Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Moprh beest entered de battlefield niet, dus Evolve triggered niet. Hij wordt simpelweg gewoon omgedraait. Morph is tevens een special ability die de stack niet gebruikt, voor de volledige info.
Hallo,
Wanneer je een morph creature gebruikt bij evolve. Dan evolved deze als hij als 2/2 opkomt, maar evolved hij dan nogmaals als het creature morphed (uiteraard als die ook hogere power of toughness heeft). Of "entered" een Morph creature niet?
Alvast bedankt!
Groeten Ruud
Nee helaas, ik bedoel deze turn 1, turn 2 acceleration naar Force werkt dus niet.
Dat!
Maar ook de +1/+1 counter komt op de cloudfin raptor en niet op de force of savagery.
Als je bedoelde dat om hier een counter op te leggen je de force speelt, dat werkt wel.
Aangezien de trigger wel op de stack gaat en het niet uitmaakt of de force nog in het spel is wanneer evolve resolved.
Werkt dit met Force of Savagery?
EDIT: Niet dus, het is triggered
tokens werken nouwlijks want die zijn meestal 1/1 of 2/2 en dan werkt maar 1 a 2 keer
Deze is zeker wel goed aangezien je bij Evolve niet perse beestjes hoeft te casten om counters er op te krijgen (tokens poppen werkt dus ook)
Zeker wel goede speel waarde. Groen/blauw gaat denk ik wel mijn kleuren combi worden op de pre-release
Grootste verschil: Delver heeft Instants naast zich nodig om sterker te worden, deze beesten. Blauw staat bekend om sterke non-creature spells, niet de beesten.
Met als verschil dat ie in beurt 8 niet zo'n geweldige topdeck meer is
Mwa, het lijkt me wel een substituut voor Delver in creature-heavy decks, zoals hieronder al wordt duidelijk gemaakt . Hij heeft technisch dezelfde functie, een groeiende T1 drop.
Ik speel alleen maar 8 instant/sorceries dacht ik. Valt vies tegen dus.
Dunno Ik vergelijk hem met delver en dan zie ik dat ie al drie (grotere) creatures nodig heeft om voor even veel aan te kunnen vallen, terwijl een delver in zijn eentje al een aardige threat is.
Vooral het feit dat je er drie grotere creatures voor moet neerleggen spreekt me tegen dus
Ik wil hem wel spelen hoor, in mijn monoblue standard flying deck, met Favorable Winds!
waarom niet?
voor 1 mana een 0/1 flying die alleen maar sterker kan worden.
zo slecht lijkt me dat niet en groten kans dat die beurt 4-5 al 2/3 of 3/4 is.
dus voor een lijkt me dat zo slecht nog niet en anders kan je er altijd nog mee chump bloken
Ben serieus niet zo onder de indruk van dit ding als de meeste mensen (lijken te) zijn
Creature - Bird Mutant 0 / 1
Flying
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.
4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.
4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.
4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.
4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.
4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.
Decktips