Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] Innistrad Set review: Groen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
25-10-2011 14:25:00

Beste Nedermagiccers.

Na een drukke periode vanwege Grand Prix Amsterdam heb ik weer de tijd gevonden om verder te gaan met de laatste kleur.
Hier komt Groen!

Ik gebruik daarbij de volgende beoordeling: (Bedankt Channelfireball!)

Commander5.0: Commander all-star. Speel je in élk deck. Mana Crypt, Sol Ring.
4.0: Commander staple. Time Stretch, Primeval Titan, Solemn Simulacrum
3.5: Goede Commander kaart, maar geen staple. Rofellos, Llanowar Emissary, Mimic Vat, Wrath of God
3.0: Commander staple in het juiste deck. Overwhelming Stampede, Phyrexian Reclamation
2.5: Goede kaart in bepaalde decks. Font of Mythos, Violent Ultimatum
2.0: Matige kaart. Ziet soms play of is een goede haat-kaart. Relic of Progenitus, Celestial Purge(Veel kaarten vallen in deze categorie)
1.0: Deze kaart is slecht en ziet zelden play. One with Nothing, Squire

Limited5.0 Deze kaart speel je altijd.
4.5 Deze kaart speel je bijna altijd, ondanks wat je ernaast nog meer hebt.
4.0 Als dit de enige kaart in deze kleur is probeer je hem alsnog te spelen.
3.5 Ik wil graag de kleur van deze kaart gaan spelen.
3.0 Als ik de kleur van deze kaart speel zal ik de kaart in 100% van de gevallen spelen.
2.5 Meerdere kaarten in de kleur van deze kaart zullen me naar deze kleur toe trekken.
2.0 Als ik deze kleur speel, speel ik deze kaart meestal(70%)
1.5 Deze kaart haalt mijn deck 50% van de keren.
1.0 Ik ben niet blij als ik deze kaart moet spelen.
0.5 Er zijn situaties waarin ik deze kaart inboard, maar ik begin er nooit mee.
0.0 Ik stop deze kaart nooit in mijn deck.




Commander: 2.5

Groen heeft niet veel spotremoval voor beesten, en Ambush Viper is goed in het neerhalen van dikke beesten zonder flying van je tegenstander!
Zijn flash zorgt ervoor dat mensen hem ook niet snel zullen verwachten. Een effectieve manier om kaarten als Multani, Maro-Sorcerer klein te krijgen.

Limited: 3.0

Je kan de Ambush Viper zien als removal voor groen. Hij is erg effectief in het heerhalen van dikzakken, door zijn flash is het een goede spell tegen weerwolven, en bovendien is het nog een 2/1 voor 2 mana, wat al redelijk is.



Commander: 2.5

Llanowar Elves worden onderschat in Commander. Natuurlijk zijn ze heel erg kwetsbaar voor mass removal, maar een beurt 1 Mana-Elf zorgt er gewoon voor dat je kwa mana een beurt voorloopt op je tegenstander. Met mana kan je voor kaartvoordeel zorgen, waarmee je voor wincondities kan zorgen, die je door je mana sneller kan spelen!

Limited: 3.0

Op de play beginnen met deze kaart, gevolgd door een sterke 3 drop kan zorgen voor een flinke beating. Hij is wel kwetsbaar voor Geistflame, maar dat zijn zoveel kaarten. Bovendien zorgt hij ervoor dat je de flashback cost van Travel Preparations en Unburial Rites kan betalen als je geen wit speelt.



Commander: 2.0

De eerste aantal beurten zal je niet veel aan de Wurm hebben, maar er zijn decks die misbruik van zijn ability kunnen maken. Echter geeft hij geen kaartvoordeel en heeft hij geen evasion. Hij is een beetje vergelijkbaar met Tarmogoyf in Commander.

Limited: 1.5-2.5

In het skaab-mill-jezelf-deck is de Wurm een prima beest, vaak 5/5 voor slechts 2 mana. In decks zonder kaarten als Armored Skaab en Forbidden Alchemy zou ik hem niet zo snel spelen, omdat het best vaak een dode kaart in je hand kan zijn, of een 1/1 voor 2 mana ofzo.
Laat het duidelijk zijn dat dit beest geen 2 drop is voor je curve!



Commander: 3.0

Hoewel ik liever 2 mana extra betaal voor een Desert Twister, of een 3/3 man eraan vast hem met Mold Shambler, is 4 mana voor een antwoord op bijna elk noncreature zeker solide in Commander. Zeker kaarten als Survival of the Fittest, Necropotence en Thran Dynamo wil je zo snel mogelijk van tafel hebben!

Limited: 2.0

In een formaat dat gedomineerd wordt door creatures is een 4 mana spell die geen beesten sloopt natuurlijk niet helemaal waar je op staat te wachten. Hier 1 van spelen is echter zeker geen schande, want hij komt wel van random kaarten als Garruk Relentless, of Grimoire of the Dead af. En soms kan je een random potje winnen op Land Destruction.
Ook is het een antwoord op vervelende aura's als Claustrophobia.



Commander: 1.0

Dit soort effecten zijn op hun best early in het spelletje(tenzij je Panglacial Wurm speelt) en dan heb je liever iets als een Rampant Growth, Farseek, Nature’s Lore, Explore, enz.

Limited: 2.5

In 3 kleuren is fix awsome, en is dit een prima kaart om te spelen. In 2 kleuren wordt hij behoorlijk matig, want hij rampt niet betrouwbaar op turn 1-2-3. Na die beurten wordt Ramp al een stukje minder goed. De fix is voor een 2 kleuren deck ook minder belangrijk.



Commander: 3.5

Praetor’s Counsel is het niet, en ook All Suns’ Dawn is in veel kleuren decks vaak beter. De meest boeiende kaarten om terug te kunnen halen zijn vaak namelijk geen permanents. Echter de mogelijkheid om hiermee 5-10 beesten terug te kunnen halen is natuurlijk waanzinnig, en de flashback is zeker relevant!

Limited: 3.5

Met deze kaart in je deck wordt het opeens niet meer gunstig voor je tegenstander om 1 op 1 beesten met je te ruilen. Vanaf 2 beesten wordt hij al bruikbaar, en vanaf 3 beesten terughalen wordt hij echt goed. Zeker lategame is deze kaart makkelijk een 4 of 5 voor 1, en mocht je ooit de flashback kunnen betalen dan ga je waarschijnlijk niet meer verliezen.
Hij is ook erg leuk in het Skaab-mill-jezelf deck!



Commander: 1.0

Ik heb nog nooit een Basking Rootwalla gezien, en die heeft tenminste nog madness .

Limited: 3.0

Een van de betere 2 drops in de set! Zolang je 3 mana open hebt zal hij niet snel geblokt worden, en is het 2 schade elke beurt.
Zijn ability is misschien 1 duurder dan die van Rootwalla, maar het feit dat dit een 2 drop is maakt hem een stuk aggressiever.



Commander: 2.0

Zijn ability is schattig als hij niet geflipt is, maar er zijn niet zo heel veel X/2 of X/1 vliegers die gespeeld worden in Commander. Zodra hij flipt wordt hij al wat leuker, maar er zijn een heleboel beeste die de Nightfall Predator stuk krijgen als ze gaan vechten.

Limited: 4.0

Weer een voorbeeld van een bom flipkaart. Ook zullen de drafters links van je niet snel in groen gaan als je deze kaart first pickt



Commander: 2.0

Kaarten waar je veel mana in kan stoppen hebben meestal wel een nut in Commander. Je General flink oppompen om iemand vervolgens met general damage dood te maken is ook een winconditie!

Limited: 3.5

Zolang jij mana open hebt kan je tegenstander eigenlijk niet meer fatsoenlijk aanvallen zonder beesten kwijt te raken, en hij kan ook niet meer goed blocken. De Elder is erg goed in situaties waar het board zich stallt, en domineert het spel dan vrij gemakkelijk.



Commander: 2.5

Deze kaart is heel erg goed in een specifiek deck met veel tokens. Als je plan draait om beesten als Primeval Titan en Eternal Witness, dan is het natuurlijk niet erg handig als ze hun ability opeens kwijt zijn.

Limited: 3.5

Zodra je hiermee kan untappen en een Moan of the Unhallowed kan spelen dan worden dingen niet zo prettig voor je tegenstander. Het is wel vervelend dat al je mannen flying kwijt raken zodra ze in het spel komen, al doen 6/6 dikzakken het ook prima natuurlijk!



Commander: 1.0

Zelfs als hij altijd 5/5 was, hij geeft geen kaartvordeel. Ik speel liever geen Hill Giants of Plague Slivers in mijn Commander decks. Juzam Djinn is de uitzondering omdat zijn art awsome is.

Limited: 3.0

In limited zijn Juzam Djinns echter wel insane, kijk maar naar Gorehorn Minotaurs in ! Bovendien heeft hij ook nog trample. En zelfs Hill Giants zijn speelbaar in limited.



Commander: 1.0

Er zijn nog niet genoeg weerwolven voor deze kaart. Misschien dat hij aan het eind van Innistradblok op 2.0 staat

Limited: 1.0

Allereerst moet je meerdere weerwolven hebben liggen voor deze kaart, wat al niet vaak gebeurt. Daarnaast zal je zelden kaartvoordeel halen uit het regeneraten. Daar spendeer ik liever geen kaart aan.



Commander: 3.5

Je zal in Commander meer dan genoeg targets vinden voor de Fight ability, denk aan beesten als Rofellos, Llanowar Emissary, Shadowmage Infiltrator, Magus of the Future en veel meer!
Als hij eenmaal geflipt is kan je er Primeval Titan, Eternal Witness en meer van zulke goodies mee zoeken En anders poep je gewoon elke beurt een wolf uit!

Limited: 4.5

In het ergste geval sloopt hij een Battleground Geist voor 4 mana, maar meestal Blijft Garruk lang genoeg liggen om vervolgens het board volledig te domineren. Daar komt bij dat Garruk 3.0 super makkelijk te splashen is.
En het is mooi dat iedereen ziet dat je een Garruk hebt, zodat ze uit groen blijven



Commander: 1.0

Laten we beren gaan spelen waar Serra Ascendant een kaart is.

Limited: 3.0

In limited zijn beren wel goed, en deze kaart heeft alleen maar een upside. 3/3 intimidate legt een behoorlijke klok op je tegenstander.



Commander: 1.0

Wanneer is een lifegain kaart speelbaar in Commander? Ik denk dat 8 levens per mana die je er in investeert wel de grens is. Zo kan Beacon of Immortality nog wel een deck halen, net als Martyr of Sands, en Invincible Hymn.

Limited: 0.5

Kaarten die levens geven zonder te cantrippen of iets dergelijks wil je meestal niet spelen. Je kan hem inboarden tegen een heel aggressief deck dat Bump in the Night speelt ofzo. Kaarten die alleen maar levens geven zijn namelijk heel erg slecht, omdat ze niets doen aan de boardsituatie. Lifegain stelt je ondergang misschien even uit, maar het voorkomt het niet. Als je tegenstander je met een 5/5 draak aan het schoppen is, en jij krijgt 2x 10 levens met deze kaart, dan ben je nog niet van de draak af. Bovendien heb je een kaart gebruikt, en zoals we allemaal weten is kaartvoordeel erg belangrijk in limited.



Commander: 1.0

Gewoon niet spelen.

Limited: 2.0

Hij kan Makeshift Mauler de hele dag lang blokken, en een 3/4 voor slechts 3 mana is oke als je de muur nodig hebt.
In een aggro deck speel je hem echter liever niet.



Commander: 1.0

Voor een mana meer heb je het beste beest in commander, Primeval Titan.

Limited: 3.0

Het is een solide 5-drop, en als hij flipt zijn er niet veel beesten groter dan hij. 4/4 voor 5 mana is speelbaar, een 7/7 voor 5 mana is echt goed. Zeker late game is het erg makkelijk om hem te flippen.



Commander: 3.0

Deze kaart verdedigt je leger tegen Wrath of God effecten. Wist je dat al je tokens zo groot zijn als het aantal counters dat erop ligt!?

Limited: 3.5

Deze kaart maakt beestjes ruilen ook al zo awkward voor je tegenstander. Als hij niet snel van je wint zal deze kaart het spel overnemen, en bedekken met een vieze groene drek.



Commander: 1.0

Beren zijn gewoon niet goed in een formaat waar je 40 ipv 20 levens eraf moet schoppen.

Limited: 3.0

Er zijn behoorlijk sterke human decks te draften, en hij wordt natuurlijk beter naar mate je meer humans hebt. In het ergste geval is het een beer, wat nog steeds speelbaar is.



Commander: 1.0

Probeer Obstinate Baloth eens, daar hoef je precies 0 moeite voor te doen

Limited: 3.0

Het is sowieso een 4/5 beest, dat bijna alles in combat wel stuk krijgt. En tegen heel aggressieve decks is de 5 levens gainen soms een random win.



Commander: 2.5

Wie heeft al meer dan 10 wolfjes kunnen maken met 1x aanvallen?

Limited: 4.0

Vaak win je het potje zodra hij aanvalt. Je tegenstander zal hem dood moeten blokken, en jij houdt er een aantal wolven aan over.



Commander: 1.0

6/6 voor 6 mana, en dan geen trample? tssk.

Limited: 2.5

6/6 voor 6 mana is dik, en het formaat is zeker niet snel genoeg om 6 drops onspeelbaar te maken, maar triple groen kan wel een issue zijn. Zeker als je een 3e kleur in je deck wil splashen.
In een random /X aggro deck is hij trouwens prima.



Commander: 2.0

Er gaan veel beesten dood, en Hexproof op een dikzak kan echt heel erg goed zijn. Wel jammer dat hij niet voor kaartvoordeel zorgt.

Limited: 3.0

Je betaalt 4 mana voor een 1/1, maar er hoeven maar 3 beesten dood te gaan en je tegenstander begint al een probleem te krijgen.
Algae Gharial was in het Shards block ook een prima beest, en die had shroud ipv hexproof.



Commander: 2.5

Het is mogelijkk om dat 'random' gedeelte niet zo random te maken. Zorg dat je bijvoorbeeld een Primal Command en een Regrowth in je GY hebt liggen en je kan je tegenstander softlocken.
Gewoon met iets als Relic of Progenitus ongewilde kaarten uit je GY halen. Het probleem is dat hij ook landjes mag targetten, waardoor je vaak wel echt werk moet leveren je GY goed te manipuleren.

Limited: 3.0

Eindelijk een kaart die juist awfull is in in het Skaab-Mill-jezelf-deck, omdat je vaak ook landjes met dat deck millt, en je die absoluut niet terug wil halen.
De Wish wordt wel echt beter als je er meer hebt, in combinatie met Harvest Pyre. Dan kan je je GY goed manipuleren, en bijvoorbeeld Into the Maw of Hells chainen



Commander: 2.0

Hij is wel schattig, maar zal niet zo domineren in Commander als in limited.

Limited: 4.0

Deze kaart wint op de play de game vaak al op turn 2, als je tegenstander zijn 2 drop mist. Niet alleen krijg je elke beurt een 3/3 wolf erbij, je tegenstander is waarschijnlijk ook niet op korte termijn in staat hem terug te transformen.
Bovendien is het een 3/3 voor slechts 2 mana, wat al best goed is.



Commander: 3.5

Een soort Deadwood Treefolk, maar dan is hij 8/8 en heeft hij trample. Je speelt meestal toch geen slechte creatures in je deck dus hoe random zijn ability ook is, het is altijd pure value.
Wist je dat de beesten in het spel komen?

Limited: 3.5

7 Mana is erg veel mana. Maar het is zeker te halen in limited. En hoe ga je verliezen met een 8/8 trample die weer 2 beesten tot leven wekt als hij dood gaat?
Helaas is hij wel wat kwetsbaar voor Claustrophobia en Bonds of Faith.



Commander: 2.0

Fog effecten kunnen erg leuk zijn(met de nadruk op 'kunnen'), en als jij een deck hebt dat misbruik van de uitzondering kan maken kan de kaart nog wat voordeel opleveren ook!

Limited: 1.5-2.5

Zodra je 1 Weerwolf hebt liggen wordt de kaart al behoorlijk interessant. Met meerdere kan hij uit de hand lopen.
Ik heb de kaart nog niet in actie gezien, maar ik kan me voorstellen dat hij in het juiste deck echt een blow-out kan zijn.



Commander: 2.0

Het is een beetje gokken met deze kaart. Soms is het een Harmonize voor 2 mana, en soms geeft hij je 1 kaart en millt hij wat goede spells. Hoe meer flashback kaarten je speelt, en dingen als Anger, hoe beter hij natuurlijk wordt.

Limited: 2.5

Ook Mulch is behoorlijk goed in het Skaab deck. Soms hit je de nuts met 3 landen en een beest om je Skaabs aan te zetten, en soms hit je de nuts met 1 land, 2 beesten en een flashback kaart, waardoor je ook pure value eruit haalt.
Buiten een deck dat om Skaabs draait zou ik hem echter niet zo heel snel spelen. Je moet wel echt iets hebben aan jezelf millen.



Commander: 2.0

Er zijn zo 10 betere kaarten te bedenken, maar dat maakt Naturalize zeker niet onspeelbaar.
Maar ik raad Krosan Grip wel aan om er altijd boven te spelen.

Limited: 1.0

Ik zou liever niet met een Naturalize in mijn beginnende 40 spelen, maar Naturalize is wel beter om maindeck te spelen dan de gemiddelde sb kaart.



Commander: 1.0

Beren die 3 mana kosten zijn ook niet speelbaar,

Limited: 3.0

Een solide Wind Drake voor groen, al is het wel een issue dat hij geen Vampire Interloper kan blokken.
Zeker in een aggressief deck is de Orchard Spirit prima op zijn plek.



Commander: 3.0

Ik snap alleen niet waarom ze een kaart maken die in bijna elk opzicht, zo niet elk opzicht, slechter is dan Doubling Season.
Maar hij is natuurlijk de nootjes in token decks.

Limited: 1.0

Pas met meerdere tokenmakers wordt de kaart een optie voor je deck. Enchantments die niet meteen iets doen aan je boardpositie hebben de neiging om matig te zijn.



Commander: 1.0

Als je een andere kleur dan groen speelt zijn er ontelbaar betere opties. Monogroen heeft dit in mijn ogen niet echt nodig. Bovendien is de kans dat je ge 2-voor-1'ed wordt door een Swords to Plowshares behoorlijk aanwezig.
Daarnaast moet je een dikker beest hebben dan het beest dat je stuk wil maken.

Limited: 3.0

Prima removal voor groene decks. Meestal zijn jouw beesten toch wel dikker! Daarnaast een uitstekende kaart om Morbid te triggeren.



Commander: 1.0

Pomp spells worden meestal pas leuk als ze het niveau Hatred of Berserk hebben.

Limited: 2.5

Voor slechts 1 mana heb je een counterspell voor removalspells en een leuk combat truukje. Laat je hier niet door verrassen!



Commander: 1.0

Arachnus Spinner lijkt me altijd beter.

Limited: 3.0

Ik moet toegeven dat ik 5 mana voor een spin veel mana vind, maar soms heb je er wel een 4/6 van kunnen maken.
Als hij blijft liggen komt er weinig vliegends doorheen, maar hij is wel erg kwetsbaar voor dingen als Silent Departure.



Commander: 3.0

In het juiste deck is hier toch wel iets mee te doen? Met Hermit Druid bijvoorbeeld!

Limited: 2.5-4.0

Spider Spawning is echt de meest toffe kaart in limited vind ik. Je kan je hele draft deck eromheen bouwen namelijk! Heel veel mill effecten spelen om vanzelf naar je winconditie, de spinnen, te graven.
In zulk soort decks maakt hij meestal wel 8 spinnen, wat vaak genoeg moet zijn om de game voor je te winnen.
In de meeste groene aggro decks zal je hier echter vaak niet zo heel veel aan hebben, al is 3 spinnen voor 5 mana met de optie er later in het spel meer te krijgen zeker niet verkeerd!



Commander: 1.0

Geen goed truukje in Commander.

Limited: 2.5

Het is een solide truukje, en heeft veel weg van Rebuke. Pas alleen op dat je geen Victim of Night wordt.



Commander: 2.0

Net als zijn uncommon broertje Boneyard Wurm, al is deze kaart wel net wat beter aangezien hij zichzelf dikker maakt en hij trample heeft.

Limited: 2.5

Zodra hij 3/3 of groter is is hij zijn mana al waard, maar onderschat het millen niet. Met 3 kaarten per beurt ga je snel door je deck heen.
Claustrophobia en Bonds of Faith zijn geen pretje.



Commander: 1.0

Gaea’s Anthem lijkt me een betere kaart, en die speel ik ook nooit in Commander.

Limited: 3.0

Met een 2 en 3 drop, speel deze turn 4 en het kan al bijna niet meer misgaan. Dit is de kaart die G/W aggro decks mogelijk maakt! Zeker ook splashbaar als je maar 1 van de 2 kleuren speelt.
Bovendien een efficiente manier om weerwolven te transformen.



Commander: 2.0

Als je op 40 levens begint zal je niet snel je levens willen resetten naar 13 lijkt me, maar het effect is bijzonder genoeg om in Commander speelbaar te zijn!

Limited: 3.0

Hier komt echt niets doorheen. Zelfs als je tegenstander de 13/13 trample man heeft switch je gewoon de boom zijn toughness met je levensaantal, als dat hoger is!
Bovendien kan hij je nog maximaal 12 levens geven, meer zelfs als je een equipment hebt dat zijn toughness boost.



Commander: 1.0

Natuurlijk niet vergelijkbaar, maar Oracle of Mul Daya zorgt wél voor kaartvoordeel.

Limited: 3.5

Een Hill giant is niet het ergste in magic, en een Juzam Djinn met Regenerate is gewoon unfair!



Commander: 1.0

Zelfs een 4/6 voor 3 mana is nauwelijks speelbaar te noemen als je 40 levens omlaag moet krijgen bij je tegenstander.

Limited: 3.0

2/3 voor 3 mana is al speelbaar, maar er soms een 4/6 voor in de plaats krijgen kan heel erg goed zijn. Alle groene weerwolven lijken wel heel erg goed te zijn.



Commander: 1.0

Een random Gravedigger voor groen waar je ook nog moeite voor moet doen? Nee dankje.

Limited: 3.0

In het aggro deck dat veel creatures ruilt is deze random Gravedigger prima. Hoewel je niet altijd krijgt wat je wilt is het toch een extra kaart, en 2/3 is ook nog prima.
In een control deck is het echter absoluut niet hetzelfde als een Gravedigger, en daar zou ik hem ook niet spelen.



Commander: 1.0

Laat mij er nooit achter komen wat de Wreath of Geists is.

Limited: 1.0

De blauwe aura geeft tenminste nog flying, en deze kaart zal nooit veel meer dan +3/+3 geven. Ik zeg niet doen!

Top 5 Commander kaarten voor Groen5. Gutter Grime
4. Parallel Lives
3. Creeping Renaissance
2. Garruk Relentless
1. Moldgraf Monstrosity

Top 5 commons voor limited5. Somberwald Spider
4. Festerhide Boar
3. Ambush Viper
2. Travel Preparations
1. Prey Upon


Ook groen heeft weer wat leuke nieuwe dingen voor Commander. Dikzakken, spells, een planeswalker. Al zitten er niet echte toppers bij, wat ik wel jammer vind. Een nieuwe Primeval Titan is nog niet gevonden helaas

Zoals je met de kleur groen in limited goed kan zien, zijn het vooral de beesten die opvallen. Er is geen enkele andere kleur met zoveel 3+ creatures! Zeker de weerwolven kunnen voor snelle potten zorgen, en groen is dan ook een van de meest aggressieve kleuren in het formaat denk ik.
Maar je kan ook goed zien dat Groen heel goed samen gaat met Blauw, voor met Milldeck. Groen lijkt voor het eerst in tijden eindelijk een solide draft kleur te zijn geworden!

Hierna: Artifacts/lands!

 Reactie plaatsen

Reacties (8)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
25-10-2011 16:56:00

ik vind Ambush Viper eigelijk wel beter dan Travel Preparations

25-10-2011 17:09:00

Ten eerste, bedankt voor deze reeks. Zoals altijd weer met veel plezier gelezen.

Eén puntje van verbetering, bij Full Moon’s Rise in limited: gebeurd -> gebeurt

En nog even inhakend op je opmerking bij Parallel Lives:
Ik kan me zat decks voorstellen die wel tokens genereren maar niet met counters werken. In dat geval is de ene mana verschil in kosten natuurlijk mooi meegenomen, zeker omdat je in dat soort decks je Doubling Season/Parallel Lives graag zo snel mogelijk op tafel wilt leggen om zo veel mogelijk van zijn effect te kunnen profiteren. Dus ik vind daarom dat Parallel Lives zeker bestaansrecht heeft.

25-10-2011 17:10:00

Oke, kan je ook vertellen waarom? Ik kan ook wel roepen dat ik Dark Ritual beter vind dan Aladdin’s Ring, maar daar heeft niemand wat aan.
Ik heb de preparations hoger gezet, omdat in bepaalde archtypes die kaart gewoon potjes totaal domineert. De viper is een solide beest dat ruilt met veel andere beesten, maar domineert geen games en is geen betrouwbare removal. Bovendien gaat hij dood aan Geistflame, wat ook relevant is

25-10-2011 17:17:00

Thallid,
Bedankt ik heb het verbeterd
En het was me helemaal niet opgevallen dat de kaart minder mana kostte dan Doubling Season! haha, dan is hij inderdaad wel prima!

25-10-2011 17:31:00

Zeker in edh als je er toch maar 1 mag spelen heb je deze en doubling season. ik vind het wel een mooie toevoeging. Die doubling seaon is wel erg sterk, maar deze doet het ook best leuk met beesten als Pentavus alleen niet zo insane.

25-10-2011 21:15:00

Oh maar ik vind de kaart ook heel erg goed, en het is zeker een must in token decks!
Wat ik namelijk zei:
"Ik snap alleen niet waarom ze een kaart maken die in bijna elk opzicht, zo niet elk opzicht, slechter is dan Doubling Season."

Maar ik dacht dat ze beide evenveel mana kostte, en dat is dus niet zo My bad.

27-10-2011 12:22:00

weer leuk om te lezen.

Erwin, Volgende keer wel de kaarten goed lezen he
en in EDH een kaart die ongeveer het zelfde doet 2x kunnen spelen.
Daar teken ik wel voor hoor

28-10-2011 15:43:00

ik ga mijn best goed
en nogmaals, ik vind het een prima kaart en ben het ook volledig eens dat 2 doublins seasons in je deck hebben meer dan oke is.

Scroll: [boven|reacties|beneden]