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-10-2014
Helemaal te gek in m'n morph deckje; al m'n goedkope morph effecten opniew doen (met Secret Plans en Trail of Mystery) terwijl anderen met blanco 2/2tjes zitten.
Superne5k (149) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-10-2013
Bedankt Xander. Ik bedoelde een face down creature die ik persist geef met Cauldron of Souls
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-10-2013
Je legt het spel er meteen compleet lam mee, niemand kan nog iets casten... ik zou dat niet waarderen, maar dat hangt erg van je speelgroep af. Als het een keer per ongeluk gebeurt, is het prima, maar als het een combo is die je bewust opzoekt/tutort, tja, dan wordt het al snel erg vervelend, IMHO.
NederMagic Rules Advisor Nik de Slachter (Geleen) (28) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-10-2013
En natuurlijk is dat acceptabel voor multiplayer
Meer commentaar >
Ixidron | Time Spiral
Oracle tekst
Creature - Illusion * / *
As Ixidron enters the battlefield, turn all other nontoken creatures face down. (They're 2/2 creatures.)
Ixidron's power and toughness are each equal to the number of face-down creatures on the battlefield.
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
9/25/2006
If Ixidron and another creature are entering the battlefield at the same time, the other creature enters the battlefield face up.

9/25/2006
The controller of a face-down creature can look at it at any time, even if it doesn’t have morph. Other players can’t, but the rules for face-down permanents state that “you must ensure at all times that your face-down spells and permanents can be easily differentiated from each other.” As a result, all players must be able to figure out what each of the creatures Ixidron turned face down is.

9/25/2006
You turn the creatures face-down *as* Ixidron enters the battlefield. There is never a moment when Ixidron is on the battlefield and the creatures are face-up. If a creature on the battlefield has a “whenever another creature enters the battlefield” ability, it won’t trigger because that creature will be face down before Ixidron enters the battlefield.

9/25/2006
Turning a face-down creature face-down typically has no effect; the creature’s status is unchanged.

4/27/2018
Creatures turned face down by Ixidron are 2/2 creatures with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and no mana cost. These values are copiable if an object becomes a copy of one of those creatures, and their normal values are not copiable.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Ixidron samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Ixidron
Zoek decks met Ixidron
Ixidron toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Time Spiral / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 15 leden ingelogd op NederMagic.
13531 paginas bekeken sinds 21-8-2019 3:26:00
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.