Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 160.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
24-7-2014 00:07:00

Draft of sealed met een core set kan al snel saai worden, omdat er niet erg veel spannende thema's of verschillende strategieën in de set zitten. Blauw pakt wat kaarten en heeft flyers, rood heeft burn, je kent het wel. Soms kom je opeens een bijna onverslaanbare bom tegen, die zonder nadenken in je deck gaat, of die je tegenstander speelt en waardoor jij direct verliest, ongeacht de rest van de game en de board state.
Maar gelukkig hebben we ook een aantal gave build-around rares: funky kaarten die, als je ze in booster 3 opent, meestal onspeelbaar zijn, die een Spike zal vermijden, die in serieus constructed geen play zal zien, maar waar Johnny na afloop van de draft blij mee is en die je draft een onverwachte richting kan geven.



Tymaret maakt Portent of Betrayal opeens een stuk beter, de Warchief is een typische Lord die je beloont voor het picken van een matige Centaur boven een betere Giant, en de Stockpile geeft je op een heel andere manier een beloning voor het draften van Zombies. Nu vind ik een Lord een beetje saai, de Stockpile wat beperkt, maar Tymaret laat je veel kanten op gaan, terwijl het wel een echte build around kaart is, die je picks en je deckstijl flink beïnvloedt. Zat er maar meer van dit soort kaarten in M15...

Design een wacky build-around kaart voor M15!
*Rare
*Card type naar keuze (geen planeswalker, waarschijnlijk ook geen landje)
*Past in M15, dus mono colored (of kleurloos artifact)
*Heeft een uniek en verrassend effect
*Hoeft niet erg sterk te zijn, als het maar een bepaald deck een enorme kick geeft
*Flavor is erg belangrijk, M15 is weer back to basic
*Denk aan de color pie filosofie
*Vermeld naam, mana cost, card type, oracle text, P/T, et cetera
*Zorg dat het op een kaart kan passen.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greets,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (60)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
26-7-2014 19:20:00

@Arghore, @Imahilus,

Dat is mijn fout het is de bedoeling dat mijn kaart je creatures defender geeft, Ik dacht dat walls automatisch de "walls cannot attack" kregen. Ik denk dat legendary niet nodig is omdat het een rare is in een draft omgeving maar dit kan een fout van mij zijn.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
mocht iemand mijn post willen aanpassen door dit in te vullen op de plek waar nu de verkeerde ability gegeven staat:

"other green creatures you control gain defender and are walls in addition too their other types"
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is inderdaad een soort drawback maar je kunt wel dingen eromheen doen en het werkt alleen op groene creatures. (bijv. Netcaster Spider) dit is een prima wall terwijl jouw rode creatures bijv. gewoon kunnen aanvallen. (je gaat immers hoogst waarschijnlijk niet mono-coloured in draft)

26-7-2014 19:24:00

2R spite of the meek
enchantment
creatures you control have; when this creature comes into play it deals 4 minus this creatures converted manacost damage to target creature or player.

ik timede out. Goedkoper dan pandemonium. (jeej) Maakt goedkope drops die meestal unplayable zijn ineens wat meer playable. ornithopter schiet 4 damage, fugitive wizard schiet 3 damage, grizly bears 2, etc. oftewel hoe meer durdles in je deck hoe beter. Jammer dat hij niet uncommon is maar dat is wel vaker met dit soort kaarten.

26-7-2014 22:12:00

@1Lennert: geinigste aan je kaart is dat je het zo hebt verwoord dat je beesten zelf die schade doen. Dat wordt groot feest in een deck vol infectbeestjes.

26-7-2014 22:25:00

Dragon Fodder: deal 8 damage to target player

26-7-2014 23:38:00

Wat dacht je van Alliance of Arms dustin
Of Brood Birthing: 12 schade
Of Prossh, Skyraider of Kher... eerste keer dat je hem cast 6x4 = pijn.
Army of the Damned.... etc

27-7-2014 00:55:00

Jammer dat er van die subtiele kleine dingen gelijk een kaart broken kunnen maken terwijl het heel makkelijk te fixen is, Bijvoorbeeld door alleen op non tokens te triggeren.

Over kleine dingen gesproken, ik had meteen begrepen dat de kaart van klaas bedoeld was om defender te geven, en had dat eigenlijk ook wel even moeten melden als ik toch die feed back gaf, ik vond het alleen een stuk logischer dan het legendary gedeelte, het is gewoon dat de kaart een legendary feel geeft (naam, titel zoals alle legendary) en hoewel je hem voor draft bedoelt, weet ik zeker dat mensen er een commander om heen zouden willen bouwen.


Ik vind het leuk dat deze prijsvragen altijd zoveel creativiteit opwekt, er komen altijd leuke resultaten uit ik vind het mee doen ook veel belangrijker dan winnen.

27-7-2014 02:06:00



In aanloop naar Khans of Tarkir, met hun Wedges, wil ik een kaart die mechanisch een band heeft met zijn twee enemy colors. Een band die zwart heeft met wit en groen is de manipulatie met levenspunten; wit en groen geven levens, en zwart kan daar dingen mee doen.

In limited doet het niet veel, tenzij je er een lifegain deck hebt. Wordt Meditation Puzzle toch nog speelbaar?
In M15 is de lifegain vooral wit en zwart, en de enige monogroene lifegainer is Verdant Haven. Dus pusht dit vooral de specifieke lifepoints manipulatie archetype.

27-7-2014 09:36:00

mwoah, Pandemonium laat de creatures ook de damage doen. het maakt in M15 raise the alarm en trips busted. Maar dat zijn ze al. late game is raise nu wel goed. evenals Fugitive Wizard. het maakt crappige draws in M15 goed en dat is tof om in een deck te hebben.
In modern zijn er wel meer busted dingen. Splinter Twin, Living End, urzatron, etc. Ga jij een deck modern deck bouwen met dragon fodder?
De non token clausule was goed geweest ja.

27-7-2014 17:30:00



Soul Glare
Spell- Instant
When Soul Glare comes into play target players reveals top 10 cards of his or her library. You may discard any amount of the cards revealed with Soul Glare.
"He who believes in nobody knows he himself is not to be trusted."

27-7-2014 19:27:00

@Milthon, hoe bedoel je? Instants komen niet in play, en kaarten worden niet gediscard vanuit de library.

27-7-2014 20:28:00

Johannes je hebt gelijk XD Het is slechts een droom die nooit zal uitkomen. Discard is altijd heel beperkt omdat het vanuit the hand of target player moet komen. Is mijn eerste kaart ooit dus ik hoop dat een MOD hem ff kan verwijderen dan ga ik hem aanpassen, als dat mogelijk is tenminste.

28-7-2014 00:41:00

Welkom bij de competitie! Ik ga je inzending niet wissen (dat is oneerlijk naar de andere deelnemers toe), maar je mag hem wel aanpassen/opnieuw verwoorden om hem printbaar te maken. Ik reken inzendingen nooit af op technische details, maar op wat de bedoeling is. Dit is wat ik denk dat je wilt:

Soul Glare
Instant
Target player reveals the top 10 cards of his or her library. You may put any number of those cards into their owner's graveyard, then put the rest on top of that player's library in any order.

28-7-2014 12:13:00

Return for Justice (W/B)(W/B)(W/B)

Sorcery

Return a creature form your graveyard into the battlefield. If was spend this way gain life equal to the converded mana cost. If was spend this put -1/-1 counters on target creature eqaul to the converded mana cost. If and was spend it way, you may choose both.


Vrij simpel maar effectief. kan heel veel pijn zorgen als eind bomb.
jij zit in die topdeck modes en denkt shit ik moet toch nu iets pakken dat mij kan helpen terug te komen of te winnen.

Edit: hoe krijg ik die juiste mana kost dat jij mag kiezen voor of te betalen ??. zal iemand mij daar kunnen helpen ?? of aan passen ?

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-7-2014 12:33:00

*Past in M15, dus mono colored (of kleurloos artifact)

Blijft interessant hoeveel mensen vergeten de criteria te lezen...

28-7-2014 14:31:00

Attack off the walls

Artifact

All creatures on the battlefied with defender, loses this abbility and all other creatures gaines defender.
(Creatures with defender can't attack)

--------------------------------------------------------------

fear the walls!!

________________________________________________________
In een draft zou ik deze kaart als sideboard kaart willen gebruiken, voor als je 1-0 voorstaat. dan kan je de game rekken tot einde tijd.
voor de rest pick je dus walls en + counters.

Is dit gemeen, misschien wel, maar lijkt mij wel humor


28-7-2014 15:33:00

Analgesic Overuse,
Enchantment, rare.

Whenever a player's life total is twice the amount of life he started the game with, that player loses the game.

"Life can be /too/ good"




Aanvallen, poison uitdelen, millen... Waarom zou je altijd moeten winnen door je tegenstanders te benadelen? Wees lief voor je medemens!

Deze wacky rare vergt wel een deck dat om hem gebouwt is. Speel je puur op M15, dan kun je met Congregates en Eternal Thirst of {=jorumbai murk lurker} je tegenstander het al erg lastig maken. Speel je meer dan M15, dan zijn er nog veel meer leuke combinaties te bedenken! En speelt je tegenstander met Oloro, Ageless Ascetic, dan heeft hij een probleem.

De flavortext is een variate op Prosperity .

28-7-2014 21:12:00



Als je deze pakt, worden alle kaarten met targets van jou en van je tegenstander waardeloos. In een draft worden dus spells met targets slechter en zou je ervoor kunnen kiezen om deze minder te pakken. Of je moet goed kijken wanneer je de All-Embracing One in het spel legt. Bijvoorbeeld vroeg, zodat je er veel meer mee kan aanvallen, of later, als je al je target spells al gespeeld hebt.

In constructed zou je een (almost) only creature deck kunnen spelen. Dan worden de spells met target van de tegenstander nutteloos. Omdat jij die niet speelt, heb jij er geen last van, en speel je om (een deel van) het nadeel heen wat jij ook hebt. Geeft dus creature-based (rush) decks een goede boost, omdat jouw creatures moeilijker weg te krijgen worden en het een grote creature is voor relatief weinig mana.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-7-2014 22:43:00

In een lichtelijke after festival bui met een drankje op hand dit ontworpen:

Albtraum of Unity
Artifact - Rare

You may tap up to six creatures your opponent control to pay for your convoke costs. You lose one life for each creature you don't control tapped this way.

'You have my life and I have yours... even more'

----
Ik weet dat convoke in de set zit, maar niet of zoiets als mijn kaart al bestaat, ik kon het in ieder geval niet vinden. De zwarte mana leek mij wel gepast vanwege lifeloss en dus colorpile. Daarbij is het wel een leuke kaart om het deck op aan te passen. Je kan toch 6 beesten van je tegenstander tappen en op het juiste moment met het juiste deck kan dat spelbepalend zijn. Verder lijkt mij de kaart bijzonder genoeg om gekke dingen te verwachten.
Ik weet dat ik 150 woorden mag gebruiken maar dat ga ik ruimschoots niet halen en is hiermee alles gezegd en hoop ik dat mijn kaart bevalt. Ik heb hem eigenlijk gepost puur voor de fun en niet zozeer serieus omdat ik niet echt veel tijd heb gehad om iets uit te denken. Oh dit zijn dan in totaal toch nog precies de 150 woorden.

29-7-2014 15:28:00

Patrick: bingo! Een Pack Rat die niet broken is van zichzelf, maar die je beloont voor een bepaalde strategie. Lastig om voldoende artifacts bij elkaar te krijgen, maar de beloning lijkt het zeker waard te zijn.

Joep: ik vrees dat dit niet helemaal werkt zoals je hoopt. Als ik een Lightning Strike speel op mijn tegenstanders Hill Giant, gaat die dood zodra SBA worden gecheckt, en pas daarna triggert Burning Scent. Die doet geen damage aan het creature, dus krijg je ook geen token. Het werkt alleen als je exact (toughness – 1) damage doet, en dat is wel extreem beperkt.

Bjorn: gaaf! Maakt lifegain (Soulmender!) opeens een stuk beter, Raise the Alarm wordt beter dan een random beer, aanvallen met een 4/4 vlieger of een beurtje wachten en een extra vlieger krijgen... leuk!

Toby: erg elegant, leuke kaart, goede interne synergie. Maar een 1/4 vanilla voor 2 mana is al aan de sterke kant, laat staan als je er zo'n ability bij krijgt... dus of de mana cost omhoog, of de toughness omlaag voor een meer gebalanceerde kaart. Maar tja, als je een van beide doet, is je kaart niet meer zo leuk als hij nu is... lastig.

Niels: ingewikkeld, maar dat mag zeker voor een rare. Gooit het spel opeens helemaal om, je wilt wel non-green evasion beesten hebben om te kunnen winnen. Dus tijdens je draft moet je al bedenken dat je niet alleen maar groene fatties pakt.

Lennert: maakt RDW of Boros aggro opeens speelbaar in M15. Beloont je voor het spelen van veel weenies, en geeft een moeilijke keuze: beurt 2 Goblin Piker spelen en hopen dat hij veel combat damage doet, of even wachten en er een gratis Shock bij krijgen... nice job! Alleen had je wel even moeten vermelden dat het alleen triggert op non-token creatures

Johannes: heel gemeen kaartje, zeker met Child of Night. Goede keuze voor een 0/2, echt alleen speelbaar als je hem redelijk consequent kunt misbruiken.

Milthon: dit is geen build-around kaart, dit is een kaart die ik in elk zwart deck zou stoppen. Als hij resolvet, weet ik zeker dat mijn tegenstander de volgende 5 beurten helemaal niets nuttigs trekt, en ik dus ga winnen (tenzij ik al extreem achter stond). Sterke kaart, doet iets typisch zwarts, maar is helaas niet het soort kaart waar ik voor deze prijsvraag naar op zoek was.

Anko: gemeen, maar niet veel gemener dan Moat. Het effect van Animate Wall is awkward, de meeste defenders hebben 0 power. Probleem is dat het een artifact is en je hem ongeacht de rest van je deck altijd Game 2 kunt inboarden als de eerste game lang duurde.

Jos: goede poging, maar is meer vervelend dan game-warping: door de shroud kan je tegenstander er helemaal niets aan doen (er zit geen WoG in de set), combat wordt wel erg saai zonder trucjes. Hexproof was dan nog een betere keuze geweest.


De eervolle vermeldingen gaan naar Bjorn en Niels, een bijzonder eervolle vermelding naar Johannes (die t/m 4 augustus niet kan winnen), en de winnaar is Patrick, gefeliciteerd! Een echte build-around kaart, als je hem booster 3 opent is hij waarschijnlijk onspeelbaar en wheelt hij 2x. Maar als first pick, samen met wat leuke equipments en Bronze Sables...

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

29-7-2014 19:07:00

Gefeliciteerd Patrick...

Dank je ... dank je...

29-7-2014 19:29:00

Gefeliciteerd, mooie kaart! =D


Maar:

"funky kaarten die, als je ze in booster 3 opent, meestal onspeelbaar zijn"
"die je draft een onverwachte richting kan geven."
"*Heeft een uniek en verrassend effect"

Wat dat betreft vind ik het jammer dat de '2' winnaars een kaart hebben die juist wel in 1 van de established archetypes van deze set passen. UR is een artifact deck en WB is een lifegain deck. Dus zouden deze kaarten ook boosters 3 zonder nadenken in je deck gaan als je er al op zit, en ook als je hem booster 1 pakt open je niet echt de weg naar een unieke draft maar iets dat je elke draft kan draften als het open is.

29-7-2014 21:33:00

@Toby Wat als jouw kaart 1 mana had gekost en een 1/1 was geweest. Ik denk dat die met een dergelijke mana cost prima speelbaar geweest was in limited en zelfs daar buiten. Ook een prima bouw om mij heen kaart.

29-7-2014 21:47:00

Sterker nog als 1/2 voor 1 mana had ook nog wel gekund. Zie DRS.

29-7-2014 22:49:00

Ja de costing van mijn kaart vond ik erg moeilijk. Het probleem was dat het eigenlijk een kaart wil zijn, maar dan is het in limited en casual constructed met veel minder kaarten te combineren dus ik wilde het op houden. Maar 1/1 double strike leek me te goed voor die cost en 1/3 stond zo matig. Misschien was een 1 of 3 drop beter geweest idd.

Wel blijf ik van mening dat de huidige versie niet persé OP is. Kijk naar kaarten als Hero of Bladehold en Brimaz, King of Oreskos. Dit soort kaarten lijken undercosted/broken maar vallen in de praktijk toch genoeg mee.
En kijk ook naar een kaart als Ensoul Artifact. Ja er zijn droomhanden waarmee die of deze nuts gaan, maar als je niet de goede combinaties pakt heb je inferieure kaarten in je deck.
Tenslotte, als blauw een kaart als Frostburn Weird kan krijgen moet wit toch wel dit aankunnen? =D

29-7-2014 23:09:00

Gefeliciteerd Patrick!

Als reactie op de feedback: Ik ging er eigenlijk van uit dat je geen token krijgt als je iets doodmaakt zonder burning scent. Mijn (best wel kromme) logica was "als de creature doodgaat zonder burning scent, heb je burning scent sowieso niet nodig." Ik zag de extra damage als het main effect, niet de token. Nu ik terugkijkt trekt de token veel meer de aandacht.

Ik denk dat het achteraf beter was geweest als ik gewoon die hele extra damage achterwege had gelaten en ervan had gemaakt:

Burning scent
Enchantment
Whenever a creature dealt non-combat damage by a red source you control dies, put a 1/1 red goblin creature token with haste into the battlefield.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]