Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Word of Command

Serie: Beta (LEB)

Rarity: Rare Beta Rare

Informatie

EX-

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
99,95    
Beta
 -
99,95    
EX-
Unlimited
 -
29,95    
ex-
Word of Command | Beta

Prijs:

€ 99,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen

voor mensen die zich nog afvragen wat de donkerste kaart in Magic is.
hier

hier

12-2-2011 14:41:00

Ik denk dat dit een schilderij is met een afbeelding van diep in de Howling Mine

31-12-2010 12:42:00

Hmz, zelfs Infernal Darkness is nog een lichtere kaart.

28-12-2010 05:08:00

Is Word of Command nou de allerzwartste kaart in het spel?

En wat is dan de witste? Whiteout ?
Of White Ward als je de rest van de kaart ook meetelt...

5-11-2010 19:46:00

Nee, je moet één kaart kiezen zo mogelijk, dat is de kaart die gespeeld moet worden door de tegenstander als dat mogelijk is. De tegenstander moet de spell casten, jouw mana mag niet gebruikt worden om de kaart te casten, net zoals je normaal ook niet kan in een potje.
Landjes van je tegenstander mag je inderdaad tappen voor mana, zolang ze gebruikt worden om de spell te casten.

If able slaat waarschijnlijk vooral op de hoeveelheid mana die de opponent heeft. Als de tegenstander in reactie zorgt dat er geen mana meer te maken is en er geen mana in zijn manapool zit, is de tegenstander niet 'able' om de kaart te spelen.

5-11-2010 19:40:00

Iemand heeft me eens vertelt dat je met deze kaart
1. alle kaarten in hand mag spelen, maar ook die in je eigen hand nog steeds, en
2. zijn permanents mag gebruiken, bijvoorbeeld zijn land mag tappen voor mana, en
3. zijn manapool mag gebruiken, maar ook die van jezelf.
Dus dan kun je zijn en jouw manasources bundelen voor het casten van spells in zijn hand en in die van jou.

Geldt dit allemaal nog steeds?

5-11-2010 19:33:00

Oke, ''The player plays that card if able.'' betekent dus niet dat je het alleen mag casten wanneer dat normaal ook kan, dan is het duidelijk. Thanks!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2010 19:32:00

Naja, ik vind het er niet echt duidelijk staan dan...

"You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able." haal ik persoonlijk niet uit dat dingen die op sorcery speed gaan, ook mogen.

Maar dat mag dus wel blijkbaar?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2010 19:19:00

Er staat niet dat je timing restrictions mag negeren, omdat dat niet nodig is. De kaart zegt toch dat het mag?

Wat alleen niet kan is in de beurt van je tegenstander een landje spelen, want dat staat specifiek in de regels.

Maar als een kaart zegt dat je iets mag casten, dan mag je dat dan direct op dat moment doen. Als er bij staat "this turn" of zo (dus een duration), dan mag het alleen op een moment dat je het ook normaal zou mogen. Maar met Word of Command kun je best aan het einde van je tegenstander zijn beurt een creature uit zijn hand casten.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2010 19:11:00

Wat ik dus al niet snap, is waarom je een landje zou mogen spelen.

Er staat nergens dat je timing restricties mag negeren. Sterker nog: "The player plays that card if able."

Wat Chris dus ook al zegt: Zo'n beetje het enige dat je kan spelen, zijn instants.

Of mis ik iets?

5-11-2010 19:04:00

Jij bent alleen die speler gedurende het resolven van word of command, en gedurende het resolven van de spell die je kiest, niet de hele beurt, dat insane zijn voor 2 mana.

5-11-2010 19:02:00

Jij BENT die speler gedurende 1 beurt. Je mag dus spelen wat die speler normaal zou mogen spelen in die beurt. simpel?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2010 18:40:00

Ik heb de kaart een paar keer nagelezen, maar ik begrijp hem niet echt...


Landjes mag je in ieder geval normaal gesproken alleen maar spelen als de stack leeg is.

CR 305 - Lands

305.1 - A player who has priority may play a land card from his or her hand during a main phase of his or her turn when the stack is empty.

5-11-2010 17:30:00

Even voor de duidelijkheid, je kan hiermee toch alleen instants en lands spelen van de tegenstander? Aangezien de rest een lege stack nodig heeft, en dat is hier niet het geval.

Off-topic: Mag je normaal ook een land spelen bij een niet-lege stack?

30-7-2010 16:58:00

hoezo is deze nutteloos? Je mag bij deze gewoon alle mana in zijn pool gebruiken als ik de oracle zo lees..

Oracle

Instant 

Look at target opponent's hand and choose a card from it. You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able. While doing so, the player can activate mana abilities only if they're from lands that player controls and only if mana they produce is spent to activate other mana abilities of lands the player controls and/or to play that card. If the chosen card is cast as a spell, you control the player while that spell is resolving.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
To “play a card” is to either cast a spell or to put a land onto the battlefield using the main phase special action.

10/1/2009
You do get to choose which lands get tapped. You can make them choose an optional mana generating ability of the land that they tap, such as making them tap and sacrifice the land instead of just tap it.

1/1/2011
Word of Command can’t be used to force a player to play a card that isn’t in their hand.

1/1/2011
You control the player while this spell is resolving, which means you get to see anything they can see. If that player is required to search their library as part of playing the card or as part of its resolution if it’s cast as a spell, then you can see the cards in that player’s library as well.

1/1/2011
Your opponent can’t counter the Word of Command after letting you look at their hand, but they can attempt to counter the spell you force them to cast.

1/1/2011
You may Command your opponent to play a land (if they have not already done so this turn).

1/1/2011
You must order your opponent to play the chosen card if it is possible to do so.

1/1/2011
If there is a non-mana way to cast a spell, as with Pitch Spells, you may require that way to be used if it is possible to do so.

1/1/2011
Since this spell is an instant, your opponent gets a chance to respond to it as normal. Once this spell resolves, you look at your opponent’s hand and choose a card. Note that it is common practice to respond to Word of Command by using up any spells or mana you have prior to letting it resolve.

1/1/2011
During the resolution of this spell, that player plays the chosen card.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips