Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cloudfin Raptor

Serie: Gatecrash (GTC)

Rarity: Common Gatecrash Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Gatecrash
 5
0,20
 4
1,95
Cloudfin Raptor | Gatecrash

 Op voorraad 

€ 0,20 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,95 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
3-10-2016 18:10:00

Ja, want de Esper Stormblade is meteen een 3/2 wanneer hij er ligt en je hebt een andere multicoloured permanent liggen. Z'n ability is een static ability en is dus meteen van kracht.

3-10-2016 17:38:00

als deze 2/3 is en je speelt een Esper Stormblade (en je controlt een multicolored permanent) -
evolvet deze dan naar 3/4 of niet?

14-7-2014 22:45:00

Die kaarten werken iig allemaal leuk met Ornithopter, die weer terug is in standard

14-7-2014 22:43:00

Dat ja

14-7-2014 22:36:00

Bijna, de trigger van Faerie Impostor ligt al op de stack, deze verdwijnt niet omdat de Faerie Impostor destroyed is door Rapid Hybridization. De wording van de trigger geeft de keuze van 'sacrifice Faerie' of 'return another creature to owner's hand'. Kies gewoon het sacrificen van Faerie Impostor (die al dood is) en je hoeft niets naar je hand te doen.

(De reden dat het met Shrieking Drake niet werkt is omdat je sowieso een creature naar je hand moet doen. Je hebt geen andere opties bij deze trigger behalve iets naar je hand doen. Vandaar mijn verwarring omdat ik dacht dat Faerie Impostor dezelfde trigger had. )

14-7-2014 22:33:00

Voor mij inderdaad in het stacken. Alleen er even niet bij nagedacht dat je ook gewoon niks terug hoeft te halen als je FI sact, wat niet meer hoeft aangezien je daar al een 3/3 van hebt gemaakt.

Ik speel deze kaarten in een deckje dat ik aan het uitproberen was en ik stond ineens per toeval voor dit dilemma.

EDIT: Tnx! Ik hou van macht!

14-7-2014 22:33:00

Dat snap ik, maar ik vroeg me af waarom de vraag überhaupt gesteld was. Als aangegeven kan worden waarom, dan kan er voor gezorgd worden dat hij het de volgende keer misschien niet eens hoeft te vragen - kennis is macht!

14-7-2014 22:30:00

De verwarring bij de uitleg is mijn schuld, ik heb de wording va Faerie Impostor verward met die van Shrieking Drake.

14-7-2014 22:28:00

Waar werd het dan moeilijk voor je? Het stacken opzich? Of het resolven van de Faerie-trigger terwijl de Faerie al weg was?

14-7-2014 22:27:00

Tnx guys. Ik vond het lastig

14-7-2014 22:25:00

There's always that.

14-7-2014 22:24:00

Of niet. Je kan er ook gewoon voor kiezen niks terug te halen. Je moet dan de Faerie sacrificen (wat niet meer uitmaakt, sinds die al kapot is gemaakt door de Hybridization).

14-7-2014 22:20:00

De trigger van Fairy ligt al op de stack Olivier, die resolvet ook nog gewoon (ookal is hij al destroyed door de Rapid Hybridization). Hij moet de 2/3 Cloudfin of de 3/3 Frog dan nog naar z'n hand doen.

14-7-2014 22:20:00

Gaat de trigger van Faerie Impstor niet alnog af, ookal is hij gesact? Want de trigger komt op de stack op het moment dat hij into play komt. Is het dan niet zo dat de trigger van FI nog steeds af gaat ook al is hij gesact?

14-7-2014 22:07:00

er vanuitgaant dat je de Faerie destroyt in reactie op de trigger
heb je een 2/3 raptor en een 3/3 frog

Oracle

Creature - Bird Mutant 0 / 1

Flying
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.

4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.

4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.

4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.

4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.

4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.

Decktips