Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Skullclamp

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Uncommon Commander 2015 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2011
 -
6,95    
Commander 2014
 -
3,95    
Commander 2015
 -
3,95    
Commander 2016
 -
3,95    
Commander 2017
 -
3,95    
Commander 2020
 -
3,95    
Commander Anthology I
 -
3,95    
Darksteel
 -
9,90
 -
19,95
FtV Exiled
 -
39,95    
Alle FtV zijn speciale foils.
Skullclamp | Commander 2015

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
22-9-2011 21:16:00

Ik ben benieuwd wélk idee dat is? Je bent je ervan bewust dat Skullclamp érg broken is en zeer makkelijk 'leuk' is (ligt aan je definitie van leuk)?

22-9-2011 21:16:00

Er zijn zoveel leuke ideeën hiermee, daarom is hij geband XD

22-9-2011 21:11:00

Darn !! xD had zo leuk idee er mee

22-9-2011 21:09:00

Nope banned als hell in modern
Edit: kijk hier maar

22-9-2011 21:08:00

deze is legal in Mordern ??

9-8-2011 17:47:00

Je zegt het eigenlijk ook zelf al. "Kan ik als hij dood gaat 'm dan sacrificen." Je kan lastig iets sacrificen dat al dood is

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-8-2011 14:44:00

Nee, want voordat je uberhaupt de kans krijgt om te reageren, worden eerst state-based actions gecheckt en is hij al dood en naar de graveyard.

mitch (14) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-8-2011 14:36:00

Ik vroeg me af stel dat je deze onder een 1/1 speelt. Kan ik dan als dat 1/1 dood gaat hem sacrificen met bijv carrion feeder.

Tom (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-6-2011 22:06:00

Het verschil tussen Tinker en Skullclamp is dat Tinker niet broken was toen hij uitkwam. Skullclamp was dat wel omwille van de "-1" in plaats van "+1" die hij op toughness geeft wat uiteindelijk een fout is gebleken van WOTC.

3-6-2011 19:46:00

Daar sluit ik mij bij. Als iemand een creatief en leuk deck kan bouwen met 4 Tinkers dan lijkt mij dat geen enkel probleem.

Ik vind infinite combo's altijd lastig, in mijn persist deck heb ik een infinite combo met Magistrate’s Scepter en Power Conduit. Maar het is wel een zes(!!) kaarten combo en ik speel het alleen in multiplayer. Toch slaag ik er best 'vaak' in om het voor elkaar te krijgen.

3-6-2011 19:01:00

Mate houden is inderdaad altijd goed. Ik vind persoonlijk bepaalde kaarten en combo's gewoon niet leuk. Niet om mee te spelen, en niet om tegen te spelen. Infinite combo's vind ik bijvoorbeeld nergens op slaan. Goed, een drie kaarten infinite combo in een niet al te consistent deck vind ik niet zo erg, maar wat is er leuk aan een Dark Depths hexmagen? Of je hele deck spelen met skullclamp, of een elf deck dat gewoon maar door kan casten met al die untap elves. In casual is dat soort shit in mijn boekje alles behalve leuk. Als twee decks tegen elkaar zijn opgewassen en potjes zijn niet over na 3 beurten dan is het veel spannender om te spelen. Op het moment dat jij er maar voor kiest om met Tinker een slechtere kaart op te zoeken omdat het anders niet leuk winnen is, dan verpest je voor jezelf en anderen gewoon het leuke spel Sowieso is die kaart niet voor niets banned en restricted. Het vergt weinig skill om dat soort combo's/kaarten te spelen (vind ik). Je speelt gewoon je deck uit, drinkt een pilsje en rinse repeat. In elk geval als er een powerlevel verschil is.

Ik had ooit een deck met Armageddon er in. En dat is nog niet eens zo'n hele erge kaart. Vaak had ik 'm in m'n hand en dan speelde ik 'm maar niet omdat het 't interessante spel totaal verpestte. Dat deck leeft dan ook niet meer

Maar ja, ieder zijn ding inderdaad. Het is vast ook wel eens leuk om met wat maten je pro decks te pakken en elkaar full power te bashen.

3-6-2011 18:42:00

Ik heb in onze groep (denk ik) ook het grootste budget, en daarom ook meer duurdere kaarten in mijn deck.

Maar ik doe nooit iets wat echt TE lame is, mijn Tinker gaat liever uit naar een Darksteel Forge dan naar een Blightsteel Colossus, anders is het gewoon niet meer leuk om tegen te spelen.

Ook haal ik decks die te saai zijn uit elkaar, of zorg ik dat die infinite combo eruit gaat/ nooit gebruik.

Conclusie, het ligt aan je speelstijl!

3-6-2011 18:39:00

Ik zit het liefst met een groep die geen limieten houdt buiten de officiele bannlist.

power decks vs power decks vind ik nog steads erk leuk. kaarten zoals Sol Ring,Survival of the Fittest en Skullclamp zijn geen probleem.
infinite combo's mogen ook wel, maar alsjebliefd niet meer dan 2 a 3 van zulke combo's in 1 enkel deck .

ik kan me voorstellen dat aan een tafel van 5 man met maar 1 iemand die power kaarten heefd dat dan niet zo leuk is.
moraal van het verhaal: hou een balans
bij mij bijna geen limiet dus.

3-6-2011 16:06:00

Dat hangt er van af hoe competetive je groep is met de kaartkeuzes in Commander. In de groep waar ik speel worden bijvoorbeeld veel sterke kaarten gespeeld en we houden ons alleen aan de banlist van Commander. Verder hebben we liever geen combo decks, omdat dat gewoon voor vervelende potjes zorgt.

Ik speel bijvoorbeeld wel een skullclamp in mijn Glissa, the Traitor deck, maar ik heb er verder niet een combo mee waardoor ik 20 kaarten per beurt kan pakken ofzo en dat vind de groep dus ook geen probleem.

Maar dat hangt dus geheel van je groep af. Bedenk wel dat als je een kaart als skullclamp niet accepteerd dat de grens tussen kaarten die "goed" zijn en kaarten die "te goed zijn" een beetje vaag wordt, dus dat het misschien beter is om een regel als "geen winnende combo's" of "geen massive land destruction" aan te houden.

3-6-2011 15:30:00

Ik speelde gisteren ook een casual potje met iemand die skullclamp speelde. Hij vond het bijna raar dat ik vroeg waarom hij die kaart in casual speelde. Mijn god wat een flauwe manier om te spelen...

Is deze kaart nou ook 'not done' in EDH?

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature gets +1/-1.
Whenever equipped creature dies, draw two cards.
Equip 1

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Commander
Banned in: Legacy, Modern

Decktips