Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Act of Treason

Serie: Core Set 2020 (M20)

Rarity: Common Core Set 2020 Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Core Set 2020
 8
0,15
 -
0,40
Gatecrash
 7
0,15
 5
0,45
Jumpstart        
Khans of Tarkir
 7
0,15
 3
0,40
M10
 8
0,15
 1
0,50
M11
 8
0,15
 -
0,40
M12
 8
0,15
 1
0,40
M14
 8
0,15
 2
0,40
M19
 8
0,15
 -
0,30
Magic Origins
 8
0,15
 -
0,35
Masters 25
 8
0,15
 -
0,30
Ravnica Allegiance
 7
0,15
 1
0,30
Speed vs Cunning
 6
0,15    
Act of Treason | Core Set 2020

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
25-6-2011 16:03:00

Nou, in dit geval is het geen *exacte* functional reprint. Zoals hieronder werd gezegd untapt Threaten eerst, waarna je overneemt - Act of Treason neemt eerst over en untapt dan. In 99% van de gevallen zul je denk ik geen verschil merken, maar het maakt bijvoorbeeld wel uit voor Wake Thrasher . Als je Threaten gebruikt krijgt hij geen +1/+1 until end of turn; met Act of Treason wel .

Arjan (36) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-6-2011 15:41:00

oké bedankt

25-6-2011 15:36:00

Het is een Functional reprint. Net als Essence Scatter en Remove Soul. Verder zit er voor zover ik weet geen verschil in de kaarten.

Arjan (36) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-6-2011 15:32:00

ja goed, zover snapte ik het nog.. maar inhoudelijk zijn ze toch praktisch hetzelfde? Je krijgt de controle over een creature van je tegenstander, en je kan er mee aanvallen, en aan het einde van de beurt gaat hij weer terug naar je tegenstander...

25-6-2011 15:19:00

Threaten untapt eerst...

Arjan (36) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-6-2011 15:18:00

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze en Threaten ?

20-4-2011 09:28:00

Equipment zijn alleen bij het equippen zelf geïnteresseerd in wie het creature control. Het maakt voor equipment niet uit of het equipped creature latervan controle verandert, en ze doen er niets speciaals mee.

1: Het equipment blijft er gewoon op zitten. Je tegenstander is nog steeds de controller van het equipment (Relevant voor dingen als Argentum Armor, de Swords).

2: Idem als bij de vorige vraag. Jouw equipment blijft er gewoon op zitten. Jij bent nog wel de controller van de equipment, dus jij kan ze later weer overzetten naar je eigen creatures.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-4-2011 09:24:00

Ja, aura's en equipments blijven erop zitten als een creature van controller wisselt.

De andere speler blijft inderdaad wel de controller van de aura's en equipments, dus hij kan de equipments her-equippen.

Als jij het creature dat je gestolen hebt, equipt, dan blijft dat equipment er inderdaad ook op zitten, als je het creature weer terug moet geven.

Maar ook dan geldt dat jij de controller blijft van de equipment en die dus kan her-equippen. (Kun je natuurlijk ook aan het einde van je 2e main phase doen.)

20-4-2011 09:19:00

Ik snap dat ik geen control heb over de Equipment zelf, dus ik kan dat niet her-equip'en. Twee vragen:

1. Ik neem de creature toch over mét Equipment until end of turn mocht target creature al een Equipment hebben?

2. Wat gebeurd er met mijn eigen Equipment als ik die pass naar de zojuist overgenomen target creature aan het eind van de beurt?
Gaat mijn Equiment dan naar de tegenstander?

20-4-2011 09:18:00

Ik snap dat ik geen control heb over de Equipment zelf, dus ik kan dat niet her-equip'en. Twee vragen:

1. Maar ik neem de creature toch over mét Equipment until end of turn?
(Mocht target creature al een Equipment hebben.)
2. Wat gebeurd er met mijn eigen Equipment als ik die pass naar de zojuist overgenomen target creature aan het eind van de beurt?
Gaat mjn Equiment dan naar de tegenstander?

17-4-2011 02:56:00

En toch, dit is een typische sideboardkaart voor agressieve decks (mono-rood, boros, vampires) waarin je zelf zo snel mogelijk zo veel mogelijk schade wil doen. Dan is de +1dmg die jij doet bijna altijd relevanter dan het nadeel voor moest je niet voor lethal swingen. Daarom zou ik in die decks altijd voor Mark gaan ipv deze.

Hij is niet altijd beter. Soms kom je niet in voor Lethal, en daarom prefer ik deze over de Mark.

16-4-2011 22:06:00

Mark of Mutiny is nog beter, bashen voor 12 dan

Dit is echt een sideboard bom zeg! Gister heb ik hiermee een Precursor Golem gestolen voor lethal. wat leuk, 9 power jatten <3.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-4-2011 20:41:00

Lifelink is een ability die aan het creature gegeven wordt (Behemoth Sledge bijvoorbeeld zegt "Equipped creature has ... lifelink ...).
De controller van het creature krijgt dan dus levens. Als jij een creature met Behemoth Sledge erop steelt, dan krijg jij dus de levens (totdat je tegenstander Behemoth Sledge aan een ander creature equipt, want hij blijft de controller ervan).

In het geval van Spirit Link bijv. slaat "you" op de controller van Spirit Link. Als jij een creature met Spirit Link erop steelt, dan krijgt je tegenstander dus de levens, want hij is nog steeds de controller van de aura.

Oracle

Sorcery 

Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. (It can attack and T this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/12/2019
Act of Treason can target any creature, even one that’s untapped or one you already control.

7/12/2019
Gaining control of a creature doesn’t cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it.

Decktips