Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hostility

Serie: Commander Anthology II (CA2)

Rarity: Rare Commander Anthology II Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 5
0,40    
Commander Anthology II
 3
0,40    
Jace vs Chandra
 2
0,40    
Lorwyn
 3
0,35
 -
1,95
Hostility | Commander Anthology II

 Op voorraad 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-2-2017 10:42:00

Aha, thanks Lord!

15-2-2017 10:31:00

Dat werkt een stuk beter. Meerdere effecten op een kaart werk je af in de volgorde dat ze op de kaart staan. Voor Fiery Confluence betekent dat dat je eerst damage aan creatures doet, en pas daarna aan de tegenstander.


Je elemental tokens zijn daardoor nog niet aanwezig op het moment dat creatures schade krijgen, en zullen het overleven. (Met een Incendiary Command zouden ze wel doodgaan).

15-2-2017 10:18:00

En hoe zit het dan met Fiery Confluence? Gaan m'n eigen tokens dood als ik zowel de damage naar opponents als de damage naar creatures kies?

14-2-2017 17:41:00

Klopt helemaal. Chandra’s Ignition doet zelf geen damage, alleen het creature doet dat. Hostility prevent alleen damage van spells, en zal dus niets doen met Chandra’s Ignition.

14-2-2017 17:38:00

Als ik Chandra’s Ignition op deze kaart speel, blijven de tokens dan liggen die ik krijg door de geprevente damage van Chandra’s Ignition?

Laat maar. Nee volgens mij. Het is niet de spell die de damage doet maar dit creature zelf. Mag ik alsnog bevestiging?

20-12-2016 18:32:00

Persoonlijk leg ik dat altijd uit als een kaart die een Veto uitspreekt over iets.

"Het kan niet, nu niet en nooit niet, zolang ik lig."

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-12-2016 18:25:00

Misschien niet helemaal relevant, maar het is in Magic altijd zo dat 'kan niet' wint van 'kan wel'.

Anders had bijvoorbeeld Teferi, Mage of Zhalfir ook weinig nut. Want de regels zeggen dat je tegenstanders WEL instants op 'instant speed' kunnen spelen. Teferi zegt dat ze dat NIET kunnen. Hieruit volgt dus dat je tegenstanders dat NIET meer kunnen.

Het voorbeeld is misschien niet direct het beste voorbeeld, want het is ook zo dat wanneer een kaart de regels tegenspreekt, dat de kaart dan de regels overtreft.
(Banefire doet dat door te zeggen dat de damage in een bepaalde situatie niet geprevent kan worden.)

Vandaar dan nog de volgende voorbeelden:

1) Je tegenstander heeft een Vedalken Orrery. Jij speelt Teferi, Mage of Zhalfir. Je tegenstander kan geen nonland spells meer casten alsof ze flash hadden, want 'kan niet' wint van 'kan wel'.

2) Jij hebt Teferi, Mage of Zhalfir. Je tegenstander speelt Vedalken Orrery. Je tegenstander kan geen nonland spells meer casten alsof ze flash hadden, want 'kan niet' wint van 'kan wel'.

Ik benoem hier ook even deze twee situaties om ook duidelijk te maken dat dit NIETS met Time Stamps te maken heeft. De uitkomst is onafhankelijk van de volgorde waarop de kaarten in het spel komen.

Nogmaals, niet direct relevant aan de vraag, maar wel gerelateerd genoeg dat ik het even mee wilde geven.

20-12-2016 13:31:00

Correct. Banefires van 5+ kunnen niet prevented worden, ook niet door Hostility. Je tegenstander krijgt dus gewoon schade. (En jij krijgt geen tokens omdat er niets prevented is).

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-12-2016 13:26:00

Als ik Banefire speel, krijgt mijn tegenstander dan toch gewoon damage (als ik Banefire voor meer dan 5 speel)?

11-8-2011 16:37:00

das nog beter zelfs dan kan ik hem in mijn EDH spelen zonder dat mensen boos worden ivm infinite

11-8-2011 16:26:00

Nee deze werkt alleen met spells, en de surge is een enchantment met een ability.
Edit: Ow en er staat it deals damage, dus de source van de damage is het beest.
Je verdriedubbeld wel alle damage van spreuken op deze manier en dan hou je beestjes over.

11-8-2011 16:24:00

umm deze + Warstorm Surge of Pandemonium + random beesten is infinite tokens?

20-5-2011 15:16:00

Ah, na wat beter kijken zie ik dat het op de andere pagina al uitgelegd is.

Carry on

19-5-2011 04:27:00

Als je deze twee keer in play hebt, en je doet damage op een speler, triggeren beide Hostilities dan, of alleen 1 (waarna niets te preventen valt en de andere fizzlet)?

Alvast bedankt.

13-5-2011 02:51:00

Dat moet zelfs ja!

Oracle

Creature - Elemental Incarnation 6 / 6

Haste
If a spell you control would deal damage to an opponent, prevent that damage. Create a 3/1 red Elemental Shaman creature token with haste for each 1 damage prevented this way.
When Hostility is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.

NederMagic FAQ

Vraag: Token?
Antwoord: Elemental Shaman token
Elemental Shaman token
Elemental Shaman token

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.

10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.

Decktips