spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
22-7-2017 8:47:12 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Exploit
Exploit is een keyword ability die voorkomt op sommige creatures uit de blauw-zwarte Silumgar clan in Dragons of Tarkir .

Exploit is een triggered ability: als een creature met exploit op het battlefield komt, mag je een creature sacrificen. Als je dat doet, krijg je een bepaald gunstig effect, dat per exploit kaart weer anders is. Je kiest pas of en zo ja welk creature je sacrificet op het moment dat de trigger resolvet. Je mag niet meer dan 1 creature sacrificen voor deze trigger, maar je mag wel het creature aan zijn eigen ability opofferen!

Laten we een voorbeeld stap voor stap doorlopen om te kijken welke belangrijke momenten er allemaal zijn.

Je hebt een Bear Cub en geen andere creature op het battlefield liggen. Je cast Qarsi Sadist; je tegenstander can deze counteren met bijvoorbeeld Essence Scatter, en dat is dan einde verhaal, je Sadist komt nooit op het battlefield en triggert dus niet.
Als hij resolvet, komt hij op het battlefield, en de trigger gaat op de stack. Hier mogen beide spelers nog op reageren! Je tegenstander kan Stifle casten, maar laten we even aannemen dat hij dat niet doet. Dan resolvet je trigger, en kies je nu een creature dat je wilt sacrificen. Als je niets sacrificet, is dat prima, dan heb je 2 beesten liggen (de beer die je al had en de zojuist gespeelde Sadist), maar krijg je niet het effect van lifegain en lifeloss.
Als je een creature sacrificet (en het maakt niets uit of dat de Sadist zelf is of de beer), triggert de tweede ability en gaat op de stack (ook dit kan je tegenstander Stiflen). Als die resolvet, krijg jij er 2 leven bij en je tegenstander verliest er 2.

Laten we het iets moeilijker maken: in reactie op de exploit trigger sloopt je tegenstander je beer. Je mag nog steeds een creature sacrificen aan de exploit ability, maar nu heb je alleen nog de keuze uit de Sadist zelf (tenzij je nog snel een ander creature met flash cast). En als je tegenstander de Sadist zelf sloopt? Dan resolvet de trigger nog steeds en mag je een creature sacrificen voor de exploit ability van de Sadist. Het heeft alleen niet veel nut: de Sadist is er niet meer om zijn tweede ability te laten triggeren, dus je tegenstander verliest geen leven en jij krijgt er geen leven bij...

 





Enkele kaarten met exploit.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar
Laatste deckcommentaar

Spoilers
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Amonkhet.
Draftbattle Aether Revolt.
Draftbattle Kaladesh.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 14 leden ingelogd op NederMagic.
10312 paginas bekeken sinds 22-7-2017 2:25:51

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.