spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
16-12-2018 1:56:22 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Memnarch informatie
Serie: Darksteel (DST)
Rarity: Rare Darksteel Rare
Geef commentaar op Memnarch
Memnarch komt voor in
Serie Normaal Foil
Darksteel
 -
4,95
 -
17,95
Archenemy
 -
4,95    
FtV Lore
 -
4,95    
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Dennis (Lelystad) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Kaa (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Peter (116) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Dimitri Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Dorus (60) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
uzumaki Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid G-men (94) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (258) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Twan van der Mierde (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Premium lid Bas Maessen (231) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn Van der Zanden (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Premium lid JOBtheDUTCH (90) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Black Weirdo (Den Bosch) (68) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Memnarch uit Darksteel. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Riccardo Burhenne Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-12-2014
Je voorbeeld is duidelijk :-) Bedankt!
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-12-2014
Het enige wat Memmie wilt voor de 2e ability, is dat het bij het gebruiken van de ability, het target een Artifact is. Als de ability resolved is en het is daarna geen artifact meer, dan maakt het voor de 2e ability niks meer uit.

edit: Ik het is een beetje een raar voorbeeld, maar als je van een permanent eerst until end of turn een artifact maakt en dan een Phylactery Lich speelt en de counter van de lich komt op die permanent, hoef je de Lich ook niet te saccen wanneer de permanent geen artifact meer is, want je hebt een permanent die een counter heeft die de Lich in het spel houd.

Ik hoop niet dat mijn voorbeeld al te veel verwarring veroorzaakt, maar juist duidelijkheid schept, in hoe Memnarch werkt. (als ik het goed heb tenminste, bevestiging of correctie van een RA of Judge zou erg fijn zijn)
Riccardo Burhenne Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-12-2014
Dat stukje heb ik gelezen. Laat ik mijn vraag anders stellen: maakt het voor Memnarch (voor zijn tweede ability) uit dat het permanent wat hij gejat heeft at end of turn geen artifact meer is?
Premium lid Marco Gerrits (80) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-12-2014
Ik denk dat je het gedeelte tussen haakjes even goed moet gaan lezen
Riccardo Burhenne Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-12-2014
Wat gebeurt er eigenlijk als je een permanent een artifact maakt UNTIL END OF TURN, en vervolgens met Memnarchs tweede ability die permanent overneemt? Blijft dat permanent dan voor jou of moet je hem aan het einde van de beurt weer teruggeven?
Lekrutes (Eefde, Zutphen) (59) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-6-2013
Spoiler alert. Ik moet hem nog zien.
Taekijessyb (Tiel) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-6-2013
Wie de nieuwe Man of Steel heeft gezien, ziet denk wel overeenkomsten met dit ding en die schepen in die film haha
Premium lid Robin (Utrecht) (161) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-5-2012
Gaaf, dank je wel David. Ik was er niet zeker van, maar dit bevestigt mijn vermoeden.
David (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-5-2012
De regels zijn vorig jaar aangepast. Memnarch mag als general en dan is je deck mono blauw.
Premium lid Robin (Utrecht) (161) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-5-2012
Kan iemand mij vertellen of Memnarch nou wel of niet toegestaan s als general? En is het deck dan kleurloos of ook blauw?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-5-2012
Hij is inderdaad kleurloos.

Color en color identity zijn twee verschillende dingen. Voor de Commander-regels wordt naar de color identity gekeken (en dan zijn manasymbolen in de rules text ook van belang), maar dat is wat anders dan zijn color (of het ontbreken ervan). Wat LarsM ook zegt.
Official Rules Advisor LarsM (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-5-2012
Memnarch is inderdaad kleurloos, want er staat geen gekleurde mana in z'n casting cost.
Premium lid Hilbert (22) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-5-2012
Is Memnarch kleurloos? Dit ivm het toevoegen van All Is Dust in mn commander-deck.

Bij voorbaat dank!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-12-2011
Drake blijft inderdaad leven, omdat de controller van de trigger hem niet kan sacrificen. Om drake dood te krijgen had er iets als 'its controller sacrifices it' moeten staan.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-12-2011
Volgens mij zie ik een kleinigheidje over het hoofd.

De trigger van Gilded Drake luidt:
"When Gilded Drake enters the battlefield, exchange control of Gilded Drake and up to one target creature an opponent controls. If you don't make an exchange, sacrifice Gilded Drake."


Je tegenstander is de controller van de trigger, maar jij bent de controller van Gilded Drake. De trigger draagt dus aan je tegenstander, de controller van de trigger, op om Gilded Drake te sacrificen. Maar je kunt alleen dingen sacrificen, waar je zelf de controller van bent. Dus kan hij hem niet sacrificen en blijft Gilded Drake leven.


Iemand als Dustin of LotZ die voor de zekerheid nog even uitsluitsel kan geven?
Meer commentaar >
Memnarch | Darksteel
Oracle tekst
Legendary Artifact Creature - Wizard 4 / 5
1UU: Target permanent becomes an artifact in addition to its other types. (This effect lasts indefinitely.)
3U: Gain control of target artifact. (This effect lasts indefinitely.)
Rating na 4 stemmen
NederMagic FAQ
Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Ja, hier
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
12/1/2004
The effects of Memnarchís abilities donít end at end of turn, and they donít end when Memnarch leaves the battlefield. Both effects last until the affected permanent leaves the battlefield.

12/1/2004
You can use the first ability on a nonartifact permanent, wait for the ability to resolve, and then use the second ability on that permanent.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Memnarch samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Memnarch
Zoek decks met Memnarch
Memnarch toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Darksteel / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 5 leden ingelogd op NederMagic.
14610 paginas bekeken sinds 15-12-2018 21:01:48
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.