Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Undercity Plague

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Rare Gatecrash Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 5
0,30
 7
0,40
Undercity Plague | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,30 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40 (7x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-5-2013 15:14:00

Nee dat kan niet. Een kopie is geen kaart. Zodra de kopie wordt ge-exiled, verdwijnt hij. Je kunt een kopie dus simpelweg niet encoden op een beest. Als dat zo was geweest, dan had je bij elke Cipher trigger opnieuw de kaart er onder kunnen leggen en was het aantal encodings cumulatief gaan stijgen bij elke aanval.

(Kleine sidenote: Iets beter gebruik maken van interpunctie en taal. Ik moest je vraag echt even ontcijferen voordat ik begreep wat je precies bedoelde.)

Edit: Ninja's on teh move!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-5-2013 15:11:00

Nee.

Zie de reminder text: "Then you may exile this spell CARD..."

De kopie is geen kaart.

1-5-2013 14:59:00

Geweldige kaart!
Had in de opening hand 2 Undercity Plague + 1 Deathcult Rogue en de rest land. Had mijn vijand al snel hun land weg gesacrificed en toen was het praktisch over =D
6 mana is veel, maar niet te veel en heb ik er nu 3 in mijn Dimir deck zitten!

Vraagje over Cipher:
Als je Undercity Plague op een Deathcult Rogue hebt en je hebt een Echo Mage op het veld kan je dan van je gekopieerde Undercity Plague Cipher gebruiken om dan vervolgens op de Deathcult Rogue zetten zodat je 2 Undercity Plague erop hebt?

17-3-2013 21:24:00

Inderdaad, dat kan gewoon.

17-3-2013 21:23:00

Omdat hier toch vragen gesteld worden over Cipher: Kan je cipher geven aan een creature met een Whispersilk Cloak erop? Want er staat geen target in de reminder text

17-3-2013 13:31:00

Nice, thanks!

17-3-2013 11:20:00

Cipher blijft actief zolang het creature in het spel blijft en de cipher kaart exiled blijft. Zolang je aan de eisen voldoet kan je steeds opnieuw profiteren als je creature schade doet.

17-3-2013 11:15:00

Blijft 'ie gecipherd totdat de creature doodgaat en kun je de Undercity Plague dus elke keer dat de creature damage dealt casten, of kun je 'm maar één keer gebruiken?

16-1-2013 02:10:00

nou vind ik deze wel aardig, kost 6 mana, maar als je hem in mainphase 1 kan spelen en kan cipheren op een creature met iets van evasion, kan je hem 2 keer af laten gaan in 1 beurt. voor 6 mana toch een leuke deal.
daarnaast is het geen aura enchant, de spell ligt niet eens in het spel, dus je hoeft alleen je creature te beschermen om zo ook de cipherkaart te beschermen.

vind dat hele cipher wel grappig, beetje high risk high reward idee.
de cipher spells los bekeken zijn niet zo best, maar als je combat damage door weet te krijgen krijgen ze steeds meer value voor hun cost. promoot attacken, in plaats van die eeuwige control decks.

Kevin (10) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-1-2013 21:15:00

Ik vind Cipher maar een rare manier om auras te maken met een comes into play ability...

Oracle

Sorcery 

Target player loses 1 life, discards a card, then sacrifices a permanent.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.

4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.

4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.

4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.

4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.

4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.

4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.

4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.

4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.

4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.

4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.

Decktips