Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra, the Firebrand

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 6
1,95
 -
9,95
M13
 -
1,95
 -
9,95
Chandra, the Firebrand | M12

 Op voorraad 

€ 1,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2013 14:24:00

Klinkt alsof het heel wat is met die Engelse termen. Stapel en rij klinkt zo gewoontjes...

23-5-2013 14:22:00

Het is een stack, geen queue

11-11-2012 19:30:00

Ah, ja... en een spelfout. De afkorting was verkeerd, de uitleg ervan niet. Komt misschien omdat ik dit typ tussen het klussen door.

11-11-2012 19:27:00

@leslie juist NIET fifo, (first in first out) verders klopt je opmerking

11-11-2012 19:22:00

Oja, sorry. Ik bedoelde er gewoon een of andere reactie op, had ook Lightning Bolt kunnen zijn.

11-11-2012 19:06:00

Slaughter Games gaan Counterspellen is best lastig

11-11-2012 18:45:00

Als er een Slaughter Games op de stack ligt én daar bovenop een kopie ervan, dan resolved eerst de kopie; je noemt daarbij een kaart. Vervolgens ga je zoeken, etc. Daarna kunnen mensen weer reageren op de originele Slaughter Games die onder de kopie op de stack lag; als niemand wilt Counterspellen (of iets dergelijks), dan resolved deze ook, noem je weer een kaart en zoek je weer. Je noemt nooit iets tegelijk, spells/abilities op de stack werk je namelijk één voor één af, van boven naar beneden (volgens het FiFO-principe; First In, Last Out).

11-11-2012 18:43:00

nog een onduidelijkheid.
wanneer moet je de tweede kaartnaam noemen?
moet dat voordat je de eerste spell gaat uitvoeren?
of mag je dat erna doen?

11-11-2012 18:32:00

't Is inderdaad anders met targets; je moet een legal target hebben om een spell met target te kunnen casten. 'Noem een kaart' is iets wat je noemt bij de resolution, daarvoor kan je Slaughter Games gewoon casten, niets zeggen en afwachten of de ander bang is of niet. Komt wel eens voor dat je bij het casten al zegt welke kaart je wilt gaan zoeken, maar dat komt later dus pas.

11-11-2012 18:28:00

Het mag, maar heeft niets met modes te maken; je noemt pas op resolutie een kaartnaam, niet al tijdens het casten.

11-11-2012 18:25:00

bedankt! duidelijk.
ik zat nog wat te pielen met een van mijn deck en vroeg me ook af hoe het zit met een kaart als Slaughter Games.
in de rules komt een stukje terug over modes (choose one enzo), maar ik weet of dat ook terugslaat op het noemen van iets.

mag je een andere kaart noemen voor de kopie van slaughter games?

edit: voor hierboven. bedankt! ook duidelijk

11-11-2012 18:12:00

Nee, want; als het goed is pak je de eerste kaart (om miracle überhaubt te kunnen gebruiken) in je draw step, waarin je nog geen kans hebt gehad om de -2 ability te spelen. Deze is namelijk op sorcery-speed (alleen in je 1st of 2nd main phase als de stack leeg is).

Een mogelijke manier om miracle wél met de -2 ability te spelen; zorg dat je Chandra, the Firebrand op tafel hebt met een manier om je draw step over te slaan, bijvoorbeeld Obstinate Familiar. Je skipt je draw, vervolgens beland je in je main phase en gebruik je de -2 ability van je vurige hottie. Daarna zorg je dat je je éérste kaart van de beurt pakt, met een ability zoals die van Mad Prophet (als je instant of sorcery zou casten zou je je -2 daarop gebruiken, en niet op de miracle, dus je moet wel een andere manier hebben om die eerste kaart te pakken). Stel dat je dán een spell pakt met miracle, dán... *zucht* ...mag je de spell met miracle inderdaad kopiëren met Chandra, the Firebrand's -2 ability.

Op jouw manier, nee.

11-11-2012 18:01:00

kan je sorceries die je als miracle speelt kopieren met de tweede ability?

7-10-2012 19:41:00

Yeah mooi niks mis mee hoor

7-10-2012 19:26:00

Oke. Dit deck had mijn hart toch gestolen en het voelde goed, vandaar...

Oracle

Legendary Planeswalker - Chandra 

+1: Chandra, the Firebrand deals 1 damage to any target.
-2: When you cast your next instant or sorcery spell this turn, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
-6: Chandra, the Firebrand deals 6 damage to each of up to six targets.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Chandra’s second ability creates a delayed triggered ability that will copy the next instant or sorcery spell you cast that turn, regardless of whether that spell has targets.

9/22/2011
When the delayed trigger resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.

9/22/2011
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

9/22/2011
If the spell Chandra copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.

9/22/2011
If the spell Chandra copies has an X whose value was determined as it was cast (like Consume Spirit does), the copy has the same value of X.

9/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling after activating Chandra’s second ability, the copy of Fling will also deal 3 damage.

9/22/2011
When you activate Chandra’s last ability, you choose up to six target creatures and/or players. No damage is divided, and Chandra can’t deal more than 6 damage to any one target. Chandra deals 6 damage to each target that is still legal when the ability resolves.

Decktips