Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Throne of Eldraine.

Regels - Uitleg Threshold

Threshold is een ability die op kaarten uit Odyssey (), Torment () en Judgment () voorkomt.

Uitleg
Threshold is een static ability die kaarten een bonus geeft. Deze bonus krijg je als je tenminste 7 kaarten in je graveyard hebt liggen. Wanneer je minder dan 7 kaarten in je graveyard hebben liggen dat geldt deze bonus niet.

De threshold bonus kan voor verschillende effecten zorgen, een static ability (Nimble Mongoose), een triggered ability (Hunting Grounds) en soms ook een activated ability (Barbarian Ring).


Voorbeelden
* Voorbeeld A

Dit voorbeeld is tevens ook een vraag die vaak terug wilt komen
Speler A speelt in zijn beurt een Nimble Mongoose (geen threshold dus een 1/1 mannetje). Deze speler besluit enkele beurten later (de mongoose leeft nog, wel zijn er al 6 kaarten in de graveyard) Pyroclasm te casten. Je zou denken dat de Nimble Mongoose nu dood zou gaan omdat hij 2 schade krijgt van de pyroclasm en maar 1 toughness heeft, maar aangezien de speler al 6 kaarten in zijn graf had liggen en de pyroclasm nummer 7 maakt is nu threshold actief en de Nimble Mongoose krijgt +2/+2 en wordt een 3/3 mannetje met 2 schade van de pyroclasm. Zoals je vermoedt overleeft de Nimble Mongoose dit wel.

* Voorbeeld B

Speler A heeft nu 2 Nimble Mongoose op het veld en 5 kaarten in zijn graveyard. Hij besluit nogmaals een Pyroclasm te spelen. Ditmaal gaan allebei de Nimble Mongoose dood omdat de pyroclasm kaart nummer 6 maakt en de Nimble Mongoose dus nog geen threshold hebben en dus 1/1 mannetjes zijn met 2 schade, ze leggen dus beide het loodje
Onthoudt: het is niet zo dat 1 van de 2 zou overleven omdat de eerste mongoose 'eerder' dood zou gaan, ze gaan allebei tegelijk naar je graf. Als deze handeling is afgehandeld dán pas is threshold actief.




Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.

Terug naar het overzicht




Twee kaarten met Threshold.