Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Commandeer

Serie: Coldsnap (CSP)

Rarity: Rare Coldsnap Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Coldsnap
 -
14,95
 -
39,95
Commandeer | Coldsnap

Prijs:

€ 14,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-8-2011 20:56:00

Het is een redelijk nette kaart voor in EDH. Daarnaast is er een mogelijkheid dat de prijs niet geupdate is. Zo slecht is de kaart toch niet?

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-8-2011 20:53:00

Waarom is de foil eigenlijk 6 euro?

10-6-2011 11:32:00

haha

10-6-2011 11:05:00

LOL, ik moest zo hard lachen om de "grap" bij deze kaart vandaag door Wizards:

"Commandeer" would be a good name for a format where instead of a Legendary general, you can only choose from Gang of Elk, Glimmerpoint Stag, and Great Sable Stag.


1-5-2011 13:10:00

ik blijf dit een leuke kaart vinden, als i het maar omdat je er een planeswalker mee kan jatten, en anders gewoon een draw spell van je tegenstander mee onklaar kan maken

12-4-2011 23:20:00

"omdat deze de hele spel overneemt, en dan dus een ander target mag kiezen als deze al lang en breed geresolved is"

En daar ga je de mist in. Commandeer is na het overnemen nog helemaal niet klaar met resolven. Eerst mag je nog nieuwe targets aanwijzen. Pas daarna is Commandeer klaar, gaat hij naar de graveyard en mag hij in vrede rusten.

Het nieuwe targets aanwijzen werkt bij Commandeer precies hetzelfde als bij Misdirection, alleen neem je ook daadwerkelijk control over de spell voordat je hem redirect.

12-4-2011 22:20:00

omdat deze de hele spel overneemt, en dan dus een ander target mag kiezen als deze al lang en breed geresolved is,
en je bij misdirection alleen een target mag verranderen, dus de misdirection nog op de stack ligt,...
dacht ik dat het niet mocht

12-4-2011 22:12:00

Jup.

12-4-2011 22:02:00

werkt dit het zelfde als een misdirection?
als in kun je hem gebruiken om een counterspell tegen te houden?

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2011 20:49:00

ok thnx

3-1-2011 20:43:00

Nou, zo kan je het zien, maar het is zeker niet hetzelfde als een Force of Will, verre van.

Nadeel: Je kan geen creatures counteren/overnemen, veel andere spells die je wel kan overnemen is lang niet perse beter dan counteren. Een Moat doet hetzelfde, waar hij ook ligt. Of een Doom Blade overnemen terwijl alleen jij een legal target hebt, dan heb je er ook niets aan.

Voordeel: Je kan veel toffe dingen overnemen, in plaats van alleen counteren.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2011 20:39:00

Is dit een soort force of will waarbij je een extra kaart moet removen?

Oracle

Instant 

You may exile two blue cards from your hand rather than pay this spell's mana cost.
Gain control of target noncreature spell. You may choose new targets for it. (If that spell is an artifact, enchantment, or planeswalker, the permanent enters the battlefield under your control.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/15/2006
If you gain control of an instant or sorcery spell with Commandeer, it will still be put into its owner’s graveyard when it resolves.

7/15/2006
After Commandeer resolves, you control the targeted spell. Any instance of “you” in that spell’s text now refers to you, “an opponent” refers to one of your opponents, and so on. The change of control happens before new targets are chosen, so any targeting restrictions such as “target opponent” or “target creature you control” are now made in reference to you, not the spell’s original controller. You may either change those targets to be legal in reference to you, or, if those are the spell’s only targets, the spell doesn’t resolve for having illegal targets. When the spell resolves, any illegal targets are unaffected by it and you make all decisions the spell’s effect calls for.

7/15/2006
You may change any of the targeted spell’s targets. If you change a target, you must choose a legal target for the spell. If you can’t, you must leave the target the same (even if that target is now illegal).

7/15/2006
If the targeted spell has a triggered ability that copies it (for example, replicate or storm), the copies will be controlled by the player who cast that spell.

7/15/2006
You may pay the alternative cost rather than the card’s mana cost. Any additional costs are paid as normal.

7/15/2006
If you don’t have two cards of the right color in your hand, you can’t choose to cast the spell using the alternative cost.

7/15/2006
You can’t exile a card from your hand to pay for itself. At the time you would pay costs, that card is on the stack, not in your hand.

2/1/2007
If you Commandeer a spell for which Buyback has been paid, the card returns to its owner’s hand.

Decktips