Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 98.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
16-5-2013 19:59:00

Als trouwe design fans volgen jullie natuurlijk allemaal YMTC#4 op de voet, maar voor de zekerheid nog even een linkje: hier

We mogen een Magic kaart designen die ook daadwerkelijk in een toekomstige set geprint gaat worden! Nou ja, "we", alleen als je in de USA woont natuurlijk De inzendingen tot nu toe zijn een beetje matig, wij NederMagiccers kunnen dat ongetwijfeld veel beter!

Design een mono zwart non-aura enchantment!
*Rare of mythic
*Non-aura enchantment
*Mono zwart (kleurloze mana mag natuurlijk wel)
*Niet overpowered of Unhinged, moet printbaar zijn
*Denk aan wat mono zwart wel en niet kan doen
*Mag niet lijken op een van de 9 in de link genoemde kaarten (de 8 potentiële winnaars en Necropotence)
*Zorg voor een hoge cool factor; Timmy moet enthousiast worden, Johnny moet gaan brainstormen en Spike moet nerveus worden...
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-47 (47)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
19-5-2013 22:49:00

Dark Empathy
Enchantment - Mythic

You may pay X life rather than pay the mana cost of black spells you cast, where X is their converted mana cost.

20-5-2013 12:02:00

Zwart doet heel veel met life payments maar ik vind card payments interessanter.



Een visie op de Cycle of Life. Lekker met fetchlands, cycling, Smallpox, etc.

20-5-2013 12:51:00


infected world
rare-Enchantment
at the beginning of each players upkeep, that player sacrifices a permanent.

whenever an apponent sacrifices a permanent, you draw a card and lose 2 life.

zwart is goed in mensen dingen laten sacrificen en kaarten pakken in ruil voor levens. dus leek me een leuk zwart enchantment.

20-5-2013 13:02:00

De kaart spreekt deze keer denk ik wel voor zichzelf, daarom geen uitleg. Plaatje:



Crypt of Strangled Past
Enchantment - Mythic
Skip your draw step.
You may cast cards from your graveyard, but not from anywhere else.
Whenever Crypt of Strangled Past enters the battlefield, discard your hand.
Whenever you cast a spell, exile that spell. Then put a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield.

Official Rules Advisor bram (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2013 13:04:00

Fragile Threats
Enchantment - Mythic

Creatures you control have deathtouch and "whenever this creature is dealt damage, destroy it".

"The combat training was very effective... although a bit one sided..."

Ik wil er verder niet te veel woorden aan vuil maken - de flavor lijkt me duidelijk - heel all-in, heel zwart.
Je gaat of gewoon al jouw slechte creatures afruilen met de goede van de tegenstander, je kunt er een deck omheen bouwen met first strike - Ik werd er zelf in ieder geval alvast enthousiast van.

20-5-2013 13:56:00

Wel een leuke prijsvraag. Krijgen de Europeanen ook nog een kans om een kaart te kunnen disignen?

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2013 14:09:00

Mind Cripple -
Enchantment - Mythic Rare

Mind Cripple enters the battlefield with one amnesia counter on it.
At the beginning of your upkeep, put an amnesia counter on Mind Cripple.
Each opponent's maximum hand size is reduced by the number of amnesia counters on Mind Cripple.
For each card drawn beyond the maximum hand size, that opponent loses 1 life.
If Mind Cripple has seven or more amnesia counters on it, you may sacrifice it. If you do, draw a card for each amnesia counter beyond the seventh.

Hand size verkleinen vind ik heel zwart aanvoelen (al komt het ook in blauw voor) en enchantments met een groeiend counter-aantal zoals Descent into Madness vind ik ook gaaf. Daarom deze combinatie.

Hij neemt al een counter mee om meteen effect te hebben en te versnellen.
De lifeloss is ook typisch zwart en straft bijv. Sphinx’s Revelation om antwoorden erop te zoeken af (na een tijdje uiteraard).
Tenslotte heb je nog de keuze om als hij op zeven staat je tegenstander elke draw step te laten bloeden of (als dat nog nodig is) op zoek te gaan naar antwoorden, maar dan zul je nog even moeten wachten.
Mythic rare, omdat het best een uitgebreide/ingewikkelde kaart is.

Denk dat het alle drie de player profiles wel aan kan spreken om verschillende redenen, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet super veel rekening mee gehouden.

20-5-2013 18:55:00

Ik kom net terug van de RoPaRun, een hardloopestafette van Parijs naar Rotterdam om geld in te zamelen voor Goede Doelen die allemaal met kanker te maken hebben. Ik ben nu dus erg moe (bijna 70 hardloopkilometers in mijn benen, en twee dagen slaaptekort), en heb dan ook geen tijd gestoken in het checken of mijn idee al eerder voor komt.
Maar ik kan natuurlijk wel een RoPaRun inzending maken.

Gift from the RoPaRun
Enchantment (Mythic)
Tap an untapped creature you control and put a -1/-1 counter on it: Untap target creature with a -1/-1 counter on it.

Het untapped creature doet de RoPaRun (tappen) om het leven van een zieke (een creature met een -1/-1 counter) makkelijker te maken (untappen.) Maar dat put hem zo erg uit dat die zelf een -1/-1 counter erop krijgt...
Als bonus heeft Gift from the RoPaRun dus synergie met zichzelf.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-5-2013 21:22:00



Crypt of Recurrence

Enchantment [Rare]

At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a land and discards a card.
: Sacrifice Crypt of Recurrence, each player puts all swamps from his or her graveyard onto the battlefield.


Zet je tegenstander en jezelf flink terug, maar zorg dat jij later weer keihard terug kan komen. Zwart houdt van discarden, land sacrificing en swamps op het veld krijgen.

20-5-2013 23:39:00

Make 'Em Your Ghosts!

Enchantment (Mythic)

Whenever a nontoken creature dies, you may pay . If you do, put a X/X black Spirit creature token with flying onto the battlefield, where X was that creature's toughness.
Whenever a player loses the game, you may pay . If you do, put a 20/20 black Horror creature token onto the battlefield.

Toelichting:
Dit effect was één van de zwartste effecten die ik kon bedenken (wat ook Timmy's aanspreekt): de doden als spoken terugbrengen naar jouw kant, niet alleen de spoken van creatures maar zelfs van spelers.

4 zwarte mana is misschien een heavy kleurencommitment, vooral voor een Spike, maar je krijgt er ook FLINK wat voor terug. Spike krijgt heftig veel advantage uit iedereen's creatures, Johnny kan op zoek naar zijn infi of in elk geval iets heel efficients, en Timmy mag met spoken spelen. Zelfs het EDH-publiek krijgt een nieuw speeltje: de spoken van gevallen spelers misbruiken.

klinkt misschien undercosted voor een X/X Flying spook, maar ten eerste is dit een mythic kaart, ten tweede is het alleen maar kleurspecifieke mana, ten derde moet je kunnen ophoesten om überhaupt de kaart in het spel te krijgen en ten vierde moet je moeite (waaronder ook mana) investeren om de betreffende creatures te laten sterven en ten vijfde moet je dat ook nog eens goed timen. Het pusht de grenzen, maar ik vind dat YMTC daar een handje in mag hebben.

Succes iedereen!

22-5-2013 01:08:00

Veel inzendingen weer deze week, dus zonder er verder omheen te draaien de eervolle vermeldingen:

GH: cool design, veel flavor en combineert randomness met controle. Voor elk wat wils.
Imahilus: mooi verhaal in een kaart, neemt langzaam de controle over en verschaft een trage winconditie, maar geeft de tegenstander nog wel een eerlijke kans om iets te doen.
Sang Hun: erg sterk, erg gemeen; doet niets aan het board, dus lijkt me ook niet oneerlijk.
Ron: het was nog zwarter geweest als je geen keuze had, maar een creature móet reanimaten, zelfs als dat je eigen ondergang betekent... zo wel iets meer keuze, dus voor Spike aantrekkelijker.
Jan: wel erg complex, veel tekst. Maar nadat je hem een keer hebt gelezen, wel duidelijk; prima in 1-on-1, maar nog interessanter in multiplayer. Moeilijk te plaatsen kaart, nog moeilijker om te spelen. Playtesten moet uitwijzen of deze kaart leuk/suf/slap/overpowered is en wat de mana cost zou moeten zijn. Prikkelend!
Tom: levensgevaarlijk, leuk voor multiplayer, en vraagt er om op creatieve wijze ernstig misbruikt te worden. Gaaf kaartje!
Nico: deze kaart doet een hoop Maar lijkt me te sterk, 3 levens laten verliezen is een stuk beter dan zelf 3 levens gainen...
Ben W.: spannend, maar ik vrees dat het te gemakkelijk te misbruiken is en tot ontaarde combo decks leidt, ondanks de restrictie van only black spells are for free.
Daniël: erg gevaarlijk kaartje, maar zorgt icm wat zwarte lifegain (drain, extort, lifelink) te snel voor een verschrikkelijk oneerlijke situatie.
CryptoRedentor: zoekt inderdaad de grenzen op, wat inderdaad zeker mag voor YMTC. Klinkt minder oneerlijk dan op het eerste gezicht lijkt, totdat je zelf met muren gaat spelen...

De winnaar is iemand die voor de eerste keer een inzending heeft gedaan voor de mini-prijsvraag, maar meteen de spijker op de kop weet te slaan: Franz, gefeliciteerd met jouw Doubling Season voor Doom Blades! Erg goed ontworpen, geeft pas voordeel vanaf de tweede removal spell die je daarna speelt en is niet tegen elk deck even goed. Maakt Timmy meteen blij (jeej, gratis removal), geeft Spike interessante sideboard opties en geeft Johnny weer een gelegenheid om fringe kaarten zoals Hunted Lammasu te spelen. Je kaart spreekt me aan! Gaat ook interessante discussie geven bij de Rules Department... hoe verwoord je dit exact, wil je dat hij triggert op Disfigure of juist niet?

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

22-5-2013 10:13:00

Gefeliciteerd Franz.

Ik moet wel zeggen, ook al is het een mooi design, dat Spike hier totaal niet in geïnteresseerd gaat zijn: 6 mana enchantment die niks doet tot je een (succesvolle) removal-spell speelt.

Timmy en Johnny zijn er daarentegen denk ik wel superblij mee met een dikke enchantment à la Grave Betrayal en Debtors’ Knell.

22-5-2013 10:32:00

Tja.. spike zou spike niet zijn als het hem makkelijk werd gemaakt =P
Spike moet maar eens wat beter kijken hoe hij deze eventueel gaat spelen

Vind het een goede pick voor winnaar; vond franz zijn inzending zelf ook erg sterk. Samen met de black spells for life (ookal had ik het idee te sterk).

Gratz franz, vind je een terechte winnaar =) Mooi design, simpel en to the point.

22-5-2013 13:18:00

Gefeliciteerd!
lekker met Toshiro Umezawa

Reverse Karmic Justice wording lijkt me: Whenever a spell you control destroys a creature an opponent controls, you may destroy target creature that opponent controls.

Disfigure en Lightning Bolt worden moeilijk, daar worden de creatures doodgemaakt door State-Based Effects, niet door de spells. Misschien iets soortgelijks maar krachtiger: Whenever a creature an opponent controls dies, you may destroy target creature that player controls. If that creature would die this turn, exile it instead.

@Dustin@Inflicted Scarcity: "Of 't niks is" (Ob Nixilis, the Fallen) doet hetzelfde voor 5 mana, is meer vulnerable als een creature sure, maar lijkt me dus niet te sterk.

@TimmyJohnnySpike: Het is heel moeilijk om een kaart te maken die alledrie de types aanspreekt. Jouw kaart Shazu is bijvoorbeeld heel erg Spike/Johnny en niet echt Timmy. (Mijn kaart ook niet.

franz (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-5-2013 13:59:00

dankjewel allemaal ik vond dat er ook veel andere kaarten waren zoals soul trap, maar eerlijk gezegd vond ik de mijne zelf ook een van de betere

om op je vraag te antwoorden dustin wat er gebeurt bij bv een disfigure
het antwoord is als de kaart zelf hem afmaakt wel maar als je hem speelt op een 4/4 en dan blockt dood je creature hem dus niet disfigure of als je hem 2 keer speelt dan dood enkel de tweede hem.

mvg

22-5-2013 15:41:00

Dat is geen antwoord op de vraag, de vraag was hoe verwoord je dat exact? =p
Het probleem is dat dit een moeilijk gedeelte van de regels is om goed te definiëren. Het klassieke voorbeeld, een Wrath of God maakt een Black Knight dood om dezelfde reden, het is moeilijk om alle interacties tussen kaarten op te vangen.

22-5-2013 17:29:00

Btw, een tijdje terug had ik me voorgenomen om feedback te geven aan mensen die dat wilden, maar sindsdien hadden gastjudges of Dustin zelf al feedback gegeven aan iedereen, dus dit is de eerste keer dat ik dat ook kan doen!

Het lijstje van mensen die zich daarvoor hadden opgegeven staat op een andere computer dus ik doe het nu even voor de personen die ik terug kan vinden uit de originele thread. Excuses als ik je vergeet laat het dan ff weten. En als je ook feedback wilt op deze en/of toekomstige prijsvragen laat het ook weten!


Imahilus: erg leuke kaart, vooral leuke playtest naam. Gebruik wel huidige terminology, play ipv battlefield komt slordig over, net als niet speciferen dat het creature tokens zijn. Het enige dat ik echt hierop aan te merken heb is dat de timing van de triggers niet intuitief/resonant zijn. Ik zou ze of samenvoegen in 1 trigger of, nog beter, de upkeep trigger verplaatsen naar de opponent's end step. Dit komt ongeveer neer op dezelfde functionaliteit (opponents kunnen sorcery-speed van ratten proberen af te komen) maar het leest veel eleganter:
At the beginning of your end step, put a 1/1 black Rat creature token onto the battlefield.
At the beginning of each opponent's end step, that player discards a card for each rat you control.

Johannes: untappen zonder mana cost is altijd eng (zie Earthcraft, Intruder Alarm, Mind Over Matter) en deze zal vast te breken zijn, maar dat is altijd eventueel op te lossen met een mana cost. Maar het belangrijkste is, dit is absoluut geen mythic. Dit is een rare. Verder tja heb je er een mooie flavor kaart van gemaakt =) Misschien als je wilt dat je deze kaart helemaal op zichzelf zou kunnen gebruiken zou je het laatste kunnen veranderen in "untap target creature if it has a -1/-1 counter"on it". Het klassieke verschil tussen Red Elemental Blast en Pyroblast.

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-5-2013 20:11:00

@Toby: anything you can help me with would be awesome. Dus ik geef me bij deze op voor de I-bow-to-Toby's-wisdom-club .

23-5-2013

@Jan: jouw kaart is dusdanig complex, dat ik moeilijk kan inschatten wat hij exact doet zonder ermee te spelen. Helaas kan ik niet voor elke inzending een deck bouwen, er meerdere potjes tegen meerdere decks mee spelen in verschillende formaten (limited, Standard, Legacy) en dan kijken wat hij doet... Dat is een praktische limitering aan welke inzendingen kunnen winnen in deze prijsvraag, geen commentaar op je inzending zelf.
Ik maak me een beetje zorgen om wat deze kaart doet: het effect kan niet veel duurder zijn dan 2 mana, maar als je deze vroeg hebt liggen, neemt hij wel het spel over; helemaal als je er meerdere hebt liggen. Misschien mythic en legendary maken? Misschien toch een derde (kleurloze) mana erbij doen? Het idee zelf is fantastisch, daar zou ik op dit moment niets aan veranderen!

23-5-2013 01:50:00

@Toby: schijnbaar mis ik de goeie ouwe ice age tijd =P
Hoe zon kleine edit de kaart zoveel eleganter maakt is best wel gemeen =P

23-5-2013 03:04:00

Jan: Het idee achter de kaart is awesome! 2 abilities geven waarbij je de 1 op je opponent en de ander op jezelf moet doen is erg interessant. En uniek, volgens mij. In de uitvoering, welke abilities je hebt gekozen, laat je naar mijn mening wel wat steekjes vallen.
1 probleem is dat een speler forceren elke beurt een creature te saccen een erg krachtige ability is vanwege lockout potential dus 2 mana is daar veel te weinig voor, zie Call to the Grave, Anowon, the Ruin Sage. Sheoldred, Whispering One.
Daarnaast is de 2de ability redelijk neutraal (2 kaarten filteren en 2 levens verliezen) terwijl de eerste dus best nasty is, dus je haalt de spanning een beetje uit de keuze. Bijna altijd wil je de 1ste op je opponent doen en de 2de op jezelf. Als je de eerste positiever maakt (je geeft bijvoorbeeld een grotere token) of de tweede negatiever, dan wordt de keuze interessanter en daar draait de kaart om.

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2013 08:45:00

@Toby en Dustin: dat is voor mij wel vaak het probleem bij deze prijsvragen. Je hebt een 'aardig' idee, maar door development-issues krijg je niet voor elkaar wat je voor ogen hebt. Wat zou het toch fijn zijn als elke kandidaat een teampje van mensen heeft dat lekker playtest en een Future Future League heeft . Wel leuk (en fijn) om te zien dat jullie precies de issues benoemen die ik zelf ook had. Is legendary misschien beter? Moet de manacost omhoog? Moet het token groter? Moet er meer lifeloss zijn?

Omdat ik toch wel enorm voorstander ben van evenwicht in (het lezen van) een kaart, leek het me toch maar het beste om het getal 2 veel voor te laten komen. En met jullie feedback, zou onderstaande kaart misschien beter zijn geweest:

hier

In ieder geval allebei bedankt voor jullie thoughts on this. I bask in the radiance of your benevolent judgment!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2