spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-9-2017 7:01:19 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Ninjutsu
Ninjutsu is een ability die op een paar blauwe en zwarte creatures (allen Ninja's) uit Betrayers of Kamigawa () voorkomt.

Uitleg
Ninjutsu is een activated ability die je alleen vanuit je hand kunt activeren.

Ninjutsu <cost> betekent: "<cost>, Reveal this card from your hand, Return an unblocked creature you control to its owner's hand: Put this card onto the battlefield from your hand tapped and attacking."

Oftewel, je mag de <cost> betalen, de kaart met Ninjutsu revealen uit je hand en een unblocked creature van jezelf naar je hand sturen. Dan gaat de ability op de stack. Wanneer deze resolved mag je de kaart met Ninjutsu op de battlefield leggen, tapped en attacking.

De cost dus onder andere het returnen van een "unblocked creature you control". Een creature is unblocked alleen tijdens combat, en vanaf het moment dat de declare blockers step is begonnen (en het creature daar niet is geblocked). Eerder is het creature wel attacking, maar nog niet unblocked. En wanneer combat is afgelopen is het creature niet meer attacking en ook niet meer unblocked.

Ninjutsu is geen spell, het is een activated ability. Het kan dus niet met een Cancel gecounterd worden, maar wel met een Stifle. Let wel dat de cost dan al betaald is, dus dat het unblocked creature in je hand zit. Daar valt niets tegen te doen.

Ninjutsu heeft een interessante synergie met creatures met first strike. Wat werkt, is dat je eerst first strike damage doet, en dan het creature met first strike naar je hand stuurt en bijvoorbeeld een Ninja of the Deep Hours op de battlefield ninjutsu-ed. Omdat de Ninja nog geen combat damage heeft gedaan, zal hij dat alsnog doen in de 'gewone' combat damage step.

Voorbeelden
Speler A valt aan met een Ornithopter. Speler B heeft geen flyers en blockt niet. In de declare blockers step activeert Speler A zijn Okiba-Gang Shinobi, revealed deze, betaalt en returned de Ornithopter naar zijn hand. De ability resolved en de Okiba-Gang Shinobi entered de battlefield tapped en attacking. Speler B mag niet meer blocken, want die stap is al geweest. Combat damage en de Shinobi doet 3 damage en zijn ability triggert, waardoor Speler B twee kaarten moet discarden.




Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.

Terug naar het overzicht
 




Een paar kaarten met Ninjutsu.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2017 (C17)
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Hour of Devastation.
Draftbattle Amonkhet.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 6 leden ingelogd op NederMagic.
17715 paginas bekeken sinds 20-9-2017 23:01:19

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.