Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dig Through Time

Serie: Ultimate Masters (UMA)

Rarity: Rare Ultimate Masters Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2021
 -
1,50    
Khans of Tarkir
 8
0,50
 -
7,95
Ultimate Masters
 -
2,95
 -
6,95
Dig Through Time | Ultimate Masters

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
6-1-2017 18:49:00

Waarschijnlijk niet reliably voor beurt 5 nee, maar zeker een Commander game duurt wel langer dan 5 beurten... En juist in een 100 kaarten singleton deck is graven ontzettend goed.
Het echte probleem is dat dit soort kaarten je keuze ontneemt. Nagenoeg elk deck speelt wel Sol Ring, en nagenoeg elk blauw deck wil deze kaart wel spelen, al is het maar voor de value. Dat leidt niet tot diverse games en interessante keuzes bij het bouwen, dus bannen lijkt me een prima idee!

6-1-2017 11:10:00

Meh. Tuurlijk lukt het best vaak om die 6 kaarten te delven, maar reliably voor beurt 5? Amper decks die zo aggressief de GY vullen, in elk geval in mijn meta. En 7 kaarten graven is natuurlijk pittig, maar je speelt een deck van 100 kaarten.

6-1-2017 11:04:00

Voor (want die 6 kaarten Delven lukt makkelijk) kan je op instant speed de bovenste 7(!) kaarten van je deck bekijken en mag je de 2 beste van in je hand stoppen.

Dat zou op sorcery speed al heel sterk zijn (Ancestral Memories!), maar op instant speed is dat helemaal ziek. Je kan makkelijk je combopieces/antwoord opzoeken hiermee voor vrijwel niks aan mana.

6-1-2017 10:59:00

Beetje flauw dat deze blijkbaar ook banned is in 1v1 Commander. Sol Ring snap ik nog wel vanwege het potentieel voor extreem tempo advantage early game, maar zo broken is dit toch niet?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2015 13:31:00

Stoneforge wordt al 4x gespeeld, dus ik denk idd dat Jace er dan vaker in gaat.

2-10-2015 12:37:00

Impulse??? misschien als 1 off, borderline misschien. Denk eerder dat de tandem Stoneforge + Jace in ere hersteld gaat worden...

30-9-2015 19:12:00

Impulse? Of zie die er al in?

30-9-2015 18:43:00

Stoneblade was bij mijn weten al een deck voordat Dig Through Time uitkwam, dus wat ze toen speelden maakt een goede kans de 'vervanging' te worden.

30-9-2015 18:11:00

Bye bye omni show....we zullen je missen ;-)
Hello Sneak ANd show

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2015 16:49:00

Ben benieuwd welke kaarten Dig Through Time gaan vervangen in Stoneblade in Legacy...

28-9-2015 20:05:00

Oftewel: het hele delve gebeuren was een complete misplaatste miskleun van wotc met de 2e blauwe delve card die geband wordt. Testen ze dat spul niet ofzo

28-9-2015 19:54:00

NOOOOOOO!!!

28-9-2015 19:12:00

Eeeeen banned in Legacy en restricted in Vintage.

hier

13-2-2015 16:29:00

Nee helaas, deze kaarten worden in je hand gedaan. "put two of them into your hand", dat is niet het zelfde als draw.

13-2-2015 16:24:00

Kun je deze gebruiken in combinatie met Niv-Mizzet, the Firemind?
Met andere woorden 'draw' je twee kaarten?

Oracle

Instant 

Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
Look at the top seven cards of your library. Put two of them into your hand and the rest on the bottom of your library in any order.

Tournooi-info

Legal in: Commander
Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy, Modern

Officiele rulings

9/20/2014
The rules for delve have changed slightly since it was last in an expansion. Previously, delve reduced the cost to cast a spell. Under the current rules, you exile cards from your graveyard at the same time you pay the spell’s cost. Exiling a card this way is simply another way to pay that cost.

9/20/2014
Delve doesn’t change a spell’s mana cost or converted mana cost. For example, Dead Drop’s converted mana cost is 10 even if you exiled three cards to cast it.

9/20/2014
You can’t exile cards to pay for the colored mana requirements of a spell with delve.

9/20/2014
You can’t exile more cards than the generic mana requirement of a spell with delve. For example, you can’t exile more than nine cards from your graveyard to cast Dead Drop.

9/20/2014
Because delve isn’t an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

Decktips