Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] Playing Heroes vs. Monsters

Scroll: [boven|reacties|beneden]
2-1-2014 03:43:00

Hallo allemaal en welkom bij weer een column van mijn hand. De vorige is al weer van zo'n 3 maanden geleden, hoog tijd dus voor een nieuwe. Dit keer geen Building on a Budget-column zoals gewoonlijk maar een stukje tekst over een Duel Deck dat al een behoorlijke tijd uit is: Heroes vs. Monsters. Waarom er nu dan nog iets over schrijven? Omdat m'n tweelingbroer Max dit Duel Deck het afgelopen weekend tijdens zijn weekendje Haarlem en omstreken heeft gekocht en ik spelen alleen niet heel erg boeiend vind. Zo maak ik dus van de nood een deugd. Wat je vandaag gaat lezen over Heroes vs. Monsters: hoe verhouden de decks zich tot elkaar, speeltips, en een algeheel oordeel. Klinkt goed? Lees dan verder.





Voor wie minder bekend is met het concept ‘Duel Decks': Duel Decks zijn kant-en-klare, op elkaar afgestemde decks die Wizards 2x per jaar uitbrengt. Als het goed is, is de winst/verlies-verhouding ongeveer 50/50. Of dat ook geldt voor Heroes vs. Monsters gaan Max en ik uittesten aan de hand van 10 testpotjes. Maar eerst: de decks.

Heroes//Lands (24)
2 Boros Guildgate
11 Mountain
2 New Benalia
9 Plains

//Creatures (19)
1 Figure of Destiny
1 Somberwald Vigilante
1 Cavalry Pegasus
1 Fencing Ace
2 Stun Sniper
1 Thraben Valiant
1 Truefire Paladin
1 Anax and Cymede
1 Auramancer
2 Freewind Equenaut
2 Armory Guard
1 Gustcloak Sentinel
1 Dawnstrike Paladin
1 Nobilis of War
1 Kamahl, Pit Fighter
1 Sun Titan

//Other (17)
2 Condemn
1 Daily Regimen
1 Pay No Heed
1 Righteousness
1 Stand Firm
1 Bonds of Faith
1 Magma Jet
1 Moment of Heroism
1 Ordeal of Purphoros
1 Battle Mastery
1 Griffin Guide
1 Undying Rage
1 Smite the Monstrous
1 Miraculous Recovery
1 Winds of Rath
1 Pyrokinesis

Wat valt op?
- Het deck is rood-wit (just pointing it out).
- Veel one-ofs, waarschijnlijk om het afwisselend te houden.
- Naast het Hero-thema zie ik nog een ander duidelijk thema: aura's. Auramancer haalt aura's terug, Freewind Equenaut wordt beter van aura's, Winds of Rath spaart enchanted creatures en het deck telt 6 aura's.
- Bepaalde kaarten zijn extra goed tegen het Monsters deck, denk aan Stun Sniper, Righteousness en Smite the Monstrous.
- Best veel scry.
- De art van Sun Titan is bad ass!
- Mijns inziens de coolste kaart uit het deck: Figure of Destiny.



Monsters//Lands (25)
11 Forest
2 Kazandu Refuge
2 Llanowar Reborn
10 Mountain
1 Skarrg, the Rage Pits

//Creatures (22)
1 Orcish Lumberjack
2 Deadly Recluse
1 Kavu Predator
1 Satyr Hedonist
1 Zhur-Taa Druid
2 Blood Ogre
1 Troll Ascetic
1 Crowned Ceratok
2 Gorehorn Minotaurs
1 Polukranos, World Eater
1 Deus of Calamity
1 Ghor-Clan Savage
1 Conquering Manticore
1 Crater Hellion
1 Skarrgan Firebird
1 Krosan Tusker
1 Valley Rannet
1 Skarrgan Skybreaker

//Other
2 Prey Upon
1 Shower of Sparks
1 Destructive Revelry
1 Pyroclasm
1 Regrowth
1 Terrifying Presence
1 Beast Within
1 Dragon Blood
1 Fires of Yavimaya
2 Volt Charge

Wat valt hier op?
- Het deck is rood-groen.
- Waar het Heroes deck aura's als subthema heeft, heeft het Monsters deck +1/+1 counters als subthema. Ik tel 7 creatures met bloodthirst en Llanowar Reborn, Crowned Ceratok, Kavu Predator, Polukranos, World Eater, Dragon Blood en Volt Charge doen ook allemaal wat met +1/+1 counters.
- Een aantal kaarten straft het Heroes deck extra hard af, denk aan Crater Hellion, Destructive Revelry en Pyroclasm.
- Mijns inziens de coolste kaart uit het deck: Orcish Lumberjack (denk dat velen het hier met me eens zijn).



Is de winst/verlies-kans echt 50/50 en zijn deze Duel Decks een garantie voor leuke potten? We gaan het zien in de volgende 10 testgames. Ik begin met het deck dat het dichtst bij me staat: Heroes! ()

Testgames: Heroes vs. MonstersGame 1 tegen Monsters
Beginhand: 2 Mountain, Plains, Somberwald Vigilante, Nobilis of War, Griffin Guide, Undying Rage.
Ik begin met Somberwald Vigilante en enchant deze in beurt 3 met Griffin Guide. Voordat ik schade doe cast Max een Destructive Revelry op Griffin Guide. De beurt erop cast ik een Armory Guard. EOT cyclet Max een Krosan Tusker waardoor hij een landje mag zoeken. In zijn beurt cast ie een Deadly Recluse. Met een Somberwald Vigilante en Armory Guard op het veld cast ik vervolgens een Nobilis of War waardoor ik voor 7 schade kan aanvallen. Deadly Recluse en Armory Guard ruilen met elkaar. Met Regrowth haalt Max z'n Deadly Recluse terug en cast deze opnieuw. Ik topdeck dan een erg gelukkige Pyrokinesis en besluit Max' Recluse meteen af te fikken waardoor ik met een 5/4 Nobilis of War en 3/1 Somberwald Vigilante kan doorkomen. Max slaat zichzelf voor z'n hoofd en laat een Prey Upon zien die hij had kunnen gebruiken op z'n Recluse en mijn Nobilis of War. Met lethal damage in het vooruitzicht scoopt Max in beurt 7.



Game 2 tegen Monsters
Beginhand: Boros Guildgate, 2 Plains, Figure of Destiny, Nobilis of War, Sun Titan, Miraculous Recovery.
Een hand vol goodies. Ik start natuurlijk met Figure of Destiny terwijl Max met een Zhur-Taa Druid begint. In beurt 3, 4 en 5 maakt Max geen plays en mag m'n Figure of Destiny 3x doorkomen, eerst als 2/2, daarna als 4/4. In beurt 4 cast ik een Armory Guard die vigilance heeft dankzij Boros Guildgate. Vanaf beurt 5 trek ik geen land meer waardoor Nobilis of War en Sun Titan helaas nooit uit m'n hand komen. Tot twee keer toe stopt Max mijn attack door de combinatie Terrifying Presence + Regrowth. Een Pyroclasm haalt vervolgens mijn Auramancer en Truefire Paladin weg. Figure of Destiny en Armory Guard blijven over en brengen Max naar 5 levens. Een tweede Armory Guard volgt. Max denkt het nog een beurt vol te kunnen houden door een Valley Rannet te casten maar als ik in beurt 8 untap en Smite the Monstrous laat zien is het gedaan.

Game 3 tegen Monsters
Beginhand: Mountain, Cavalry Pegasus, 2 Freewind Equenaut, Undying Rage (ik had 2x gemulld vanwege eerst 3 Mountains en 4 witte kaarten en daarna 3 Plains en 3 rode kaarten).
De eerste twee beurten blijft het aan beide kanten stil. Ik heb het geluk dat ik in beurt 3 m'n eerste Plains trek waardoor ik een Freewind Equenaut kan casten. Max volgt met een 3/3 Gorehorn Minotaurs en ik met Freewind Equenaut #2 (mis helaas wel m'n landdrop). In beurt 5 cast Max Deus of Calamity die 7/7 wordt dankzij een counter van Llanowar Reborn. Ik ben niet ongerust want ik heb even daarvoor een Righteousness getrokken. In mijn beurt cast ik een Ordeal of Purphoros op één van de Equenauts en val voor 3 aan. Dan cast Max in zijn beurt een… Pyroclasm. M'n untapte Equenaut die ik had willen pompen met Righteousness gaat dood en een Shower of Sparks maakt de andere af. Max komt door met z'n Deus of Calamity en Gorehorn Minotaurs en destroyt een Plains. Ik draw voor mijn beurt, zie geen land en scoop.

Game 4 tegen Monsters
Beginhand: 2 Boros Guildgate, Plains, Figure of Destiny, Stun Sniper, Auramancer, Nobilis of War.
Een mooie game. Ik start met Figure of Destiny en Stun Sniper, Max met Deadly Recluse. Omdat m'n Stun Sniper zijn Recluse in bedwang kan houden besluit Max een Pyroclasm te casten waardoor alles doodgaat. De volgende plays zijn Freewind Equenaut en Auramancer aan mijn kant en Fires of Yavimaya en Blood Ogre aan Max' kant. Hij valt meteen aan met z'n hasty Ogre en dat had hij beter niet kunnen doen want ik cast in de daaropvolgende beurt Nobilis of War. Een 4/2 Auramancer en 4/2 Freewind Equenaut komen door. Max antwoordt met een mooie play: hij sact Fires of Yavimaya aan z'n Blood Ogre, cast Prey Upon en wijst zijn Ogre en mijn Nobilis of War aan. Zijn 4/4 wint het van mijn 3/4 en komt door. Nadat ik een Anax and Cymede heb gespeeld valt Max vreemd genoeg aan met z'n 2/2 first striking Ogre. O.a. vanwege bloodthirst besluit ik er voor de zekerheid een Magma Jet op te gooien. Postcombat blijkt waarom Max met z'n Ogre aanviel: Regrowth haalt Pyroclasm terug en deze maakt het veld leeg. Ik vind daarna m'n 6e landje voor Sun Titan, cast deze en haal Figure of Destiny en later Anax and Cymede terug. Max' Valley Rannet is daar niet tegen opgewassen.



Game 5 tegen Monsters
Beginhand: Mountain, 2 Plains, Armory Guard, Gustcloak Sentinel, 2 Condemn.
Max start met een Satyr Hedonist en Troll Ascetic (naar!) met een +1/+1 counter dankzij Llanowar Reborn, ik met Truefire Paladin. Een Volt Charge haalt m'n Paladin weg en versterkt tegelijkertijd Max' Troll Ascetic. Ik twijfel even of ik één van m'n Condemns moet gebruiken voor zijn attacking Satyr Hedonist en besluit dit toch maar te doen. Achteraf een goede keuze want Max bleek een Ghor-Clan Savage op hand te hebben. Van Troll Ascetic kan ik in ieder geval niet afkomen, ondanks m'n Armory Guard, Gustcloak Sentinel, Freewind Equenaut en Cavalry Pegasus. De Sentinel vangt een Prey Upon i.c.m. Deadly Recluse, de Pegasus vangt een Shower of Sparks en met de Equanaut ben ik genoodzaakt Troll Ascetic te chumpen. Als Max in beurt 8 wéér een Prey Upon speelt met Deadly Recluse #2 en Armory Guard als targets kan ik niks anders dan scoopen. Ik laat Max een Condemn en Smite the Monstrous zien.

Tussenstand: 3-2 voor Heroes. Most Valuable Cards waren Figure of Destiny en Nobilis of War. Tot nu toe lijken de decks erg gewaagd aan elkaar, alleen jammer dat we nog geen ontzettend spannende potjes hebben gespeeld. Misschien in de volgende 5 games. Voor een optimale speelervaring (en hopelijk een leukere column) wisselen we van decks.

Testgames: Monsters vs. HeroesGame 6 tegen Heroes
Beginhand: Forest, Kazandu Refuge, Blood Ogre, Destructive Revelry, Pyroclasm, Dragon Blood, Fires of Yavimaya.
Max opent deze game met een Truefire Paladin en een Stun Sniper, ik met een 2/2 Blood Ogre. In beurt 5 maak ik een mooie play: ik sac mijn even daarvoor gespeelde Fires of Yavimaya aan Blood Ogre en cast een Pyroclasm waardoor Max' Truefire Paladin, Stun Sniper en Anax and Cymede (had hij net gespeeld) doodgaan. M'n 4/4 Blood Ogre blijft liggen en komt door voor 4. De volgende plays zijn Dawnstrike Paladin, Polukranos, World Eater en Armory Guard. In beurt 7 val ik aan met Polukranos. Max heeft nog een witte mana over voor Condemn of Righteousness maar tegen die laatste kan ik me weren met Terrifying Presence. Hij blijkt ze niet te hebben want Polukranos komt door. Max cast dan een Kamahl, Pit Fighter. In de hoop met Kamahl m'n Polukranos af te kunnen schieten dubbelblockt hij in mijn beurt m'n Polukranos met z'n Guard en Paladin. Terrifying Presence voorkomt dat Polukranos sterft. EOT schiet Kamahl daarom m'n Blood Ogre maar dood. Max denkt mij in beurt 8 naar één leven te kunnen brengen door Battle Mastery op z'n Kamahl te spelen maar ik heb er een Destructive Revelry voor. Beurt 9 vind ik eindelijk m'n 6e landje voor een Conquering Manticore. Deze neemt Max' Kamahl over en Max gaat naar 5. Hij topdeckt vervolgens een Smite the Monstrous, haalt daarmee m'n Conquering Manticore weg en komt door voor lethal met zijn Kamahl en Freewind Equenaut.



Game 7 tegen Heroes
Beginhand: Forest, Mountain, Blood Ogre, Ghor-Clan Savage, Crater Hellion, Volt Charge (ik had 1x gemulld vanwege geen land).
We maken elk onze eerst plays pas in beurt 3: Blood Ogre (3/3 dankzij Llanowar Reborn) en Freewind Equenaut. Een Volt Charge haalt de Equenaut uit de lucht en maakt van m'n Blood Ogre een 4/4 attacker. Een Bonds of Faith legt ‘m vervolgens aan banden. De Dawnstrike Paladin die Max speelt weet ik al snel weg te krijgen door Prey Upon te spelen en de Paladin te laten fighten met m'n 4/4 Ogre. Terwijl ik ondertussen wat landdrops mis, gebeurt bij Max het tegenovergestelde: hij raapt alleen maar land. Dat stelt mij in staat om door te komen met een 3/3 Gorehorn Minotaurs en 5/6 Ghor-Clan Savage. Als Max met nog 7 levens een Stand Firm trekt scoopt hij.

Game 8 tegen Heroes
Beginhand: Forest, Llanowar Reborn, 2 Mountain, Skarrg, the Rage Pits, Troll Ascetic, Skarrgan Firebird.
Een hand met veel land maar Troll Ascetic is een kaart waar het Heroes deck maar moeilijk vanaf kan komen. Dat blijkt ook in deze game. Aan het eind van beurt 4 heeft Max een Stun Sniper en Figure of Destiny liggen en ik een 4/3 Troll Ascetic (dankzij Llanowar Reborn) en Crowned Ceratok (leuk met de counter van de Troll!). Omdat ik flooded ben en Max mana screwed verlopen de beurten die volgen nagenoeg hetzelfde: Max' Stun Sniper tapt m'n Crowned Ceratok en Troll Ascetic komt door. De 6/6 Skarrgan Firebird die ik in beurt 6 cast vangt een Condemn en een 5/5 Gorehorn Minotaurs wordt geneutraliseerd door Bonds of Faith. Pay No Heed biedt nog uitstel van executie voor Max maar het mag uiteindelijk niet baten want op Troll Ascetic heeft hij geen antwoord. Toch scheelde dat niet veel want hij bleek maar één landje verwijderd te zijn van een Winds of Rath. Oef…

Game 9 tegen Heroes
Beginhand: Kazandu Refuge, Llanowar Reborn, 3 Mountain, Kavu Predator, Troll Ascetic.
Een vergelijkbare hand als in game 8. Ik besluit een beurt 3 Troll Ascetic belangrijker te vinden dan een beurt 2 Kavu Predator en misschien beurt 3 Troll en speel daarom m'n CIPT-landjes meteen uit. Max is al snel on the attack met z'n Truefire Paladin aan wie ik m'n Troll Ascetic niet wil verliezen dus ik besluit niet te blocken. In beurt 4 vergezelt Polukranos, World Eater m'n Troll die doorkomt voor 4 dankzij opnieuw een +1/+1 counter van Llanowar Reborn. Max cast dan een Griffin Guide op z'n Truefire Paladin waardoor hij me hersenloos door de lucht kan aanvallen vanwege flying en vigilance. Een Deadly Recluse die als speed bumb voor Truefire Paladin moet dienen vangt meteen een Magma Jet. Max' 6/4 Paladin brengt me vervolgens naar één leven. Toch denk ik de daaropvolgende beurt te gaan winnen want ik cast Conquering Manticore, neem Max' Truefire Paladin over en val aan voor 4+4+5=13 schade. Helaas tapt Max z'n enige untapte Plains en cast Condemn op m'n Polukranos. Daarna ben ik genoodzaakt Max' vliegende Paladin te blocken met m'n Manticore en uiteindelijk scoop ik omdat ik met Troll Ascetic niet langs z'n Paladin kan komen.



Game 10 tegen Heroes
Beginhand: Forest, Mountain, Kavu Predator, Satyr Hedonist, Destructive Revelry, Pyroclasm, Volt Charge.
Ik start dit potje met Satyr Hedonist en de mountaincycling van Valley Rannet om ook in beurt 3 een landje te kunnen spelen. Max begint met Cavalry Pegasus en enchant deze met Daily Regimen. In plaats van ‘m meteen af te knallen besluit ik aan te vallen met Satyr Hedonist waardoor ik postcombat een 3/3 Blood Ogre kan casten. Een inmiddels 4/4 geworden Cavalry Pegasus komt door terwijl ik voor 5 terugsla en Kavu Predator en Deadly Recluse cast. Max knalt de Recluse even later weg met Kamahl, Pit Fighter. Ik knal de Kamahl op mijn beurt snel af met Volt Charge (extra +1/+1 counter op Blood Ogre). Een Dawnstrike Paladin blockt even later m'n Satyr Hedonist waardoor Kavu Predator twee +1/+1 counters krijgt. Postcombat cast ik een 5/5 Gorehorn Minotaurs. Alles komt uiteindelijk aan op beurt 8: ik speel een Prey Upon (targets: Gorehorn Minotaurs en Dawnstrike Paladin) waardoor m'n Kavu Predator 6/6 wordt en val vervolgens met alles aan. Max kan z'n Cavalry Pegasus 7/7 maken en vraagt zich af wat ik nog op hand heb. Dat is een Pyroclasm dus ik hoop vurig dat Max m'n Gorehorn Minotaurs of Kavu Predator blockt zodat ik z'n Pegasus postcombat kan neerhalen. Max maakt echter de juiste keuze en kiest voor Blood Ogre. Met lethal damage van de Pegasus in het vooruitzicht kan ik niks anders dan scoopen. Had ik ‘m nou toch maar afgeschoten toen het nog kon…

Totaalscore: 6-4 voor Heroes. Het goede heeft van het kwade gewonnen. De stand tussen Max en mij is 5-5 dus wij zijn in ieder geval wel precies aan elkaar gewaagd. Most Valuable Card was deze keer Troll Ascetic, met kop en schouders. Heroes heeft eigenlijk maar één antwoord op die kaart en dat is Winds of Rath.

Ik denk dat je uit de afgelopen 10 potjes wel kunt concluderen dat het Heroes en Monsters deck behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Winst of verlies zaten vaak dichtbij elkaar. In meerdere potjes had net die ene kaart of één extra beurt tot een andere winnaar geleid. Dat is ook wat ik zoek in een Duel Deck: bij gelijke skills moeten potjes zo spannend mogelijk zijn. Op dat vlak levert Heroes vs. Monsters zeker. Of je het ook echt interessante decks vind is meer persoonlijk. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de rares tegenvallen gelet op Figure of Destiny, Sun Titan, Troll Ascetic en Polukranos, World Eater. Mijn broer is zelf groot fan van Garruk vs. Liliana, een redelijk oud Duel Deck waar hij nog regelmatig mee speelt.

SpeeltipsTijdens de testpotjes hebben zich een aantal situaties voorgedaan waardoor ik in het vervolg misschien net wat andere plays zou maken. Hieronder voor elk deck een aantal tips op een rijtje.

Heroes:
- Wees zuinig op je creatures want hoe meer je er hebt, hoe beter Cavalry Pegasus, Anax and Cymede en Nobilis of War zijn.
- Tegelijkertijd: don't overcommit vanwege kaarten als Pyroclasm en Crater Hellion.
- Als je van Pyroclasm af denkt te zijn, denk dan nog eens aan Regrowth.
- Ga er niet zonder meer vanuit dat je ‘ambush' met Righteousness lukt, het Monsters deck heeft er namelijk behoorlijk wat antwoorden voor zoals burn, Beast Within en Terrifying Presence.
- Houd altijd rekening met bloodthirst, laat creatures dus niet zomaar doorlopen.
- Troll Ascetic is werkelijk een pain in the ass voor het deck, scry jezelf dus snel een weg naar praktisch het enige antwoord in het deck: Winds of Rath.
- Bewaar je Condemns en Bonds of Faith als het even kan voor de wat grotere creatures.

Monsters:
- Een hand met relatief veel land is oké omdat het deck maar liefst 8 creatures (waarvan 2 landcyclers) heeft met een CMC van 5 of hoger, als je dan maar wel een goede early play zoals Troll Ascetic of removal hebt. Ook Polukranos, World Eater is gebaat bij veel mana vanwege z'n monstrosity ability.
- Waar het Heroes deck rekening moet houden met Pyroclasm en Crater Hellion moet het Monsters deck rekening houden met Winds of Rath. Zo maakte ik in game 8 de fout door in de laatste beurt een op dat moment overbodige Deadly Recluse te spelen terwijl Max een Winds of Rath op hand had. Gelukkig voor mij vond hij geen 5e landje.
- Wees niet terughoudend met het casten van een Blood Ogre zonder bloodthirst counter. Vaak is het ontwikkelen van een boardpositie belangrijker.
- Laat een flyer met een Daily Regimen erop niet te lang liggen. Als je een twee-voor-één kunt maken is dat vaak ook de juiste play.
- Neem het zekere voor het onzekere en maak ‘m bom als Nobilis of War meteen af wanneer het kan.
- Volt Charge kan een leuke combat truc zijn als je bijv. een Blood Ogre met een +1/+1 counter erop in het spel hebt.
- Een hand met 3 land en Troll Ascetic is een goede hand.


Een pain in the ass voor het Heroes deck…

SlotTot zover mijn eerste niet-BoaB-column. Ik heb er nog aan gedacht om suggesties te doen voor mogelijke verbeteringen maar eigenlijk vind ik dat je niks moet veranderen aan Duel Decks. Ze zijn zo perfect op elkaar afgestemd en als je de decks gaat veranderen gaat dat waarschijnlijk ten koste van de 50/50-verhouding en dus van het spelplezier. Ondanks dat Heroes vs. Monsters al een tijdje uit is hoop ik dat dit voor sommigen van jullie nog interessant was om te lezen. Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback. Zou dit je keuze om het product te kopen beïnvloeden? Waarom wel of waarom niet? Heb je verder wat gemist of is dit wel ongeveer wat je over het product had willen lezen? Mocht je niks inhoudelijks te melden hebben, dan waardeer ik een simpel ‘gelezen' als reactie al zeer omdat ik anders geen idee heb of dit gelezen wordt.

Wil je tot slot meer weten over de totstandkoming van Heroes vs. Monsters, kijk dan eens hier.

Bedankt voor het lezen en de beste wensen voor 2014.

Huib

 Reactie plaatsen

Reacties (10)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
2-1-2014 10:37:00

Thnx Huib,

een goede voorbereiding aangezien ene M Raterink hier morgen zijn duel decks komt spelen

2-1-2014 12:40:00

Ik zou maar goed studeren Tias, anders maak je morgen geen kans.

Leuke decks en leuke column, al kan ik me voorstellen dat andere magicers worden afgeschrikt door de relatief lange wedstrijdverslagen.

2-1-2014 13:01:00

@ Tias: graag gedaan, alles om het Max zo moeilijk mogelijk te maken.

@ Max: zou kunnen, maar als ik ze korter zou maken dan kan ik niet alle kaarten noemen die in de potjes voorbij komen.

2-1-2014 13:51:00

Gelezen en zoals altijd weer erg leuk. Juist de wedstrijdverslagen lees ik met veel plezier altijd

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2014 14:23:00

Vind het leuk dat je tips/trucs geeft over hoe je het zou kunnen spelen. Dat maakt het wel nuttig en bruikbaar. Misschien toch een keertje gaan kijken of ik dit deck alsnog aanschaf. Mij heb je iig laten nadenken daarover

Wel wil ik graag weer een BoaB xD

2-1-2014 17:51:00

Gelezen
Je kunt natuurlijk ook iedereen blij maken en hier alsnog een dubbele BoaB van maken

Leuke Column! Grappig hoe je ze anders gaat bekijken als je er zelf een geschreven hebt xD

Nitpick note: de stand tussen Max en ik klopt volgens mij niet... moet het niet de stand tussen Max en mij zijn?

2-1-2014 20:04:00

Bedankt voor jullie reacties. Een volgende BoaB laat waarschijnlijk nog even op zich wachten, hier ga ik in ieder geval geen BoaB meer van maken omdat ik dus vind dat je Duel Decks eigenlijk niet moet aanpassen. Bruxonn, dat is nitpicking inderdaad maar je hebt wel gelijk.

Premium lid Max (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2014 09:58:00

leuke column, weer heel wat anders dan BOAB .
Ik had het dualdeck al gekocht dus in die zin kwam dit een beetje laat.
Ik heb er wel iets meer dan tien potjes meer gespeeld en naar mijn ervaring won het heroes-deck iets vaker dan het monster-deck (kwam mischien doordat ik vaker de heroes speelde ).

anyway, bedankt voor de column en hoopelijk komt er snel weer een nieuwe
Groet max,

3-1-2014 18:53:00

Ik heb vanmiddag nog wat potjes gespeeld met de heer Van Moorsel, en dit zijn nog wat extra bevindingen:

- Het Heroes deck lijkt toch wat sterker: van de 8 potjes die we speelden, won het Heroes deck er 6.
- Anax and Cymede is voor het Monsters deck wat Troll Ascetic is voor het Heroes deck: een enorme pain in the ass. Anax and Cymede is met zijn first strike en vigilance een goede attacker én blocker, kan niet favorable geblokt worden door Deadly Recluse en is een ster in het dragen van aura's. In één potje was een Anax and Cymede ge-enchant met een Griffin Guide en Battle Mastery genoeg voor de winst. Kaarten zoals Pyroclasm, Volt Charge en Prey Upon komen vaak te laat voor het Monsters deck. Alleen Beast Within is altijd een goed antwoord.
- Pay No Heed is het perfecte antwoord op een Crater Hellion.
- Fires of Yavimaya werkt niet lekker met bloodthirst creatures, die wil je pas post-combat spelen als je tegenstander schade heeft ontvangen.

8-1-2014 19:22:00

Leuke "recensie" Netjes geschreven.

Scroll: [boven|reacties|beneden]