Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2011 (CMD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 5,95 | |||
Commander Anthology II | 5,95 |
Prijs:
€ 5,95
Skullbriar en Scavenge dat werkt toch? Stel dat hij 10 +1/+1 counters heeft in de graveyard dan kan je voor met Varolz, the Scar-Striped toch voor 2 mana ergens 11 +1/+1 counters opleggen? Afgaande op de FAQ hiernaast die zegt dat de P/T ook meeveranderd in de graveyard.
Het is wel de ultieme Slith
Ik vind `m hardstikke leuk, deze. Ik hou ook erg van die Golgari-kleuren. Maar het feit blijft dat er zoveel manieren zijn om deze lam te leggen via z'n eigen unieke ability - zoals gezegd, Black Sun’s Zenith maar ook infect, wither, Gwafa Hazid, Profiteer en - hoe erg is dit - zelfs Homeland common Torture.
Komt nog eens bij dat je als tegenstander niet eens per sé hoeft te rekenen op Skullbriar; sommige van bovenstaande deck je misschien standaard al in! Hoe is de ervaring van andere mensen met/tegen Skullbriar?
zou anders wel erg lullig zijn, aangezien landjes kleurloos zijn
Ja hoor, dat mag gewoon. Dat mag bij iedere Commander, en bij bijv. Karn, Silver Golem moet dat.
als je deze als commander in edh speelt dan kun je toch nogsteeds colorless spelen?
Nee dat is triggered, dus te laat.
Koen, je bent me voor want ik zag het te laat en ik wilde mezelf net corrigeren...
Graft (Zoals Llanowar Reborn) werkt niet
Er zijn wel Bramblewood Paragon (en de wizard en rogue variant) en Dearly Departed, maar dan moet je iets hebben om met creaturetypes te rotzooien.
Uit mijn hoofd gezegd zijn er geen kaarten met +1/+1 counters die snel genoeg zijn, maar je kunt het nog proberen met Gaea’s Anthem
De meeste kaarten met +1/+1 counters zijn te laat als hier al een -1/-1 counter op ligt. Zijn er kaarten die snel genoeg zijn, a la persist?
Om deze na zo'n geval als hieronder te kunnen redden zeg maar.
Die vallen tegen elkaar weg (op het moment dat state-based actions gecheckt worden).
CR 704. State-Based Actions
704.5r If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.
ja dat vroeg ik me af of dat dan zo blijft liggen haha
maar de vraag is eigenlijk stel je hebt deze met 5x +1/+1 en het lukt om er een -1/-1 counter op te leggen word het dan gewoon 4x +1/+1 of is het 5x +1/+1 en een -1/-1?
anders is me Contagion Engine zo nutteloos
Foutje bedankt!
Afgelopen vrijdag lag deze vriendelijke vriend in het spel met 1 +1/+1 counter erop.
Toen speelde ik een Black Sun’s Zenith met een X = 3.
Floeps, een Skullie met 2 -1/-1 counters. Krijg die nog maar eens in het spel...xD
Legendary Creature - Zombie Elemental 1 / 1
Haste
Whenever Skullbriar, the Walking Grave deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
Counters remain on Skullbriar as it moves to any zone other than a player's hand or library.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
Skullbriar will get one +1/+1 counter each time it deals combat damage to a player (including you if its combat damage gets redirected), regardless of how much damage is dealt.
9/22/2011
Skullbriar retains all counters, not just +1/+1 counters.
9/22/2011
The counters that remain on Skullbriar as it changes zones aren’t “placed” on Skullbriar. Effects like Doubling Season’s and Melira, Sylvok Outcast’s won’t affect those counters.
9/22/2011
Counters that adjust power and/or toughness affect Skullbriar’s power and/or toughness in zones other than the battlefield. For example, a Skullbriar in the command zone with a +1/+1 counter on it will be 2/2.
9/22/2011
Effects that last “for as long as that creature has a [kind of] counter on it,” such as Aven Mimeomancer’s, stop applying to Skullbriar once it leaves the battlefield. Even though Skullbriar retains the counters, it becomes a new object with no relation to its last existence in its previous zone.
9/22/2011
Skullbriar’s last ability only works if it has that ability in the zone it’s moving from. For example, with Yixlid Jailer (“Cards in graveyards lose all abilities”) on the battlefield, a Skullbriar with a counter on it in a graveyard loses that counter when it’s put onto the battlefield. Conversely, that Skullbriar moving from the graveyard to the battlefield would retain that counter if Humility (“All creatures lose all abilities and are 1/1”) were on the battlefield; if Skullbriar then left the battlefield with Humility still on the battlefield, it would lose the counter.
9/22/2011
If a card becomes a copy of Skullbriar, counters will remain on that card when it leaves the battlefield (unless it goes to your hand or library). Once it does so, it stops being a copy of Skullbriar, so those counters will cease to exist when that card next changes zones.
Decktips