spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
23-2-2019 9:44:48 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Sakashima’s Student informatie
Serie: Planechase 2012 (PC2)
Rarity: Rare Planechase 2012 Rare
Geef commentaar op Sakashima’s Student
Sakashima’s Student komt voor in
Serie Normaal Foil
Planechase 2012
 -
8,95    
Planechase Anthology
 -
8,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid PR Patiwael (37) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Paul (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
goossens Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Marnix de Jong (49) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Vincent Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Marc (163) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Sakashima’s Student uit Planechase 2012. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-2-2019
Dat kan niet.

Direct nadat Sakashima’s Student in het spel komt en een copy wordt worden State-Based actions uitgevoerd. Op dat moment heb je twee Yuriko, the Tiger’s Shadow liggen, dus moet je er direct 1 naar de graveyard gooien voordat je weer andere dingen mag doen.
Thomas (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-2-2019
Ik wil met sakashima mijn yuriko kopieeren (ik ninjitsu sakashima op een ander unblocked creature).
Daarbij wil ik yuriko ook ninjutsuen in een mistblade shinobi.

Vraag is kan sakashima een kopie worden van yuriko en dan yuriko tijdig terug doen naar mijn hand met de mistblade voordat ik haar moet saccen aan de legendary rule?

Lastige vraag
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2018
Ja.

Je activeert de Ninjutsu ability in de declare blockers step. En als die ge-resolved is, heb je nog alle tijd om dingen te doen voordat je naar de combat damage step gaat.
dooksma (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2018
Als deze in het spel komt dmv ninjitsu, kan je hem dan nog destroyen voordat hij damage doet?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2018
Nee. Er is geen enkele relatie tussen het creature dat je naar je hand terugstuurt, en deze.

Equipments blijven unattached op de battlefield achter en aura's gaan naar de graveyard als state-based actions gecheckt worden.
dooksma (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2018
Als sakashima in het spel komt voor een creature die ge equipped is, krijgt hij die dan ook automatisch aan zijn kont hangen?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-5-2015
Ja, het is wellicht een tikkeltje verwarrend, maar een dergelijke creature heeft nooit "attacked", maar hij is wel degelijk "attacking". De reminder text van Ninjutsu zegt dat ook letterlijk: "Put it onto the battlefield [...] attacking".

Een creature is "attacking" vanaf het moment dat hij als aanvaller gedeclared is of als attacking creature op de battlefield gelegd is. Als dat in de declare attackers step is, dan kun je jouw sacrifice-effect ook in de declare attackers step spelen. Aangezien Ninjutsu uberhaupt pas in de declare blockers step geactiveerd kan worden, ben je je tegenstander dan inderdaad voor.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (278) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-5-2015
Q. Kun je een effect zoals "targer player sacrifices an attacking monster" gebruiken tegen ninjutsu dingen die nooit als attacker gedeclared zijn?
A. Ja, ze zijn niet declared als attackers maar komen wel attacking het veld in. Dus tellen ze gewoon als "an attacking creature".

Q. En is het mogelijk zo'n effect te gebruiken nog voordat je blockers declared zodat de tegenstander ninjutsu niet eens kan activeren?
A. Dat kan, hij kan Ninjutsu pas activeren nadat jij blockers declared hebt. Voordat je blockers declared kan je dus nog dingen slopen, zodat hij die beestjes niet via Ninjutsu terug kan halen.
Premium lid Hans (30) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-5-2015
Kun je een effect zoals "targer player sacrifices an attacking monster" gebruiken tegen ninjutsu dingen die nooit als attacker gedeclared zijn? En is het mogelijk zo'n effect te gebruiken nog voordat je blockers declared zodat de tegenstander ninjutsu niet eens kan activeren?
Joen (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2013
Dat is wel heel erg cool dus.
Nieuwe mogelijkheden voor mijn aankomend blink-georiënteerd deckje.
Official Rules Advisor Johan (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2013
Wat je voorstelt kan inderdaad, zolang je voldoende mana hebt.

Q: I heard you can use ninjutsu to bounce multiple unblocked creatures--is this true? If so, how?
A: Yes, you can do this. Simply activate the ninjutsu ability, bouncing one creature, and then activate the ability again in response to itself, bouncing another creature, and so on and so forth until you have bounced as many creatures as you like. Then, the first ninjutsu ability to resolve will put the Ninja onto the battlefield.

Bron: hier
NederMagic Rules Advisor Nik de Slachter (Geleen) (28) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2013
Zoals ik het lees zou dat eigenlijk ook gewoon moeten kunnen, maar ik heb nog nooit van die functionaliteit gehoord dus misschien zit ik wel fout Natuurlijk ben je wel bottlenecked door het aantal unblocked creatures dat je op tafel hebt.
Joen (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2013
Is het eigenlijk mogelijk om meerdere beesten met één kaart te Ninjutsu-en? Als ik bijvoorbeeld een full attack maak, en daarna een mass removal spell wil spelen.

Er staat, zoals ik lees:
1U, bounce unblocked a creature --> put Student in play.

Dus, het zou mogelijk zijn, door meerdere keren 1U te betalen, steeds als reactie op de andere activatie. Of is er iets dat dit voorkomt?
Official Rules Advisor Shazu - Dordrecht (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-1-2013
"En dan nu de runner-up prijs"
(nervous giggles are heard from all around the room)

"De runner-up prijs gaat naar Leslie!"
(6 people die instantly. A shockwave with the force of 10 Hiroshima bombings erupts from the studio, causing billions of dollars worth of damage. The surviving audience members begin urinating and vomiting on each other, all while laughing uncontrollably from the funniest joke ever told)

(Ik kan het snappen als deze post wordt gedelete. Bij voorbaat sorry.)
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (119) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-1-2013
Man in net pak op podium met duizenden toeschouwers: *Microfoongepiep* "En nu het moment waar we allemaal op gewacht hebben!

...De winnaar...

...van 2013...

...van de jaarlijkse Nedermagic wedstrijd 'Wie Maakt Het Beste Magickaart Commentaar'...

...gaat dit jaar naar...

...

SANDER, THE MEDDLING MAAAAAAGE! Gefeliciteerd! Kom het podium op jongen, dan kan je je kan je bokaal op komen halen!"

*Applaus, gejuich en shots van huilende meisjes*

Heb je nog wat woorden om deze eervolle prijs te verzegelen?"

Sander: "I like turles."
Meer commentaar >
Sakashima’s Student | Planechase 2012
Oracle tekst
Creature - Human Ninja 0 / 0
Ninjutsu 1U (1U, Return an unblocked attacker you control to hand: Put this card onto the battlefield from your hand tapped and attacking.)
You may have Sakashima's Student enter the battlefield as a copy of any creature on the battlefield, except it's a Ninja in addition to its other creature types.
Rating na 3 stemmen
Tournooi info
Legal in: Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
6/1/2012
Because you return the unblocked attacking creature to its owner’s hand while activating the ninjutsu ability, you can’t have Sakashima’s Student enter the battlefield as a copy of that creature.

6/1/2012
Sakashima’s Student copies exactly what was printed on the original creature (unless that creature is copying something else or is a token; see below) and it is a Ninja in addition to its other types. It doesn’t copy whether that creature is tapped or untapped, whether it has any counters on it or any Auras and Equipment attached to it, or any non-copy effects that have changed its power, toughness, types, color, or so on.

6/1/2012
If the chosen creature has X in its mana cost, X is zero.

6/1/2012
If the chosen creature is copying something else (for example, if the chosen creature is another Sakashima’s Student), then your Sakashima’s Student enters the battlefield as whatever the chosen creature copied.

6/1/2012
If the chosen creature is a token, Sakashima’s Student copies the original characteristics of that token as stated by the effect that put the token onto the battlefield. Sakashima’s Student is not a token.

6/1/2012
Any enters-the-battlefield abilities of the copied creature will trigger when Sakashima’s Student enters the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the chosen creature (like devour) will also work.

6/1/2012
If Sakashima’s Student somehow enters the battlefield at the same time as another creature, Sakashima’s Student can’t become a copy of that creature. You may choose only a creature that’s already on the battlefield.

6/1/2012
You can choose not to copy anything. In that case, Sakashima’s Student enters the battlefield as a 0/0 creature, and is probably put into the graveyard immediately.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Sakashima’s Student samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Sakashima’s Student
Zoek decks met Sakashima’s Student
Sakashima’s Student toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Planechase 2012 / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 20 leden ingelogd op NederMagic.
20871 paginas bekeken sinds 22-2-2019 23:55:33
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.