Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ashcloud Phoenix

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Mythic Khans of Tarkir Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 4
0,40
 -
1,50
Ashcloud Phoenix | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,40 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
13-10-2014 00:37:00

@ Alex

Dit is jouw moment. Hij gaat voor 3-4 euro. Goede investering gebleken.

20-9-2014 20:43:00

Hoe slecht hij ook is, hij schopte eindeloos veel kont in de prerelease vanmiddag

Mensen vergeten dat je de morph ook gewoon dood kunt maken, dus je ruilt hem met zo'n 2/1 jeskai flyer ofzo en dan knal je de morph gewoon dood en is ie weg

20-9-2014 20:41:00

In een deck met Purphoros, God of the Forge kan deze denk ik best nice zijn lijkt mij ?

20-9-2014 19:00:00

Wacht en zie! Deze mythic zal herrijzen tot grote(re) hoogte

20-9-2014 15:59:00

HET verkeerde paard.

20-9-2014 14:31:00

Alex, je realiseert je ook dat Dragon Stompy in Legacy best een slecht deck is? Dus ik zou niet dat deck erbij pakken als je het over goede kaarten wilt hebben.

20-9-2014 13:10:00

Wel onhandig als het removal vangt in de vorm van Path to Exile. In Standard verwacht ik dat Utter End wel veel play gaat zien. Dus ik vrees dat je op de verkeerde paard hebt gewed.

20-9-2014 13:06:00

Als je jezelf realiseert dat dragon stompy in LEGACY een 2/2 doublestrike speelt voor 2RR dan ga je jezelf realiseren dat een 4/1 evasion voor 2RR die terugkomt na zijn dood (als 2/2) niet verkeerd is. Mensen staren zich blind op de morph kost omdat dit een morph kaart is.

Noobs! Ik heb er 100 gekocht voor 100 euro en over een maand verkoop ik ze voor 300

20-9-2014 07:18:00

Maar, deze kaart heeft wel een prachtige art!

20-9-2014 01:35:00

Ik zou zeggen, investeer, speel hem eigenhandig naar S-tier en als iedereen je na gaat doen verkoop je ze weer allemaal met dikke winst

20-9-2014 00:36:00

Eh is deze slecht??? 4/1 evasion voor 4. En krijgt hij removal dan hou je sowieso een 2/2 over.

Dus: 1. Win con. 4 damage per turn is hard met vliegen.
2. Card advantage. Removal werkt maar half.
3. Je kan ook heerlijk dingen doodblocken en een 2/2 overhouden.

20-9-2014 00:11:00

Enorm kut, kost veel te veel onderhoud voor een supermatig effect.

19-9-2014 22:09:00

Op MKM gaan ze voor minder dan 1,50, wat al genoeg aangeeft dat t een crapmythic is

Jammer! Enige wat ik nog nodig had voor mijn rode flavour deck was een GOEDE phoenix zonder te hoge manacost. Weer net niet.

19-9-2014 12:28:00

Dan gaat hij gewoon de GY in, aangezien het een 2/2 creature zonder abilities is.

Oracle

Creature - Phoenix 4 / 1

Flying
When Ashcloud Phoenix dies, return it to the battlefield face down under your control.
Morph 4RR (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Ashcloud Phoenix is turned face up, it deals 2 damage to each player.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2014
If Ashcloud Phoenix is face down, you can turn it face up for its morph cost, even if you didn’t cast Ashcloud Phoenix face down using its morph ability.

9/20/2014
If Ashcloud Phoenix leaves the graveyard before its “dies” ability resolves, it won’t return to the battlefield.

9/20/2014
Once Ashcloud Phoenix returns to the battlefield face down, each player will know which face-down creature it is. You can’t mix up the positions of your face-down permanents to disguise this.

9/20/2014
Morph lets you cast a card face down by paying 3, and lets you turn the face-down permanent face up any time you have priority by paying its morph cost.

9/20/2014
The face-down spell has no mana cost and has a converted mana cost of 0. When you cast a face-down spell, put it on the stack face down so no other player knows what it is, and pay 3. This is an alternative cost.

9/20/2014
When the spell resolves, it enters the battlefield as a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. It’s colorless and has a converted mana cost of 0. Other effects that apply to the creature can still grant it any of these characteristics.

9/20/2014
Any time you have priority, you may turn the face-down creature face up by revealing what its morph cost is and paying that cost. This is a special action. It doesn’t use the stack and can’t be responded to. Only a face-down permanent can be turned face up this way; a face-down spell cannot.

9/20/2014
Because the permanent is on the battlefield both before and after it’s turned face up, turning a permanent face up doesn’t cause any enters-the-battlefield abilities to trigger.

9/20/2014
A permanent that turns face up or face down changes characteristics but is otherwise the same permanent. Spells and abilities that were targeting that permanent, as well as Auras and Equipment that were attached to the permanent, aren’t affected.

9/20/2014
At any time, you can look at a face-down spell or permanent you control. You can’t look at face-down spells or permanents you don’t control unless an effect instructs you to do so.

9/20/2014
You must ensure that your face-down spells and permanents can easily be differentiated from each other. You’re not allowed to mix up the cards that represent them on the battlefield in order to confuse other players. The order they entered the battlefield should remain clear. Common methods for doing this include using markers or dice, or simply placing them in order on the battlefield.

9/20/2014
If a face-down permanent leaves the battlefield, you must reveal it. You must also reveal all face-down spells and permanents you control if you leave the game or if the game ends.

Decktips