Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Living End

Serie: Time Spiral (TSP)

Rarity: Rare Time Spiral Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Time Spiral
 8
11,95
 -
29,95
Time Spiral Remastered
 -
7,95
 -
9,95
Living End | Time Spiral

 Op voorraad 

€ 11,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2019 21:00:00

25-5-2019 19:46:00

Yawgmoth's Won't

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2019 12:36:00

Yawgmoth’s Will!

Edit: laat maar...

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2019 12:17:00

Is Living Death niet gewoon de betere optie om als finisher te gebruiken?

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2019 10:40:00

Ik denk dat Finale of Promise een van de weinige opties zijn om dit soort kaarten vanuit je graveyard te spelen.

25-5-2019 10:36:00

ik wil deze graag als finisher voor mijn dredge deck gebruiken, weet iemand een manier om hem uit mijn graf te casten? (ik had namelijk al ontdekt dat Snapcaster Mage niet ging werken)

19-6-2016 01:18:00

Ja, sowieso al iets van 2 jaar, als het niet langer is.

18-6-2016 22:54:00

Dat is waarom deze jongen 10,50 is. Living End is al een tijdje een Modern deck dat precies werkt zoals hij het zegt.

18-6-2016 22:44:00

https://www.youtube.com/watch?v=r06FXPl1FH8

leuk deck idee voor Living End

29-11-2015 12:13:00

Hoi Dustin,

Bedankt voor de heldere uitleg.

Groetjes, Barrie

28-11-2015 08:41:00

Het saccen en terugkomen gebeurt niet tegelijk, kijk maar naar het woordje "then" in de text. Je hebt wel gelijk dat je tussendoor geen priority krijgt! Als je eerst je beesten aan Ravager sact (of met Living End op de stack, maar voordat deze begint te resolven), werkt het: alle beesten uit je graveyard worden exiled, Ravager wordt gesact (modular triggert), beesten komen terug, modular trigger gaat op de stack en je kiest een target artifact creature voor je +1/+1 counters.
TL;DR: het werkt anders dan je dacht, maar het eindresultaat is precies wat je wilde.

28-11-2015 02:55:00

Kan ik mijn beesten via Arcbound Ravager saccen en vervolgens ravager dood laten gaan zodat ik de modular counters kan overhevelen naar 1 van de artifact creatures die straks weer in het spel gaat komen?

Volgens mij moet dat kunnen omdat het saccen en terug leggen eigenlijk tegelijk gebeurt. Klopt dit?

13-6-2013 00:40:00

hier heb je een tutorial vid voor living end cycling deck in modern. hier

17-8-2011 03:39:00

Ik speelde net in een type Modern testspelletje tegen een deck met daarin deze kaart, veel dikke cycling creatures en een boel cascade vriendjes. Ontzettend naar!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 18:40:00

De stack ziet er in eerste instantie zo uit:


---TOP
ability van Tormod's Crypt
Living End
---BOTTOM


Eerst de ability van Tormod’s Crypt laten resolven. Dan is je graveyard leeg.

Living End ligt nu nog steeds op de stack. Dan speel je een spell/ability om een creature card te discarden. Die komt nu weer bovenop Living End te liggen. De stack ziet er nu zo uit:


---TOP
discard spell/ability
Living End
---BOTTOM


Bovenste resolvet eerst; creature card wordt gediscard. Vervolgens resolvet Living End.

---

Wat Shriekmaw betreft: Eerst komt alles inderdaad tegelijkertijd de battlefield binnen en daardoor triggeren de enter-the-battlefield abilities vervolgens. Maar alles ligt op dit moment dus al op de battlefield, dus je kunt nu inderdaad die Tarmogoyf targeten.

Oracle

Sorcery 

Suspend 3-2BB (Rather than cast this card from your hand, pay 2BB and exile it with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.)
Each player exiles all creature cards from their graveyard, then sacrifices all creatures they control, then puts all cards they exiled this way onto the battlefield.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
“All cards they exiled this way” refers only to the cards exiled in the first part of the effect. If a replacement effect (such as Leyline of the Void) exiles any of the sacrificed creatures instead of putting them into the graveyard, those cards aren’t returned to the battlefield.

6/7/2013
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage’s effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.

6/7/2013
Exiling a card with suspend isn’t casting that card. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to.

6/7/2013
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it’s exiled.

6/7/2013
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card’s owner’s next upkeep.

6/7/2013
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn’t matter why the last time counter was removed or what effect removed it.

6/7/2013
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can’t be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card’s type are ignored.

6/7/2013
If you can’t cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there’s enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren’t forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.

6/7/2013
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).

6/7/2013
Although originally printed with a characteristic-defining ability that defined its color, this card now has a color indicator. This color indicator can’t be affected by text-changing effects (such as the one created by Crystal Spray), although color-changing effects can still overwrite it.

9/20/2016
This has no mana cost, which means its mana cost can’t be paid for effects such as replicate from Djinn Illuminatus or flashback from Snapcaster Mage.

Decktips