Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sheoldred, Whispering One

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Mythic New Phyrexia Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Iconic Masters
 -
14,95
 -
24,95
Jumpstart
 -
14,95    
New Phyrexia
 -
19,95
 -
39,95
Prerelease Events
 -
14,95    
Sheoldred, Whispering One | New Phyrexia

Prijs:

€ 19,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
13-5-2011 13:34:00

[quote]Over rampen naar iets groots: 'Play card X, watch card X win' is in mijn ogen geen strategie te noemen. Strategie vereist in mijn ogen toch enigzins denkwerk.[/quote]

Hier ben ik het niet mee eens. Weet je hoe lastig het is om precies de juiste hoeveelheid manabronnen in je deck te stoppen om precies naar je grote kaart toe te werken? Daar is echt wel strategie voor vereist!

Mijn grote beesten deck is een van de decks waar ik het langst over na gedacht heb, hoeveel grote kill kaarten? Hoeveel en welke manasources? Hoe zorg ik dat ik in leven blijf tot mijn kill er ligt?

Dat is toch echt wel denk werk!

13-5-2011 13:26:00

@Lord

Wat bedoel je dan precies met creatief winnen?

13-5-2011 13:17:00

sheoldred heefd vast de grootste kledingskast van phyrexia.
al die hippe broeken...

13-5-2011 13:12:00

Over 'power = verandering, verandering = creativiteit = goed':

Verandering kan wel voor creativiteit zorgen, maar dat is echt geen zekerheid. Het omgekeerde kan ook plaatsvinden.

Er zijn decks die gewoon creatief willen winnen, en daar volledig omheen gebouwd zijn. Bergen removal spelen is daarin geen optie, aangezien het deckplan zelf (en eventueel bijbehorende bescherming) al veel kaarten vereist. Een horde 'Kill me or die!' kaarten is een doodvonnis voor dat type deck.

Removal moeten spelen omdat je anders doodgaat is volgens mij ook geen teken van creativiteit, maar gewoon een extra verplichting in deckbouwen. Je kiest er niet voor, maar je moet wel. De hoeveelheid mogelijke decks (in mijn ogen een redelijke indicatie hoe creatief je kan zijn) wordt er ook alleen maar kleiner van.

Over rampen naar iets groots: 'Play card X, watch card X win' is in mijn ogen geen strategie te noemen. Strategie vereist in mijn ogen toch enigzins denkwerk.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 12:35:00

Quote van dragonheart (onder me) :
Het lijkt me echter geen slecht ding, aangezien verandering juist voor creativiteit kan zorgen. Het lijkt me juist erg dodelijk indien een formaat jaren lang helemaal niet veranderd.

Verandering zorgt voor creativiteit.
Creativiteit is gaaf! En voor zover het niet gaaf is, maakt het wel het spel leuk(er).


De powercreep discussie....ik zit op één lijn met Nevyn.
Powercreep is noodzakelijk, anders blijf je met Hill Giants spelen. Het spel móet veranderen, en dat kan op verschillende manieren. Echter, om het spel interessant en competetief te houden zal wizards over de jaren heen de power van de kaarten omhoog moeten halen. Hill Giants blijven anders Hill Giants.

Tot slot:
Als je Sheoldred, Whispering One op tafel weet te krijgen met ramp of ritual-achtige spells, dan kunnen je tegenstanders gaan huilen. OF ze zouden kunnen zeggen: die jongen speelt zijn strategie uit, daar moet ik maar mee om (kunnen) gaan.

@yuri:
Typisch dat je hem/haar/het dan weer wél pre-ordered , kudos!

13-5-2011 11:34:00

De powercreep op kaarten zoals deze is in mijn ogen een noodzakelijk euvel. Je betaalt toch 7 mana voor dit beest. Als je nu op 6 mana steeds betere opties krijgt (ik denk daarbij aan Titans) dan is het nodig om ook de 7 mana beesten beter te maken. Waarom zou je ze anders spelen? Deze powercreep is op haast alle manacosten aanwezig waardoor de hoeveelheid mana die je voor een beest moet betalen meer bepalend wordt (waarom zou je anders überhaupt meer dan 2 mana voor een beest betalen dat dus geen Tarmogoyf is?).

Bovendien is er nog steeds een inhaalslag nodig om de spells in te halen (1 mana instant trek 3 kaarten comes to mind). Voor casual multiplayer betekent dit inderdaad dat andere decks moeten evalueren. Misschien moet er inderdaad meer goedkope spotremoval en graveyardhate gespeeld worden. Het lijkt me echter geen slecht ding, aangezien verandering juist voor creativiteit kan zorgen. Het lijkt me juist erg dodelijk indien een formaat jaren lang helemaal niet veranderd.

13-5-2011 11:23:00

Deze is toch niet zo moeilijk in het spel te krijgen? Ik bedoel, Plated Slagwurm heb je ook al vrij snel liggen die heeft ook een cc van 7...

Als ik deze open vandaag (hoop hoop) gaat ie in mijn Plated Slagwurm deck (Wat eigenlijk een Inky/Vissy deck is, maar goed die kosten geen 7)

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 11:13:00

Ik maak mij persoonlijk niet zo veel zorgem om de snelheid van de ontwikkeling van de 'powercreep'. Wizards is en blijft een bedrijf dat jaren vooruit denkt over waar ze heen willen met hun producten. Magic is een te belangrijk product voor hen om onverantwoord mee om te gaan in de ontwikkeling ervan. Ik heb er vertrouwen in dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn en dat magic the gathering nog voor jaren leuk is om mee te spelen, ook voor de casual speler, ondanks dat de kaarten sterker worden.

13-5-2011 10:58:00

En voor nog wat olie. Ik heb er wel 4 van gepre-ordered. Zo ben ik dan ook wel weer.

13-5-2011 10:57:00

Kijk! Discussie. Uitstekend.

Napstar, jouw nuance is goed te volgen. De politiek en de noodzaak tot meer removal zal zeker zijn weg vinden. Als je Magnus' punt hieronder leest ("je wordt er waarschijnlijk als eerste uitgemept" zijn we het wel met elkaar eens.

Edoch in "the grand picture" blijf ik het toch jammer vinden dat een ontwikkeling als deze in mijn ogen wat meer snelheid genomen lijkt te hebben.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 10:55:00

Hear hear!

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 10:51:00

@ Yuri

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar je kunt het ook van een andere invalshoek bekijken:
Sure, dit is een taai en sterk beest. Maar het dwingt je tegenstanders wel op antwoorden de vinden, en snel!
Als meerdere mensen wat sterkere kaarten gaan spelen, worden (lees: moeten!) daar ook meerdere antwoorden op worden gevonden. Dat betekent haast zeker dat het niveau van de decks in jullie speelgroep over de breedte omhoog gaat, en dat is toch fantastisch?

Over de creativiteit:
Dat er steeds meer abilities in decks komen betekent IMO niet dat men minder creatief hoeft te zijn, sterker nog: integendeel. Als jij weet dat je tegenstander veel abilities/opties in zijn deck heeft, dan moet je daar mee om gaan. En dat kan met de kaarten in je deck, of met de manier waarop je speelt. Hou je die Lightning Bolt nog 1 beurt langer vast? Of speel je hem nu om van dat irritante beestje af te komen...

In onze speelgroep was het een aantal jaren geleden (ongeveer rond ravnica) heel normaal (en haast overpowered!) om met en Golgari Guildmage een Izzet Chronarch terug te halen, om weer een Putrefy terug te halen en daarmee repeatable removal te hebben!

Dat zou inmiddels niet meer werken. Al is het maar puur vanwege de snelheid, maar ook de graveyard haat. Het niveau is in de breedte omhoog gegaan!

Bovendien bestaat er het fenomeen 'politiek' aan tafel. Als je weet dat speler A een erg sterk deck heeft, kun je hem best wat meer aanpakken. Speler A zal dan moord en brand gaan schreeuwen, maar als hij echt een sterk deck heeft wordt het ook een uitdaging voor hemzelf.

Zo, dat was mijn zegje

13-5-2011 10:48:00

Dat laatste zal zeker waar zijn!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 10:42:00

Och, een Eternal Witness doet wonderen om dingen terug te halen

En ja, je kunt Sheoldred natuurlijk reanimaten, maar ik denk dat als je dat een paar keer doet iederen eerst jou het spel uitmept en dan rustig verder gaan spelen

13-5-2011 10:41:00

Excuses voor de vervuiling. Zouden jullie de post met correcte linkjes kunnen laten staan?
Sorry.

Oracle

Legendary Creature - Praetor 6 / 6

Swampwalk (This creature can't be blocked as long as defending player controls a Swamp.)
At the beginning of your upkeep, return target creature card from your graveyard to the battlefield.
At the beginning of each opponent's upkeep, that player sacrifices a creature.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, van de versie: hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

11/17/2017
Swampwalk is a keyword ability that means “This creature can’t be blocked if defending player controls a Swamp.” Most nonbasic lands don’t have basic land types, even if they produce colored mana. For example, Graven Cairns is neither a Swamp nor a Mountain, while Blood Crypt is both.

11/17/2017
If another triggered ability during your upkeep causes you to sacrifice a creature, such as that of Lord of the Pit, you won’t be able to target it with Sheoldred’s triggered ability as that ability is put on the stack.

11/17/2017
The opponent whose upkeep it is chooses a creature to sacrifice when Sheoldred’s second triggered ability resolves.

11/17/2017
In a Two-Headed Giant game, the last ability will trigger twice at the beginning of the opposing team’s upkeep, once for each player on that team. Each player sacrifices only a creature they control.

Decktips