Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Inkmoth Nexus

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Rare Mirrodin Besieged Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 7
31,95
 -
49,95
Inkmoth Nexus | Mirrodin Besieged

 Op voorraad 

€ 31,95 (7x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-11-2011 21:13:00

Voor de volledigheid wil ik graag nog één hardnekkig misverstand uit de weg ruimen... "ALLE permanents hebben summoning sickness, alleen creatures hebben er last van" is enorme onzin, die ik helaas wel vaker lees op fora. Zoals in de door Lord gequote regel te lezen valt, hebben echt alleen creatures summoning sickness.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2011 21:05:00

De grap is dat het bij Doom Blade juist weer niet opgaat, want daar is het het target-criterium. En dan is het geen legal target meer, als het geen creature meer is.

Maar het gaat onder andere om triggers die in het effect met "the/that creature" (zonder te targeten) terugverwijzen naar de kaart. Als de kaart dan tijdens het triggeren een creature was en tijdens het resolven niet meer, zal een dergelijke trigger toch gewoon resolven.

1-11-2011 20:51:00



Daar snap ik dan weer niks van. Waarom zouden ze die 2 dingen niet gewoon even bij elkaar zetten? Zou veel verwarring voorkomen en makkelijker op te zoeken zijn.

Edit: omdat het niet alleen om summoning sickness etc. gaat, maar ook bijvoorbeeld om Doom Blade?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2011 20:48:00

Naja, dan verwijzen ze me weer naar een andere comprehensive rule.

Er staat ergens in de regels dat als met "the creature" of "that creature" verwezen wordt, er eigenlijk "the/that permanent" bedoeld wordt. Met andere woorden, dat de verwijzing nog steeds geldig is, ook al heeft de betreffende permanent een metamorfose (van of naar creature) ondergaan.

1-11-2011 20:44:00

Inderdaad, misschien moet iemand dat een keer aankaarten bij WOTC? *Kijkt naar Xander*

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2011 20:43:00

"unless the creature has been under its controller‘s control continuously since his or her most recent turn began."


Ze hadden beter kunnen zeggen "unless the permanent ...". Je volgende beurt ligt het landje al vanaf het begin van je beurt bij jou in het spel, dus heeft hij geen summoning sickness meer. Dat je die beurt er pas weer een creature van maakt, is niet relevant. Het gaat erom vanaf wanneer de kaart er ligt.

1-11-2011 20:39:00

Voor de 100% volledigheid nog de CompRule over summoning sickness:

302.6. A creature‘s activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can‘t be activated unless the creature has been under its controller‘s control continuously since his or her most recent turn began. A creature can‘t attack unless it has been under its controller‘s control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the "summoning sickness" rule.

1-11-2011 20:38:00

Don't worry, daar is Nedermagic voor. Ik heb ook een vriend die mij altijd probeert te verwarren door halsstarrig vage beweringen op tafel te gooien over bijvoorbeeld Mishra’s Factorys die zichzelf niet kunnen pompen during combat omdat ze zich dan "uit de combat plaatsen", terwijl die regelgeving sinds de -edition al veranderd is (1999 dus).. Ik dan voor de zoveelste keer vermoeid achter de computer de regels opzoeken (en mijn pc start nogal traag op, dus dat werkt ook niet echt mee aan mijn humeur) om hem dan na een kwartier met alle mogelijke comp. rules/judge-beweringen uit te leggen dat dat wat hij denkt helemaal niet klopt.

Anyway: glad to help!

1-11-2011 20:36:00

bedankt jongens voor de snele reactie, kunnen wij weer verder! ik dacht al dat het zo zat (en hij moet volgende keer gewoon naar mij luisteren)

1-11-2011 20:31:00

Nope, dat kan hij niet.

ALLE permanents hebben summoning sickness, alleen creatures hebben er last van. Op het moment dat deze summoning sickness heeft en je er een beest van maakt krijgt hij er dus last van, en kan hij niet meer aanvallen. Je kan hem dan niet eens meer tappen voor mana!

Waarom hij summoning sickness heeft is hieronder te lezen. Bedankt voor je toevoeging Maarten! Fijn om te lezen dat magicende jeugd je veel deugd doet, kan me alleen maar aansluiten bij die opvatting! Tot de volgende samenwerking dan maar weer!

Mvg,

L. H. W. M. Linssen.

1-11-2011 20:31:00

Nee, dat kan hij niet. Dan heeft hij nog summoning sickness omdat hij nog niet het begin van jouw beurt heeft mee gemaakt.

Haha, geen dank Lodewijk. Ik deed het graag om de Magiccommunity op een gezond peil te houden zodat alle jongelui goed kunnen Magiccen!

1-11-2011 20:25:00

Kan hij eerste beurt aanvallen? we zijn een potje aan het spelen en zijn het niet eens.

Premium lid Geo (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2011 00:49:00

Ik draai hem in Aggro-arti Modern, en het werkt eigenlijk best wel goed als plan B, want Tempered Steel,Signal Pest en Master of Etherium maken hier regelmatig een 2 turn clock van.

19-8-2011 14:14:00

Dat weet ik, die speel ik ook. Ik vraag me alleen af of Inkmoth het ook waard is, misschien als 1-2 off.

19-8-2011 09:22:00

Blinkmoth Nexus kan dan gebruikt worden. Dan doe je ook gewoon damage.

Oracle

Land 

T: Add C.
1: Inkmoth Nexus becomes a 1/1 Blinkmoth artifact creature with flying and infect until end of turn. It's still a land. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
If Inkmoth Nexus entered the battlefield this turn and it’s not a creature, it can be tapped for mana. If it becomes a creature that turn, it can’t attack or be tapped for mana.

6/1/2011
If you’ve controlled Inkmoth Nexus continuously since your most recent turn began and it becomes a creature, it can attack or be tapped for mana.

Decktips