Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Lightning Greaves

Serie: Mirrodin (MRD)

Rarity: Uncommon Mirrodin Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 -
5,95    
Commander 2011
 -
5,95    
Commander 2015
 -
5,95    
Commander 2016
 -
5,95    
Commander 2017
 -
5,95    
Commander 2019
 -
5,95    
Commander 2020
 -
5,95    
Commander Anthology I
 -
5,95    
Commander Anthology II
 -
5,95    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Double Masters
 -
3,95
 -
6,95
Double Masters (BL)
 -
14,95
 -
24,95
Friday Night Magic
 -
8,95    
Kaladesh Inventions
 -
49,95    
Mirrodin
 -
6,95
 -
9,95
Phyrexia vs Coalition
 -
5,95    
Lightning Greaves | Mirrodin

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 14:22:00

Klopt helemaal.

Om de ability van Elvish Piper te activeren betaal je de cost en tap je Elvish Piper. Nu ligt Elvish Piper getapped en ligt de ability van Elvish Piper op de stack.

Als je nu reageert met Twitch tap je een al getapped creature en dat doet vrij weinig.

3-5-2011 14:09:00

Volgens mij is het zo dat als je een Twitch wilt spelen als reactie erop dat je je Elvish Piper tapt dat het geen zin heeft. Je legt dat de ability al op de stack.

De stack ziet er dan zo uit.

Top-----
Twitch
Elvish Piper
Bottom----

Je legt de abilty dan op de stack. Je kan dan als tegenstander nog wel reageren maar de ability is al gespeeld.

Correct me if i'm wrong

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 13:03:00

Het tappen van de piper is een cost die je moet betalen om zijn ability te activeren. Zodra jij de tegenstanders piper wilt tappen, ligt die dus al schuin en haalt het tappen ervan niets meer uit.
Je kan niet voorkomen dat een beest zijn activated ability gebruikt.
Je kan natuurlijk wel bijvoorbeeld in de upkeep de piper slopen of tappen zodat je tegenstander op dat moment moet beslissen of hij/zij een beest uit zijn/haar hand in het spel wil leggen. Zo voorkom je dat je tegenstander de kaart die hij in de draw-phase pakt in het spel kan sneaken die beurt.
Je moet dus slim omgaan met de situaties
Hoop dat dit het duidelijk maakt.

3-5-2011 12:43:00

kortom, een kaart (permanent) mollen dat een activated ability heeft voorkomt niet dat je hem kunt gebruiken ook al is het een instant?

maar zoals gevraagd, hoe zit dat dan met tappen? dat ik je piper gewoon tap op het moment dat je hem wil gebruiken. heeft ook geen nut?

met fast effect bedoel ik een instant. (snel/sneller handelen).

3-5-2011 12:38:00

en hoe zit dat dan als ik je piper wil tappen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 10:59:00

No problem.

(Ik beschreef het ook wel behoorlijk beknopt. Kan gebeuren.)

3-5-2011 10:54:00

Sorry.. misschien beetje verkeerd opgevat van mij?

het is nu wel duidelijk uitgelegd

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 10:34:00

Ja, beweer ik dan wat anders?

Komt omdat Trickbind de ability van Avatar of Woe dan al stukgemaakt heeft.

3-5-2011 10:29:00

Als ik mijn {=avatar of who} tap voor zijn destroy ability. Daar komt dan een Trickbind bovenop.

Dan zit de stack er zo toch uit?

Top----
Trickbind
{=avatar of who}
Bottom----

Volgens mij is het dan dat als de Trickbind resolved. Ik dan gewoon niet meer kan reageren om mijn ability te redden. Vanwege de plitsecond ability?

Komt er nog een Elvish Piper onder?

Zo dus.

Top----
Trickbind
{=avatar of who}
Elvish Piper
Bottom----

Dan is het toch nog wel mogelijk om na de Trickbind die een {=avatar of who} weghaald daarop te reageren met een Stifle op de Elvish Piper

Als ik het goed heb dan????

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 10:16:00

(@Rob: Wat het verschil is: Als de split second spell ge-resolved is, komt er weer een rondje priority. Daarna kun je weer dingen op de stack gooien. Je kunt alleen niet reageren op het casten van de split second spell.

Met dingen die de stack niet gebruiken, is er geen enkel moment dat je priority krijgt.)

3-5-2011 10:14:00

@Djilan

Beschouw de volgende twee abilities:

1) Destroy target "Card".

2) Counter target "ABILITY".

Zoals je zelf eerder al zei, wanneer een ability op de stack gaat dan kun je deze counteren met een kaart zoals Stifle (en Voidslime, etc.). Merk op dat dit niets doet aan de "kaart" zelf.

Avatar of Woe zegt "T: Destroy target creature. It can't be regenerated.", wanneer je Avatar of Woe tapt dan gaat zijn ability op de stack, namelijk: "Destroy target creature. It can't be regenerated". Nu is het je misschien opgevallen dat de ability het meest lijkt op Ability 1, het zal daarom niets doen aan de ability van Elvish Piper (die al dan niet op de stack ligt), daarvoor moet de ability van Avatar of Woe of van welke kaart dan ook meer op Ability 2 lijken, namelijk het moet specifiek melden dat het iets aan een ability doet.

Bottomline:
Iets doen met een "KAART" heeft in het algemeen geen effect op de "ABILITY".
Iets doen met een "ABILITY" heeft in het algemeen geen effect op de "KAART".

Een kaart die zowel iets aan een ability doet als aan een kaart is bijvoorbeeld Teferi’s Response.

3-5-2011 10:09:00

Een Split Second ability sluit de stack ook gewoon af.

Dus dan is het niet meer mogelijk om met een ability te reageren omdat ihj niet meer op de stack kan komen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2011 09:11:00

Het enige dat daarvoor door kan gaan, zijn mana abilities en special actions (zoals morph) die de stack niet gebruiken. En misschien split second.


Maar dat is hier absoluut niet ter sprake.

In het ene geval ziet de stack er zo uit:


---TOP
ability van Avatar of Woe
ability van Elvish Piper
---BOTTOM


In het andere geval ziet de stack er zo uit:


---TOP
ability van Elvish Piper
ability van Avatar of Woe
---BOTTOM


En zoals gezegd zullen in beide gevallen beide abilities gewoon resolven. Dat de betreffende permanent waar de ability vandaan komt, er eventueel niet meer is, is niet relevant.

3-5-2011 08:48:00

Nee.
Fast effects bestaan niet in magic.

Als iemand de ability van elvish piper activeert gaat deze ability gebeuren, ongeacht wat er met de elvish piper zelf gebeurt. Je kan hem slopen, bouncen, exilen, Snakeformen of wat dan ook, maar de ability ligt al op de stack.

3-5-2011 08:40:00

geen fast effect en geen stack in dit geval?

activeer piper maar die mol ik als fast effect met woe die dan op de top van de stack ligt en zo voorkomt dat pipers ability resolved omdat die gemold wordt. niet?

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature has haste and shroud. (It can't be the target of spells or abilities.)
Equip 0

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
You are not allowed to “unequip” equipment from a creature. If Lightning Greaves is attached to the only creature you control, you won’t be able to attach other equipment to it (or target it with anything else) until you have another creature onto which you can move Lightning Greaves.

Decktips