Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ashcloud Phoenix

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Mythic Khans of Tarkir Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 4
0,40
 -
1,50
Ashcloud Phoenix | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,40 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
19-9-2014 12:25:00

Even een vraag: Wat als ik deze dood maak terwel hij morph is, gaat die dan wel gewoon naar de graveyard, of komt hij nog weer terug gemorpht ?

19-9-2014 12:19:00

Ik denk dat hij in casual wel leuk kan zijn met Skirk Alarmist, maar ook dan is het niet de meest indrukwekkende combo. Elke beurt aanvallen met een 4/1 evation dat iedere speler zeker 2 schade doet lijkt mij als wincon niet de moeite waard om naar toe te comboën (althans niet beter als Dermoplasm met skirk). Benieuwd of andere morphkaarten meer deckwaardig blijken te zijn.

19-9-2014 11:14:00

Ik vind m zwaar tegenvallen. 4 mana voor een beest dat opzich niets doet. Hij gaat dood aan een Flying Men en dan kost het 6 mana om m terug te laten keren. Zijn morph effect is nou ook niet echt heel boeiend vind ik.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2014 10:39:00

Denk dat dit nog wel eens een prijsje kan gaan krijgen. Redelijk goede P/T voor de CMC, twee bodies, en wordt moeilijker te doden naarmate de game langer duurt.

Oracle

Creature - Phoenix 4 / 1

Flying
When Ashcloud Phoenix dies, return it to the battlefield face down under your control.
Morph 4RR (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Ashcloud Phoenix is turned face up, it deals 2 damage to each player.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2014
If Ashcloud Phoenix is face down, you can turn it face up for its morph cost, even if you didn’t cast Ashcloud Phoenix face down using its morph ability.

9/20/2014
If Ashcloud Phoenix leaves the graveyard before its “dies” ability resolves, it won’t return to the battlefield.

9/20/2014
Once Ashcloud Phoenix returns to the battlefield face down, each player will know which face-down creature it is. You can’t mix up the positions of your face-down permanents to disguise this.

9/20/2014
Morph lets you cast a card face down by paying 3, and lets you turn the face-down permanent face up any time you have priority by paying its morph cost.

9/20/2014
The face-down spell has no mana cost and has a converted mana cost of 0. When you cast a face-down spell, put it on the stack face down so no other player knows what it is, and pay 3. This is an alternative cost.

9/20/2014
When the spell resolves, it enters the battlefield as a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. It’s colorless and has a converted mana cost of 0. Other effects that apply to the creature can still grant it any of these characteristics.

9/20/2014
Any time you have priority, you may turn the face-down creature face up by revealing what its morph cost is and paying that cost. This is a special action. It doesn’t use the stack and can’t be responded to. Only a face-down permanent can be turned face up this way; a face-down spell cannot.

9/20/2014
Because the permanent is on the battlefield both before and after it’s turned face up, turning a permanent face up doesn’t cause any enters-the-battlefield abilities to trigger.

9/20/2014
A permanent that turns face up or face down changes characteristics but is otherwise the same permanent. Spells and abilities that were targeting that permanent, as well as Auras and Equipment that were attached to the permanent, aren’t affected.

9/20/2014
At any time, you can look at a face-down spell or permanent you control. You can’t look at face-down spells or permanents you don’t control unless an effect instructs you to do so.

9/20/2014
You must ensure that your face-down spells and permanents can easily be differentiated from each other. You’re not allowed to mix up the cards that represent them on the battlefield in order to confuse other players. The order they entered the battlefield should remain clear. Common methods for doing this include using markers or dice, or simply placing them in order on the battlefield.

9/20/2014
If a face-down permanent leaves the battlefield, you must reveal it. You must also reveal all face-down spells and permanents you control if you leave the game or if the game ends.

Decktips