Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Thunderous Wrath

Serie: Modern Masters 2017 (MM3)

Rarity: Common Modern Masters 2017 Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 4
0,15
 1
1,50
Modern Masters 2017
 2
0,15
 -
0,60
Thunderous Wrath | Modern Masters 2017

 Op voorraad 

€ 0,15 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,60

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2016 15:01:00

@Gup: Volgens mij was het 2,5 jaar geleden al duidelijk.

Necro'en was dus sowieso al niet echt nodig. En als je dan toch een topic omhoog schopt en er ook nog eens expliciet bij zet "om verwarring te voorkomen", dan zou het wel prettig zijn, zoals Ivo ook terecht aangeeft, dat je niet juist meer verwarring zaait.

2-1-2016 13:50:00

@Gup. Nou, persoonlijk vind ik dat je het juist verwarrender maakt.

Je laat het lijken alsof je je beginhand raapt in de "draw phase". Ten eerste heet het de "draw step", dit is in de "beginning phase". En ten tweede, de reden dat je hem niet in je beginhand wilt hebben is omdat je je beginhand niet raapt tijdens je beurt maar voordat de eerste beurt überhaupt is zodat miracle helemaal niet van toepassing is.

2-1-2016 13:48:00

Even te nitpicken, om nog wat extra verwarring te voorkomen.
Een cost gaat niet af. Dit is de hele regel van Miracle direct uit de CR gekopieerd:

702.93. Miracle

702.93a Miracle is a static ability linked to a triggered ability (see rule 603.10). "Miracle [cost]" means "You may reveal this card from your hand as you draw it if it's the first card you've drawn this turn. When you reveal this card this way, you may cast it by paying [cost] rather than its mana cost."

702.93b If a player chooses to reveal a card using its miracle ability, he or she plays with that card revealed until that card leaves his or her hand, that ability resolves, or that ability otherwise leaves the stack.


Ok, dat was een lange manier om te zeggen dat costs dus niet af gaan, om mezelf maar even te herhalen, en dat is ook het enige wat ik aan te merken heb op je verder redelijk duidelijke uitleg waarom je een kaart met Miracle het liefst NIET in je openingshand hebt.


edit: @ hier boven: Goed punt Ivo, ik moet nog even wakker worden. (ja, ik ben nog niet zo lang wakker, ondanks het al bijna 1400u is =O )

Premium lid Gup (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2016 13:34:00

Om even een totaal plaatje te schetsen, om verwarring te voorkomen: De alternatieve "Miracle" cost gaat af op het moment dat je de kaart pakt. Alleen dan, wanneer de cost af gaat mag je hem voor die cost spelen. Dat zal dus in je "draw phase" zijn. Omdat je het spelen niet begint met land, en je in de main phase pas een land kan spelen, moet je naar een latere phase waarin de "Miracle" cost niet meer van toepassing is. Daarom wil niemand hem in de beginhand hebben.

11-7-2013 18:33:00

*facepalm*
Dat is zeker een goed punt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-7-2013 18:28:00

Jij legt altijd landjes neer in je upkeep?

Als je nou eens de antwoorden zou lezen op je vragen, zou je niet steeds dezelfde vragen hoeven stellen...

Zie een paar posts terug.

11-7-2013 18:04:00

Ik zie mensen met Miracle in hun deck nooit hun beginhand 1 voor 1 pakken. Terwijl ik dan denk, als dit de eerste kaart van je beginhand is, dan mag je toch een mountain spelen, tappen en voor 1 rode mana TW op je tegenstander gooien?

Samenvattend: Werkt Miracle ook als die kaart de eerste kaart van je BEGINhand is?

12-2-2013 11:27:00

Ah, dat is het probleem! Thanks.
Ja, ik weet dat foil kaartend uurden zijn, maar factor 6 is wel opmerkelijk.

12-2-2013 08:28:00

T kan niet, om hem te casten zonder land zou je een simian sprit guide nodig zijn, maar als je die al in je hand hebt zou dit dus niet je eerste draw kunnen zijn, en wat xander ook al aangeeft, je drawt je openings hand voor het begin van turn1

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-2-2013 08:20:00

@Bartel: De trigger gaat op de stack zo gauw iemand priority krijgt. Dat zal dus in je upkeep zijn. En dan mag je niet echt een landje neer leggen.

Alhoewel ik betwijfel of het überhaupt zou kunnen. Miracle zegt namelijk "You may reveal this card from your hand as you draw it if it's the first card you've drawn ---> this turn <---." Maar je drawt je beginhand niet in een beurt, maar vóór de eerste beurt.

12-2-2013 07:04:00

Op het moment dat je hem raapt mag je hem spelen, dus als je je beginhand raapt (of als je on the draw speelt, de beurt krijgt en hem dan raapt) is het punt om te 'miraclen'. Op dat moment ligt er nog geen mountain en is het een jammerlijk verhaal En dan zit je met een zes mana kaart in je hand waar je dus nog een halve game op mag wachten (en meestal gewoon een hele game).

De foil/nonfoil prijsverhouding is waarschijnlijk omdat goedkope kaarten die toch gespeeld worden in foil uitvoering meer waard zijn, zie ook zaken als Counterspell, Brainstorm, Daze enzovoorts.

12-2-2013 04:00:00

Ik lees hieronder steeds dat je deze niet in je beginhand wilt, maar als het de eerste kaart is van je beginhand, dan kun je beurt 1 toch mountain, tap, deze casten? #durftevragen

Waarom heeft deze kaart eigenlijk zo'n rare nonfoil-foil verhouding?

30-5-2012 13:30:00

Excuses, dat is inderdaad een klein foutje.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-5-2012 08:15:00

Kleine correctie: De mana cost staat rechtsbovenin. Niet de converted mana cost. Maar ook de mana cost zelf verandert inderdaad niet.

De converted mana cost is vervolgens die mana cost (rechtsbovenin) uitgedrukt in een getal.

De CMC van deze kaart is dus 6. (En niet ).

30-5-2012 02:21:00

Klopt. De CMC is aangegeven rechtsbovenin een kaart. Miracle is een alternative cost, iets waar Mental Misstep niet naar kijkt.

Oracle

Instant 

Thunderous Wrath deals 5 damage to any target.
Miracle R (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips