Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Fathom Mage

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Rare Gatecrash Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
0,50    
Commander Anthology II
 -
0,75    
Commander Legends
 -
0,35    
Gatecrash
 -
0,50
 -
1,95
Prerelease Events
 -
1,50    
Fathom Mage | Gatecrash

Prijs:

€ 0,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
29-1-2013 09:00:00

wel jammer dat deze nu al uit verkocht is, dan gaat zij vast heel duur worden, maarja ieder scimic deck moet deze natuurlijk 4x spelen

28-1-2013 08:21:00

Zo zo, toe maar!

28-1-2013 00:31:00

heb vandaag op de pre-relase een play setje van de pre-release promo weten te bemachtigen ^^

Lars (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-1-2013 01:34:00

Ik ben nu al fan van deze kaart.

22-1-2013 19:34:00

Dat is ook wel heel erg waar ja Maarja als je eenmaal verwend bent heeft het geen nut meer om die kaarten te cutten. Ik ben iemand die heel veel leipe decks maakt wat soms werkt, maar ik heb jammer genoeg nog niet veel gevonden in Gatecrash RTR is nog geweldig thou <3

22-1-2013 19:23:00

Naah zijn wel paar met potentie maar tja met vorige sets was modern erg verwent

22-1-2013 18:03:00

Jammer genoeg merk ik wel door heel gatecrash heen is dat ik niks heel bruikbaars zie voor modern. Dit kaartje is jammer genoeg ook weer 1 mana te duur om lekker te gebruiken. En dat is jammer genoeg zo met ong elke kaart uit de set, allemaal 1 of 2 mana te duur.

22-1-2013 17:01:00

Via combo kan je wel bv Niv-Mizzet, the Firemind Rite of Passage doen en dan gewoon je deck oppakken.

22-1-2013 16:32:00

had leuker geweest als er stont, whenever you draw a card, put a +1/+1 counter on target creature you controll

22-1-2013 15:55:00

Zie mooie synergie met Lorescale Coatl er naast. Je laat deze groeien en de ander groeit meteen mee.

22-1-2013 15:44:00

ja scavenge counters werken ook hierop want et zijn tog +1/+1 counters

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-1-2013 15:28:00

Werkt Deadbridge Goliath en zijn andere scavenge vriendjes? Dat is dan namelijk echt koning

Nee voor zijn alternate cost, maar dan is het alsnog 2 voor 3, en je moet maar net die Fathom Mage hebben liggen. Wel bijna kosteloos, dat wel...

22-1-2013 13:32:00

Voor 5 mana? Je bedoelt dus een Harmonize die voor extra instant is geworden?

10-1-2013 18:16:00

Hiermee wordt Bounty of the Hunt een Ancestral Recall!

Oracle

Creature - Human Wizard 1 / 1

Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Whenever a +1/+1 counter is put on Fathom Mage, you may draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
Fathom Mage’s last ability will trigger whenever any +1/+1 counter is placed on it, not just ones due to the evolve ability.

1/24/2013
If multiple +1/+1 counters are placed on Fathom Mage simultaneously, its last ability will trigger once for each of those counters.

1/24/2013
If Fathom Mage enters the battlefield with a +1/+1 counter on it (perhaps due to Master Biomancer), its last ability will trigger once for each +1/+1 counter it entered the battlefield with.

4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.

4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.

4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.

4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.

4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.

4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.

Decktips