Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Regels - Uitleg Conspire

Conspire is een ability die op kaarten in Shadowmoor () voorkomt. Er zijn exact 11 kaarten met Conspire.

Uitleg
Conspire betekent dit:

Conspire is a keyword that represents two abilities. The first is a static ability that functions while the spell with conspire is on the stack. The second is a triggered ability that functions while the spell with conspire is on the stack. "Conspire" means "As an additional cost to cast this spell, you may tap two untapped creatures you control that each share a color with it" and "When you cast this spell, if its conspire cost was paid, copy it. If the spell has any targets, you may choose new targets for the copy."
If a spell has multiple instances of conspire, each is paid separately and triggers based on its own payment, not any other instance of conspire.

Oftewel: als je een spell met conspire cast, mag je twee ongetapte creatures die een kleur met die spell delen tappen. Als je dat hebt gedaan, krijg je een kopie van die spell; je mag nieuwe targets kiezen voor die kopie.
Als een spell meer dan 1 keer Conspire heeft (bijvoorbeeld omdat de spell zelf Conspire heeft en je een Wort, the Raidmother ernaast hebt liggen), kies je voor elke keer dat die spell Conspire heeft of je 2 creatures wilt tappen, en zo vaak krijg je een kopie van die spell.

Een creature dat al getapt is, kun je niet tappen voor Conspire; ook kun je een creature niet meer dan 1 keer tappen. Kleurloze creatures mag je niet tappen (tenzij je een kleurloze spell cast die op de een of andere manier Conspire heeft gekregen). Als een spell 2 keer Conspire heeft, mag je kiezen of je 0, 2 of 4 creatures tapt als extra cost.

Voorbeelden
*Voorbeeld A:
Je cast een Disturbing Plot en tapt twee ongetapte Reassembling Skeletons; je mag nu 2 creatures uit je graveyard halen en in je hand stoppen.

*Voorbeeld B:
Je cast 2 Azure Mages en vervolgens een Ghastly Discovery; je mag nu de Mages tappen voor Conspire, ook al zijn ze summoning sick, omdat er geen -symbool in de activatie staat. Je trekt 2 kaarten en discardt er 1; daarna trek je nog 2 kaarten, en discard je er weer 1.

*Voorbeeld C:
Je hebt een Runeclaw Bear en een Goblin Piker liggen en cast Giantbaiting; je Conspiret de Giantbaiting door beide creatures te tappen. Dat mag, omdat beide creatures een kleur delen met de Baiting, ook al hebben ze niet dezelfde kleur als elkaar.
Vervolgens speelt je tegenstander een Cancel; hij kan hiermee het origineel óf de kopie targeten, maar de andere Giantbaiting zal gewoon resolven en je een mooie 4/4 token opleveren. Double Negative zou wél beide Baitings tegenhouden.



Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.


Terug naar het overzicht




Enkele kaarten met Conspire