spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
22-7-2017 8:46:46 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Awaken
Awaken is een keyword dat voorkomt op sommige instants en sorceries uit Battle for Zendikar .

Spells met Awaken kun je voor hun normale manacost (rechtsboven op de kaart) casten, en dan doen ze alleen wat er op staat. Je kunt de spell ook voor zijn alternatieve cost casten, waarvoor je tijdens het casten ook al een target land moet aanwijzen dat jij controlt. Als de spell dan resolvet, leg je als extra deel van het effect van de spell N +1/+1 counters op dat getargete land, het landje wordt een 0/0 Elemental creature met haste, en het is nog steeds een landje met al zijn vorige eigenschappen. Klinkt ingewikkeld, maar het valt allemaal best mee!

Voorbeeld A:
Je cast Clutch of Currents voor en target een Grizzly Bears van je tegenstander. Als de spell resolvet, gaat de beer terug naar zijn hand.

Voorbeeld B:
Je cast Clutch of Currents voor en target een Grizzly Bears van je tegenstander en je eigen Mountain. Als de spell resolvet, gaat de beer terug naar zijn hand, en wordt je Mountain een 0/0 Land Creature – Mountain Elemental met haste en met 3 +1/+1 counters erop. Je mag je Mountain tappen voor .

Let op dat een spell wordt gecounterd als alle targets illegal zijn geworden, maar dat een spell anders probeert zoveel mogelijk te doen.

Voorbeeld C:
Je cast Clutch of Currents voor en target een Grizzly Bears van je tegenstander. In reactie sacrificet je tegenstander de beer aan Viscera Seer. Jouw Clutch probeert te resolven, maar alle targets zijn illegal geworden, dus je spell wordt gecounterd door de spelregels.

Voorbeeld D:
Je cast Clutch of Currents voor en target een Grizzly Bears van je tegenstander en je eigen Mountain. In reactie sacrificet je tegenstander de beer aan Viscera Seer. Jouw Clutch resolvet, want één van de targets is nog steeds legal. Je Mountain wordt wakker.

Voorbeeld E:
Je cast Coastal Discovery voor en target je eigen Mountain. In reactie cast je tegenstander Beast Within op je Mountain. Discovery wordt gecounterd door de spelregels, aangezien het enige target illegaal is geworden; je pakt dus ook geen kaarten.

Je mag een land targeten dat al awakened is, maar je mag nooit landjes van je tegenstander of van je teamgenoot targeten.

Voorbeeld F:
Je hebt een Mountain, die door een eerdere Awaken spell al een Elemental is met 2 +1/+1 counters erop. Je cast Coastal Discovery voor en target je eigen Mountain. Als dat resolvet, pak je 2 kaarten en leg je 4 extra counters op de Mountain, die nu dus een 0/0 Elemental met 6 +1/+1 counters is.

Landjes zijn van zichzelf kleurloos, Awaken geeft ze ook geen kleur, dus de Elementals zijn in principe kleurloze creatures, tenzij iets anders ze een kleur geeft. Maar een Island is van zichzelf geen blauw permanent, dus een awakened Island zal niet zomaar een blauwe Elemental worden!

Ten slotte: Awaken voegt het type "creature" toe aan het land, en geeft het een creaturetype (namelijk Elemental). Het land houdt zijn landtypes, maar verliest eventuele voorgaande creaturetypes! We begeven ons nu in de hoek van de layers en de cornercases, maar voor de liefhebber:

Voorbeeld G:
Je cast Coastal Discovery voor en target je eigen Treetop Village . Dat wordt dan een kleurloos 0/0 Land Creature – Elemental, met 4 +1/+1 counters erop, en met : Add G to your mana pool en : Treetop Village becomes a 3/3 green Ape creature with trample until end of turn. It's still a land. Als je die laatste ability activeert, wordt het een 3/3 groen Land Creature – Ape, met trample en met 4 +1/+1 counters erop, en met alle eerder genoemde activated abilities.

Voorbeeld H:
Je hebt een Treetop Village waarvan je de tweede ability hebt geactiveerd, dus dit is een groen 3/3 Land Creature – Ape met trample. Je cast Coastal Discovery voor en target je eigen Treetop Village . Dat wordt dan een kleurloos 0/0 Land Creature – Elemental, met 4 +1/+1 counters erop, en met : Add G to your mana pool en : Treetop Village becomes a 3/3 green Ape creature with trample until end of turn. It's still a land. Als je die laatste ability activeert, wordt het een groen 3/3 Land Creature – Ape, met trample en met 4 +1/+1 counters erop, en met alle eerder genoemde activated abilities.
 






Enkele kaarten met awaken
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar
Laatste deckcommentaar

Spoilers
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Amonkhet.
Draftbattle Aether Revolt.
Draftbattle Kaladesh.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 14 leden ingelogd op NederMagic.
10292 paginas bekeken sinds 22-7-2017 2:25:51

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.