Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Solidarity of Heroes

Serie: Journey into Nyx (JOU)

Rarity: Uncommon Journey into Nyx Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
0,30    
Commander Anthology II
 -
0,30    
Journey into Nyx
 -
0,50
 -
1,25
Solidarity of Heroes | Journey into Nyx

Prijs:

€ 0,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,25

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
29-4-2016 15:49:00

Dat zijn er uiteindelijk zes. Solidarity of Heroes probeert iets te doen en Doubling Season zegt doe dat twee keer zo veel. Aangzien Solidarity of Heroes er twee probeert te plaatsen en Doubling Season daar dan vier van maakt, eindig je dus met een creature met zes counters.

EDIT: zucht

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2016 15:47:00

Dat worden er 6. Solidarity wil er twee op gooien en Doubling Season vervangt die twee door deze te verdubbelen (met zijn replacement effect).

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2016 14:49:00

Als ik een Doubling Season heb liggen en ik speel Solidarity of Heroes op een creature met 2 +1/+1 counters, hou ik dan een creature met 6 +1/+1 counters erop over, of 8?

Oracle

Instant 

Strive - This spell costs 1G more to cast for each target beyond the first.
Choose any number of target creatures. Double the number of +1/+1 counters on each of them.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/26/2014
Solidarity of Heroes can target any creatures, not just ones with +1/+1 counters on them. Notably, heroic abilities of any target creatures that put +1/+1 counters on that creature will resolve before Solidarity of Heroes.

4/26/2014
You choose how many targets each spell with a strive ability has and what those targets are as you cast it. It’s legal to cast such a spell with no targets, although this is rarely a good idea. You can’t choose the same target more than once for a single strive spell.

4/26/2014
The mana cost and converted mana cost of strive spells don’t change no matter how many targets they have. Strive abilities affect only what you pay.

4/26/2014
If all of the spell’s targets are illegal when the spell tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen. If one or more of its targets are legal when it tries to resolve, the spell will resolve and affect only those legal targets. It will have no effect on any illegal targets.

4/26/2014
If such a spell is copied, and the effect that copies the spell allows a player to choose new targets for the copy, the number of targets can’t be changed. The player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

4/26/2014
If a spell or ability allows you to cast a strive spell without paying its mana cost, you must pay the additional costs for any targets beyond the first.

Decktips